  • 1. Data: 2012-03-21 11:43:39
    Temat: teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    Tak w ogole to prosze bardzo pieknie :) o pouczenie o co chodzi z tymi
    panelami rezystywnymi i dlaczego sa takie STRASZNE? ;)
    I ktore teraz modele oferowane w salonach sa takie, w odroznieniu od
    pojemnosciowych?
    A propos... s5360 Galaxy Y - jak patrze na opisy na gsmarena to trudno
    mu cokolwiek zarzucic co do parametrow. Jest dosc tani np. w ofercie
    Heyah, dlaczego - czy ma panel dotykowy pojemnosciowy czy
    opornosciowy?

  • 2. Data: 2012-03-21 14:55:35
    Temat: Re: teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vza Vizenza" napisał w wiadomości
    >Tak w ogole to prosze bardzo pieknie :) o pouczenie o co chodzi z
    >tymi
    >panelami rezystywnymi i dlaczego sa takie STRASZNE? ;)

    No bo umozliwiaja odczyt tylko jednej pozycji, przez co nie mozna
    zrobic takich amazing gestow jak na iphonie :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-03-21 16:32:24
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 21/03/2012 13:55, J.F wrote:

    > No bo umozliwiaja odczyt tylko jednej pozycji, przez co nie mozna zrobic
    > takich amazing gestow jak na iphonie :-)

    Poza tym trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe
    jest uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika. Nie rozumiem,
    czemu mialo by komus zalezec na zakupie modelu z rezystywnym dotykaczem.
    Moze prosciej kupic te amejzing rekawiczki do obslugi ekranow
    pojemnosciowych? ;)

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2012-03-21 17:02:36
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:24 +0000, G Nowak napisał(a):

    > Poza tym trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe
    > jest uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika.

    To jest trzeci rodzaj prawdy

    > Nie rozumiem,
    > czemu mialo by komus zalezec na zakupie modelu z rezystywnym dotykaczem.

    Może dlatego, że ma znacznie większą dokładnośc (rozdzielczość), przez co
    daje się znacznie lepiej wykorzystać powierzchnię ekranu.
    Wprowadzając dane w terenie przeciętna formatka mieści się na jednym
    ekranie (i to czasem 2.8") podczas gdy na pojemnościowym czasem trzeba trzy
    ekrany 4.3"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 5. Data: 2012-03-21 17:07:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com>

    > Poza tym trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe jest
    > uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika. Nie rozumiem, czemu mialo
    > by komus zalezec na zakupie modelu z rezystywnym dotykaczem.

    http://www.codeproject.com/Articles/6222/Signature-C
    apture-in-C-in-Handheld-or-PocketPC

  • 6. Data: 2012-03-22 19:32:41
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-03-21 16:32, G Nowak pisze:
    > trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe jest
    > uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika.

    Akurat jest dokładnie na odwrót.
    Klawiatura ekranowa działa znacznie, znacznie lepiej na panelu rezystywnym.
    Gorzej działają gesty i nie są kompletne (brak multitouch).
    P.

  • 7. Data: 2012-03-25 00:00:38
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

> [...]
    > Wprowadzając dane w terenie przeciętna formatka mieści się na jednym
    > ekranie (i to czasem 2.8") podczas gdy na pojemnościowym czasem

    Chyba opowiadasz o ekranach pojemnościowy sprzed 10 lat. Albo o klikaniu
    rysikiem, które nikogo nie obchodzi.
    Na obecnych ekranach pojemnościowych, tzn takich z bieżącego
    dziesięciolecia, bez problemu klika się "na czuja" w elementy mniejsze od
    palca. Jakimż niby cudem, klikanie tym samym palcem na inny ekran mogłoby
    mieć większą dokładność? Zmniejszenie kontrolek do rozmiarów łepka od
    szpilki jedynie zwiekszyłoby liczbę pomyłek.
    A ponadto: w nowoczesnych telefonach nie ma potrzeby, by się formatka
    mieściła na ekranie. Paluchami się bardzo wygodnie scrolluje lub zoomuje.

    W każdym razie widać doskonale, że WM musiał był odejść na emeryturę razem z
    tymi ekranami rezystywnymi. Świetnie działali razem a osobno nie mogli.

  • 8. Data: 2012-03-26 13:05:52
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Mar 25, 1:00 am, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote:
    > A ponadto: w nowoczesnych telefonach nie ma potrzeby, by się formatka
    > mieściła na ekranie. Paluchami się bardzo wygodnie scrolluje lub zoomuje.

    Jak dla mnie to powiekszanie i skrolowanie w celu znalezienia jakiegos
    detalu wiekszej calosci przypomina takie histeryczne lapanie muchy ;)

    Tak wiec mowicie, ze rezystywne z WM daja dobre wykorzytsanie tego
    niewiele ponad 3-calowego ekranu, wszystkie szczegoly naraz widoczne i
    mozliwe do dosiegniecia natychmiast lecz tylko rysikiem bo palec za
    gruby?

    Od razu widac, ze waskim gardlem technologicznym rozwoju smartfonow w
    ogole jest wyswietlacz, jest sprzecznosc: telefon chce byc jak
    najmniejszy a wyswietlacz jak najwiekszy :)
    Rozwiazaniem bylaby 3-wymiarowa holograficzna projekcja laserowa
    wylanaiajaca sie z miniaturowego telefoniku ;)

  • 9. Data: 2012-03-26 13:28:36
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 04:05:52 -0700 (PDT), Vza Vizenza napisał(a):

> [...]
    > niewiele ponad 3-calowego ekranu, wszystkie szczegoly naraz widoczne i
    > mozliwe do dosiegniecia natychmiast lecz tylko rysikiem bo palec za

    To jest trzeci rodzaj prawdy, wystarczy, że oprogramowanie jest
    dostosowane. Touchflo 3D obsługiwało się świetnie palcem.
    A nawet jeżeli nie, to też się da przy odrobinie wprawy - obsługiwałem
    palcem Total Commandera na ekranie 2.8" - da się.
    Do tego stopnia da się, że do skopiowania jednego pliku nawet nie chciało
    mi się piórka wyciągać.
    A to jest jeden z programów najmniej przystosowanych do palca.
    http://ghisler.com/images/pocketpc1.gif
    Teraz konia z rzędem temu, co pomieści tyle użytecznej (klikalnej)
    informacji na ekranie WVGA (albo i większym) w Androidzie czy gejfonie..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

  • 10. Data: 2012-03-26 18:32:30
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:
    > Teraz konia z rzędem temu, co pomieści tyle użytecznej (klikalnej)
    > informacji na ekranie WVGA (albo i większym) w Androidzie czy
    > gejfonie..

    Pomieścić żaden problem. Gorzej z trafianiem w te piksele tym dłucikiem, bo
    przecież palcem nie ma szans.