-
Date: Fri, 15 Jun 2012 19:38:22 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:12.0) Gecko/20120421 Thunderbird/12.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: tepe chuje na
References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl> <4fd9ca0c$1@news.home.net.pl>
<4fd9d286$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<jrcknj$skn$1@news.task.gda.pl> <4fd9e085$1@news.home.net.pl>
<4fd9e820$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda447d$1@news.home.net.pl>
<4fda4acd$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda5b55$1@news.home.net.pl>
<4fda5d4f$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda6168$1@news.home.net.pl>
<4fda6317$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<4fda6a82$1@news.home.net.pl>
<4fda732d$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdad0f5$1@news.home.net.pl>
<4fdae0d9$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdaeb71$1@news.home.net.pl>
<4fdaf358$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdb0149$1@news.home.net.pl>
<4fdb04d9$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdb1cfc$1@news.home.net.pl>
<4fdb210f$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
<4fdb2f9f$1@news.home.net.pl>
<4fdb3ef1$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4fdb3ef1$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <4fdb730e$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1339781902 91.206.96.25 (15 Jun 2012 19:38:22 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 126
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
l
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655756
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.06.2012 15:56, Tom01 pisze:
>> "hmm... może by tak naciągnąć tych fabrykantów żarówek i paliw, żeby się
>> dorzucili do kampanii mającej poprawić bezpieczeństwo..."
>
> Koncepcja wprowadzenia świateł np w Polsce i Irlandii zaczyna się od
> akcji informacyjnych, konferencji pod przykrywką bezpieczeństwa
> organizowanych i finansowanych przez Hellę. Za darmo przecież nikt biby
Dowody poproszę.
[ciach]
>> Ale za to wyróżniają się w drugą stronę.
>
> Ale mogą się równie dobrze maskować. Ciemna bryła samochodu na jasnym
Przy prawidłowych światłach - nie mogą.
> tle z włączonymi światłami jest mniejsza niż bez.
Przy prawidłowych światłach - nie jest. To znaczy jasne, nie jest ciemna
ale jest cała widoczna.
>> Brednie. Pamiętaj, że w przypadku samolotów obserwowanych przez okręty
>> podwodne było jednolite, jaśniejsze od sylwetki samolotu tło.
>
> Coś się Panu zacina słowo "brednie".
A tobie zacina się słowo "Pan". W usenecie jest ono dość... obraźliwe.
> W projekcie Yehudi chodziło o
> celowe maskowanie. Tym łatwiejsze że tło bardziej jednolite.
Cholernie dużo łatwiejsze.
I musiało to być _odpowiednie_ oświetlenie, a nie dowolne.
Przez analogię i skoro już wyciągnąłeś skarpetki - trawiastozielona
skarpetka pięknie maskuje się na tle trawy, ale np. na śniegu będzie
pięknie widoczna. Środek niby taki sam, a efekt odmienny. Fascynujące,
nieprawdaż?
>> W przypadku samochodów na drodze masz raz ciemniej, raz jaśniej, czasami
>> w kontrastowe ciapki... Najlepsze maskowanie w np. drodze wśród drzew to
>> wyłączenie świateł i szarobury lakier.
>
> Czekałem na ten argument. Oto fotografia autorstwa Helli mająca
> pokazywać zalety świateł. Jakkolwiek jest ona zmanipulowana przez celową
> utratę detali w ciemnych partiach obrazu, czy ktokolwiek ma choćby
> najmniejszą wątpliwość, że na pierwszym ujęciu nie ma samochodu? Proszę
> o szczerą odpowiedź? Widać czy nie?
>
> http://monitory.mastiff.pl/images/drl-hella.jpg
Jak pokażesz mi aparat fotograficzny robiący fotografie z taką samą
dynamiką barw, jaką jest w stanie dostrzec ludzkie oko, to będziesz mógł
wyciągać zdjęcia jako argumenty.
Póki co pięknie dowodzisz swojej ignorancji w dziedzinie optyki.
>> Nie, tylko teoretycznie. Sponsorzy pomyśleli tak jak ty i rzucili się na
>> wirtualne zyski.
>
> Witrualne? Dobrawdy to naiwność czy celowe droczenie się ze mną?
Och, mówisz że zyski były i spowodowane bezpośrednio zmianą przepisów?
No to poproszę o sprawozdania finansowe firm, które rzekomo na tej
zmianie tak strasznie zarobiły z wyszczególnieniem dochodów ze sprzedaży
poszczególnych produktów oświetleniowych.
>> Och, jak wygodnie, że akurat od tego roku. Wytłumacz zatem wzrost ofiar
>> w 2011 i wzrost wypadków w 2000.
>
> Skąd mam wiedzieć? Coś musiało być, ale nie miało na pewno związku ze
A skąd wiesz, skąd wziął się wzrost w 2007? Może z tych samych powodów i
byłby jeszcze większy, gdyby nie zmiana przepisów?
> światłami. Głębsza analiza na pewno da jakieś dane do wnioskowania.
Dlaczego?
> Trzeba pamiętać, że wszystko co wystarczająco mocno odbije się na
> sytuacji drogowej, ma swoje odzwierciedlenie w statystykach wypadków. W
Na pewno w 2007 więcej ekip budowlanych zaczęło krążyć po kraju - cała
moja aktualna najbliższa okolica wtedy się budowała. Może to był powód? ;->
> przeszłości były nimi na przykład zniesienie akcyzy na stare auta, po
> czym w jednym roku wjechało ich do Polski dużo więcej niż w innych.
> Zdarzały się lata kiedy przez miany w przepisach lub pogodę w jednym
> miesiącu był zrobiony "limit" wypadków z całego kwartału. Mimo to trend
> się utrzymał. W końcu po to jest trend. Wyznacza charakter zmian
> długofalowych.
Ale trend z reguły podlega fluktuacjom.
>> Oraz dlaczego ten trend zaczął się
>> akurat w 1997.
>
> Wystąpiła w końcu jakaś stabilizacja. Mówiliśmy już na ten temat. W
> Polsce i w ogóle Europie na przełomie wieków zdarzyło się bardzo wiele.
> Widać to też po szalonych zmianach w bezpieczeństwie na drogach. W
> takich okresach nie da się nic planować ani prognozować ani wnioskować
> ponad to, że jest nienormalnie.
Tak, straaaaaaaaasznie rewolucyjne zmiany miały wtedy miejsce... Może je
wymienisz? (tylko takie bezpośrednio mające wpływ na ruch drogowy)
>> Mówisz? Znaczy się jak właduje się we mnie TIR, to wszyscy wyjdziemy z
>> tego bez szwanku i trzeba będzie tylko trochę lakier wypucować?
>> Fascynujące. Opowiedz coś jeszcze.
>
> Może bardziej realny i częstszy przypadek. Zmiana pasa, niewłaściwa
> ocena sytuacji i władowanie się w kogoś. Nie musi nawet dojść do
> kolizji. Samochodem kierowca machnie tylko kierownicą albo depnie po
> hamulcach. Roztrąbią się, może rzucą mięsem i pojadą. Motocyklista w
> takiej sytuacji może już leżeć połamany na glebie.
Znaczy się motocykliści nie mogą (nie wolno im? są organicznie
niezdolni?) hamować ani robić uników? Czy może samochody są węższe od
motocykli i dzięki temu łatwiej im uniknąć "bum" w takiej sytuacji?
Dawaj dalej! Chętnie poczytam o tym więcej ;->
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.12 20:09 Andrzej Lawa
- 15.06.12 20:12 Andrzej Lawa
- 15.06.12 20:22 Andrzej Lawa
- 15.06.12 20:25 Tom01
- 15.06.12 20:28 Andrzej Lawa
- 15.06.12 20:39 Tom01
- 15.06.12 20:44 Tom01
- 15.06.12 20:46 Tom01
- 15.06.12 20:48 Andrzej Lawa
- 15.06.12 20:54 Andrzej Lawa
- 15.06.12 20:56 Andrzej Lawa
- 15.06.12 21:05 Tom01
- 15.06.12 21:18 Tom01
- 15.06.12 21:21 Andrzej Lawa
- 15.06.12 21:21 Tom01
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=