  • 51. Data: 2009-01-04 23:03:06
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Niby gdzie?
    > W Śremie miałbyś mieć obcinkę robioną?

    niestety nie znam technologii, wiec trudno mi na to pytanie odpowiedziec.
    To jak to wyglada w tej chwili - no b jednak jakas konwersja sie odbywa -
    gdzie musi byc sygnał HD a za chwile juz tylko PAL.

    > Ale pewnie by się dało, gdyby nie to, że z tymi samymi tekstami co Twoje
    > wyjechaliby oglądacze cyfrówek w 4:3.
    > Już lepiej naocznie im pokazać że błądzą oglądając 4:3. ;-)

    Jakie powiazanie z moimi postulatami maja ogladacze cyfrówek?

    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau

  • 52. Data: 2009-01-04 23:03:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Na cholerę Ci było to CRT?

    LCD było duzo drozsze, no i obawiałem sie tego, co wszedzie czytałem - ze
    jakosc na LCD nie posiadajac zadnego CP czy C+ bedzie fatalna.

    > I przewidzenie, że to się będzie zmienialo, było rzeczą graniczącą z
    > cudem?

    pytanie nie jest czy sie bedzie zmieniało, tylko jak szybko.
    Tak jak pisze - TV uzywam bodaj niecale dwa latai na razie jednak nadal
    wiekszosc programów jest w 4:3.

    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 53. Data: 2009-01-04 23:03:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > I błąd.
    > Mam LCD z palowską matrycą i jakoś nie mam tego typu problemów.
    > A to że widać na nim iż sygnał jest kiepski w porównaniu z HD to inna
    > sprawa.
    > Zdaję sobie sprawę, że posiadacze CRT tego nie widzą, zawsze mają
    > równie kiepski obraz. ;-)

    no i to mi sie podoba.
    Wniosek ze ci co maja duze LCD podlaczone do analoga maja lepiej, bo
    dokładniej widza jaki maja nedzny obraz, niz ci, ktorzy na mniejszych TV
    tej nedznosci nie widza - bezcenne...

    > I w której leci dokładnie ten sam program co w dvb-t.
    > Na wszystkich kanałach.

    znaczy nie ma mozliwosci takiego nadawania przez dana telewizje, zeby
    puscic cos innego do DVB-T a cos innego do analoga?

    > Dlatego że tam jest dokładnie taki sam problem?

    albo ty nie zrozumiales zamyslu mojego pytania, albo ja twojej odpowiedzi.
    Załozenie: telewizja ma mozliwosc sterowania wysyłanym sygnalem: do eteru
    wrzuca dla analogowców sygnał z obcietymi bokami (tak, zeby zapełnic TV
    4:3), do mediow cyfrowych normalne 16:9 - rozumiem ze popelniam jakis
    podstawowy blad polegajacy np na tym ze to i to to jest ten sam sygnał
    tylko inaczej rozumiany przez rozne urzadzenia?

    > Nie zawsze.
    > I tak i tak, jak mi się tunera nie chce włączać to oglądam z analoga.

    stosujac twoja nomenklature - to co nam trujesz dupe, ze ci sie tyłka nie
    chce ruszyc... ;-P

    > O czym Ty nawijasz?
    > Chodzi Ci o letterbox na tv 16:9 w porównaniu do letterboxa na tv 4:3?

    chodzi mi o letterboxa albo "uczciwe" 16:9 na TV 4:3 vs zoomowane 16:9 do
    4:3 na TV 4:3.
    Ale cały czas w załozeniu ze telewizja jest w stanie wrzucac inny sygnał do
    analoga, inny do cyfrówek.

    > A propos - bajki lecą zazwyczaj w 4:3, więc nie ma problema.

    na razie...
    Jak kupowałem swój TV dla idiotów to tez mało ktory program był w 16:9.

    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

  • 54. Data: 2009-01-05 06:12:03
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    wiadomości news:04012009.7DC27780@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > 4:3 na TV 4:3.
    > Ale cały czas w załozeniu ze telewizja jest w stanie wrzucac inny sygnał

    Poniekąd jest w stanie, ale - i tu patrz jeden z moich wcześniejszych postów
    dotyczących techników.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 55. Data: 2009-01-05 08:38:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > dobrze ze moj, ponad 15 letni, SHARP o tym nie wie.

    Spoko... stara dobra technologia.

    *piotr'ek*

  • 56. Data: 2009-01-05 08:46:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04012009.2C4DBE3E@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > To jak to wyglada w tej chwili - no b jednak jakas konwersja sie odbywa -

    Ale raczej u nadawcy, a nie u emitenta.
    W to, że nadawca będzie wysyłał dwa różne sygnały do stacji nadających nie
    wierzę.

    > Jakie powiazanie z moimi postulatami maja ogladacze cyfrówek?

    Problem jest dokładnie taki sam, niezależnie od tego jak wysyła się sygnał.

  • 57. Data: 2009-01-05 08:49:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > pytanie nie jest czy sie bedzie zmieniało, tylko jak szybko.
    > Tak jak pisze - TV uzywam bodaj niecale dwa latai na razie jednak nadal
    > wiekszosc programów jest w 4:3.

    Nie mam tego przekonania.
    Nawet TVP już wszystko co nowe produkuje w 16:9.
    I tak puszcza, tylko że w letterboxie.

    Canal+ już w ogóle nie nadaje w 4:3, na żadnym z trzech (pięciu) pasm, poza
    wyjątkami z NBA.
    Ale Kino z tego co widzę już również większość filmów puszcza w 16:9 i to
    porządnie, anamorficznie.

    To co Ty oglądasz, że większość to 4:3?

  • 58. Data: 2009-01-05 08:55:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > no i to mi sie podoba.
    > Wniosek ze ci co maja duze LCD podlaczone do analoga maja lepiej, bo
    > dokładniej widza jaki maja nedzny obraz, niz ci, ktorzy na mniejszych TV
    > tej nedznosci nie widza - bezcenne...

    Nie zrozumiałeś.
    A było napisane dokładnie - oni na LCD obraz mają równie nędzny jak Ty na
    CRT.
    Z tą różnicą, że jeśli go sobie poprawią, to będą mieli lepszy - Ty nie.

    > znaczy nie ma mozliwosci takiego nadawania przez dana telewizje, zeby
    > puscic cos innego do DVB-T a cos innego do analoga?

    Możliwość zawsze jest.
    Ale to podwójne koszty, więc zapomnij że ktokolwiek to będzie robił dla
    Ciebie.
    Wątpię, żebyś był skłony im za to zapłacić.

    Taniej by Ci wyszło kupno nowego TV.

> [...]
    > podstawowy blad polegajacy np na tym ze to i to to jest ten sam sygnał
    > tylko inaczej rozumiany przez rozne urzadzenia?

    Popełniasz podstawowy błąd nie rozumiejąc, że z Warszawy do Śremu sygnał
    musi dotrzeć.
    I do innych stacji nadawczych również.
    A to kosztuje, podwójnie jeśli miałyby być dwie paczki dla każdego kanału.

    No chyba że obcinka miałaby być w tej stacji nadawczej - nie wiem czy to
    jest możliwe.

    > stosujac twoja nomenklature - to co nam trujesz dupe, ze ci sie tyłka nie
    > chce ruszyc... ;-P

    Bo nie ma różnicy jak jest odbierany sygnał - format zawsze jest taki sam.

    > chodzi mi o letterboxa albo "uczciwe" 16:9 na TV 4:3 vs zoomowane 16:9 do
    > 4:3 na TV 4:3.

    Ten tv nie ma żadnego zoomowania, wszystko wyświetla tak jak dostaje.

  • 59. Data: 2009-01-05 12:18:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Spoko... stara dobra technologia.

    nie mowie ze nie. Bez regulacji, kolory i obraz ma tak samo swietne jak 15
    lat temu.

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 60. Data: 2009-01-05 12:18:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Ale raczej u nadawcy, a nie u emitenta.
    > W to, że nadawca będzie wysyłał dwa różne sygnały do stacji nadających

    nadawca = np TVP1
    emitent = własciciel anteny?

    No to oczywiscie ze mam na mysli nadawce.
    A dlaczego nie wierzysz? Mam rozumiec, ze obecnie ten sygnał z paskami u
    góry i na dole i znakiem TVP1 na nim jest puszczany rowniez do cyfrówek?

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO