eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Date: Fri, 15 Jun 2012 19:38:22 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:12.0) Gecko/20120421 Thunderbird/12.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl> <4fd9ca0c$1@news.home.net.pl>
    <4fd9d286$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <jrcknj$skn$1@news.task.gda.pl> <4fd9e085$1@news.home.net.pl>
    <4fd9e820$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda447d$1@news.home.net.pl>
    <4fda4acd$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda5b55$1@news.home.net.pl>
    <4fda5d4f$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda6168$1@news.home.net.pl>
    <4fda6317$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda6a82$1@news.home.net.pl>
    <4fda732d$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdad0f5$1@news.home.net.pl>
    <4fdae0d9$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdaeb71$1@news.home.net.pl>
    <4fdaf358$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb0149$1@news.home.net.pl>
    <4fdb04d9$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb1cfc$1@news.home.net.pl>
    <4fdb210f$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb2f9f$1@news.home.net.pl>
    <4fdb3ef1$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4fdb3ef1$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4fdb730e$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1339781902 91.206.96.25 (15 Jun 2012 19:38:22 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 126
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655756
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.06.2012 15:56, Tom01 pisze:

    >> "hmm... może by tak naciągnąć tych fabrykantów żarówek i paliw, żeby się
    >> dorzucili do kampanii mającej poprawić bezpieczeństwo..."
    >
    > Koncepcja wprowadzenia świateł np w Polsce i Irlandii zaczyna się od
    > akcji informacyjnych, konferencji pod przykrywką bezpieczeństwa
    > organizowanych i finansowanych przez Hellę. Za darmo przecież nikt biby

    Dowody poproszę.

    [ciach]

    >> Ale za to wyróżniają się w drugą stronę.
    >
    > Ale mogą się równie dobrze maskować. Ciemna bryła samochodu na jasnym

    Przy prawidłowych światłach - nie mogą.

    > tle z włączonymi światłami jest mniejsza niż bez.

    Przy prawidłowych światłach - nie jest. To znaczy jasne, nie jest ciemna
    ale jest cała widoczna.

    >> Brednie. Pamiętaj, że w przypadku samolotów obserwowanych przez okręty
    >> podwodne było jednolite, jaśniejsze od sylwetki samolotu tło.
    >
    > Coś się Panu zacina słowo "brednie".

    A tobie zacina się słowo "Pan". W usenecie jest ono dość... obraźliwe.

    > W projekcie Yehudi chodziło o
    > celowe maskowanie. Tym łatwiejsze że tło bardziej jednolite.

    Cholernie dużo łatwiejsze.

    I musiało to być _odpowiednie_ oświetlenie, a nie dowolne.

    Przez analogię i skoro już wyciągnąłeś skarpetki - trawiastozielona
    skarpetka pięknie maskuje się na tle trawy, ale np. na śniegu będzie
    pięknie widoczna. Środek niby taki sam, a efekt odmienny. Fascynujące,
    nieprawdaż?

    >> W przypadku samochodów na drodze masz raz ciemniej, raz jaśniej, czasami
    >> w kontrastowe ciapki... Najlepsze maskowanie w np. drodze wśród drzew to
    >> wyłączenie świateł i szarobury lakier.
    >
    > Czekałem na ten argument. Oto fotografia autorstwa Helli mająca
    > pokazywać zalety świateł. Jakkolwiek jest ona zmanipulowana przez celową
    > utratę detali w ciemnych partiach obrazu, czy ktokolwiek ma choćby
    > najmniejszą wątpliwość, że na pierwszym ujęciu nie ma samochodu? Proszę
    > o szczerą odpowiedź? Widać czy nie?
    >
    > http://monitory.mastiff.pl/images/drl-hella.jpg

    Jak pokażesz mi aparat fotograficzny robiący fotografie z taką samą
    dynamiką barw, jaką jest w stanie dostrzec ludzkie oko, to będziesz mógł
    wyciągać zdjęcia jako argumenty.

    Póki co pięknie dowodzisz swojej ignorancji w dziedzinie optyki.

    >> Nie, tylko teoretycznie. Sponsorzy pomyśleli tak jak ty i rzucili się na
    >> wirtualne zyski.
    >
    > Witrualne? Dobrawdy to naiwność czy celowe droczenie się ze mną?

    Och, mówisz że zyski były i spowodowane bezpośrednio zmianą przepisów?

    No to poproszę o sprawozdania finansowe firm, które rzekomo na tej
    zmianie tak strasznie zarobiły z wyszczególnieniem dochodów ze sprzedaży
    poszczególnych produktów oświetleniowych.

    >> Och, jak wygodnie, że akurat od tego roku. Wytłumacz zatem wzrost ofiar
    >> w 2011 i wzrost wypadków w 2000.
    >
    > Skąd mam wiedzieć? Coś musiało być, ale nie miało na pewno związku ze

    A skąd wiesz, skąd wziął się wzrost w 2007? Może z tych samych powodów i
    byłby jeszcze większy, gdyby nie zmiana przepisów?

    > światłami. Głębsza analiza na pewno da jakieś dane do wnioskowania.

    Dlaczego?

    > Trzeba pamiętać, że wszystko co wystarczająco mocno odbije się na
    > sytuacji drogowej, ma swoje odzwierciedlenie w statystykach wypadków. W

    Na pewno w 2007 więcej ekip budowlanych zaczęło krążyć po kraju - cała
    moja aktualna najbliższa okolica wtedy się budowała. Może to był powód? ;->

    > przeszłości były nimi na przykład zniesienie akcyzy na stare auta, po
    > czym w jednym roku wjechało ich do Polski dużo więcej niż w innych.
    > Zdarzały się lata kiedy przez miany w przepisach lub pogodę w jednym
    > miesiącu był zrobiony "limit" wypadków z całego kwartału. Mimo to trend
    > się utrzymał. W końcu po to jest trend. Wyznacza charakter zmian
    > długofalowych.

    Ale trend z reguły podlega fluktuacjom.

    >> Oraz dlaczego ten trend zaczął się
    >> akurat w 1997.
    >
    > Wystąpiła w końcu jakaś stabilizacja. Mówiliśmy już na ten temat. W
    > Polsce i w ogóle Europie na przełomie wieków zdarzyło się bardzo wiele.
    > Widać to też po szalonych zmianach w bezpieczeństwie na drogach. W
    > takich okresach nie da się nic planować ani prognozować ani wnioskować
    > ponad to, że jest nienormalnie.

    Tak, straaaaaaaaasznie rewolucyjne zmiany miały wtedy miejsce... Może je
    wymienisz? (tylko takie bezpośrednio mające wpływ na ruch drogowy)

    >> Mówisz? Znaczy się jak właduje się we mnie TIR, to wszyscy wyjdziemy z
    >> tego bez szwanku i trzeba będzie tylko trochę lakier wypucować?
    >> Fascynujące. Opowiedz coś jeszcze.
    >
    > Może bardziej realny i częstszy przypadek. Zmiana pasa, niewłaściwa
    > ocena sytuacji i władowanie się w kogoś. Nie musi nawet dojść do
    > kolizji. Samochodem kierowca machnie tylko kierownicą albo depnie po
    > hamulcach. Roztrąbią się, może rzucą mięsem i pojadą. Motocyklista w
    > takiej sytuacji może już leżeć połamany na glebie.

    Znaczy się motocykliści nie mogą (nie wolno im? są organicznie
    niezdolni?) hamować ani robić uników? Czy może samochody są węższe od
    motocykli i dzięki temu łatwiej im uniknąć "bum" w takiej sytuacji?

    Dawaj dalej! Chętnie poczytam o tym więcej ;->

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: