  • 41. Data: 2009-01-04 21:43:42
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości
    news:gjr2s8$ajk$1@inews.gazeta.pl...
    > Cześć wszystkim
    >
    > Cavallino pisze:
    >>
    > [...]
    >
    > Niekoniecznie 20. Mój poprzedni telewizor kupiony w 1993 (IIRC) jeszcze
    > nie miał przełączania na 16:9.

    To już też jest bliskie 20.
    Czas leci, nie można się podporządkowywać posiadaczom starego złomu.
    Może normy spalania dla samochodów też zostawić takie jak 16 lat temu?

  • 42. Data: 2009-01-04 21:44:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04012009.5240FCAC@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@t...cy napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > raczej w druga strone.
    > Ci co maja cyfrówki - jakiego by nie mieli TV - ustawia sobie w dekoderze.

    Nic sobie nie ustawią, skoro nadawca nadaje obraz w połowie rozdzielczości,
    to jest on dwa razy gorszy od tego nadawanego w pełnej rozdzielczości.

  • 43. Data: 2009-01-04 21:45:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04012009.0E6578B5@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@t...cy napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > no to jest bardzo ciekawe.
    > Moj prawie nowy TV 29 cali THOMSON 100hz niestety tego nie potrafi... :(

    Jaki diabeł Cię pokusił, żeby kupić 4:3 i teraz truć nam gitarę żeby
    wszystko zostało jak w latach 50-tych?

  • 44. Data: 2009-01-04 21:52:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > no ale dla kogo w takim razie jest ten sygnał analogowy 16:9?
    > Chyba nie chcesz mi powiedziec, ze ktos kupuje sobie TV LCD i oglada na
    > tym
    > analogowe kanały - przeciez tego sie nie da ogladac.

    No to podziękuj tej kablówce zanim tak napiszesz.
    Jasne, że na analogu jest gorzej niż na dvb-t, ale bez przesady.
    Z satelity czasem lecą programy w gorszej jakości niż ten analog na dobrej
    antenie.

    > Bo rozumiem, ze system w ktorym, tak jak teraz masz wybór - analog czy
    > cyfra ci nie odpowiada?

    Teraz nie mam wyboru, a dokładniej to ja mam, bo w Poznaniu dvb-t jest, ale
    większość Polski nie ma.

    > no tak, ale co złego było w obrazie 4:3?

    To że wyświetlany obraz jest obcinany po bokach, tak żeby takie inwalidzkie
    telewizory go nie zniekształcały?
    Ja tam wolę oglądać więcej obrazu a nie mniej, tylko dlatego że Ty masz tv
    4:3, który kupiłeś nie wiadomo po co.

    > Dzieki temu dzis kupujac TV 29 cali czuje sie jakbym i tak miał 21 calowy.

    A kto normalny dziś kupuje tv 4:3?

    > Mam rozumiec, ze ty, majac wybór podczas ogladania TV 4:3

    Jak ktoś dokonał głupiego wyboru i kupił sobie 4:3, to niech on cierpi za
    swoje błędy.
    Dlaczego ja mam cierpieć za niego?
    Mój 4:3 służy córce do oglądania bajek i do niczego więcej.
    Swoje kilkanaście lat popracował i już wystarczy.

  • 45. Data: 2009-01-04 22:18:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jaki diabeł Cię pokusił, żeby kupić 4:3 i teraz truć nam gitarę żeby
    > wszystko zostało jak w latach 50-tych?

    :)
    jakos nie było wielkiego wyboru TV CRT 16:9 a poza tym jednak nadal
    wiekszosc programów nadawana jest w 4:3.

    P.S. Dyskusje nazywasz truciem dupy? Przeciez nie musisz odpowiadac...

    "Obdarowany mówi dziękuję,
    a w duchu myśli - jeleń!" Richard Fish

  • 46. Data: 2009-01-04 22:18:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nic sobie nie ustawią, skoro nadawca nadaje obraz w połowie
    > rozdzielczości, to jest on dwa razy gorszy od tego nadawanego w pełnej

    ale zeby była jasnosc - ja nie postuluje zadnego okrajania jakosci dla
    sygnału wrzucanego na platformy cyfrowe. Nie da sie tego rozdzielic?
    Analogowo tak a cyfrowo (biorac pod uwage ze podlaczane sa do nowych Tv, ze
    jest mozliwosc regulacji w samym dekoderze) puscic maks co sie da (w sensie
    jakosci)

    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

  • 47. Data: 2009-01-04 22:19:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Jasne, że na analogu jest gorzej niż na dvb-t, ale bez przesady.
    > Z satelity czasem lecą programy w gorszej jakości niż ten analog na

    widziałem tylko raz u kolegi po podlaczeniu nowego 40 calowego LCD - na
    cyfrze (albo CP - nie pamietam) - ok. Na kablówce - 5 razy gorzej niz na
    moim CRT - moze to wina kablówki, moze czegos innego - nie wiem - opinie ze
    do LCD bez platformy cyfrowej nie podchodzic widziałem nie raz.

    > Teraz nie mam wyboru, a dokładniej to ja mam, bo w Poznaniu dvb-t
    > jest, ale większość Polski nie ma.

    szkoda ze nie masz wyboru, ale dobrze ze masz...
    Żeby była jasnosc - ja nie postuluje nie rozwijania DVB-T. Ja mowie tylko o
    tym, co mozna sciagnac ze zwykłej analogowej anteny, podpietej w 90% domów
    do zwykłego TV CRT - pewnie w wiekszosc 21'.

> [...]
    > Ja tam wolę oglądać więcej obrazu a nie mniej, tylko dlatego że Ty
    > masz tv 4:3, który kupiłeś nie wiadomo po co.

    ok, rozumiem - w takim razie przejscie na 16:9 bedzie korzystne - super.
    Ale po co sygnał przystosowany do TV 16:9 puszczac tam gdzie przewaznie sa
    TV 4:3?
    Mowisz o sobie - ale ty przeciez korzystasz z cyfrowej TV - wiec dla ciebie
    zmiany by nie było.

    > Jak ktoś dokonał głupiego wyboru i kupił sobie 4:3, to niech on cierpi
    > za swoje błędy.
    > Dlaczego ja mam cierpieć za niego?

    to nie jest odpowiedz na moje pytanie - jaki obraz wolisz ogladac majac
    powyzsze dwie opcje do wyboru?
    Pisałem wczesniej ze ciebie sprawa nie dotyczy - nie korzystasz z analoga.

    > Mój 4:3 służy córce do oglądania bajek i do niczego więcej.
    > Swoje kilkanaście lat popracował i już wystarczy.

    To pokaz córce obraz z pasami na gorze, oraz rozciagniety (zoom) z
    obcietymi bokami i zapytaj co jej sie lepiej oglada.

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome

  • 48. Data: 2009-01-04 22:22:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04012009.13FC7F64@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > :)
    > jakos nie było wielkiego wyboru TV CRT 16:9

    Na cholerę Ci było to CRT?

    >a poza tym jednak nadal
    > wiekszosc programów nadawana jest w 4:3.

    I przewidzenie, że to się będzie zmienialo, było rzeczą graniczącą z cudem?

  • 49. Data: 2009-01-04 22:25:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > ale zeby była jasnosc - ja nie postuluje zadnego okrajania jakosci dla
    > sygnału wrzucanego na platformy cyfrowe. Nie da sie tego rozdzielic?

    Niby gdzie?
    W Śremie miałbyś mieć obcinkę robioną?

    Ale pewnie by się dało, gdyby nie to, że z tymi samymi tekstami co Twoje
    wyjechaliby oglądacze cyfrówek w 4:3.
    Już lepiej naocznie im pokazać że błądzą oglądając 4:3. ;-)

  • 50. Data: 2009-01-04 22:30:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:04012009.526D7ADF@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > ze
    > do LCD bez platformy cyfrowej nie podchodzic widziałem nie raz.

    I błąd.
    Mam LCD z palowską matrycą i jakoś nie mam tego typu problemów.
    A to że widać na nim iż sygnał jest kiepski w porównaniu z HD to inna
    sprawa.
    Zdaję sobie sprawę, że posiadacze CRT tego nie widzą, zawsze mają równie
    kiepski obraz. ;-)

    > Żeby była jasnosc - ja nie postuluje nie rozwijania DVB-T. Ja mowie tylko
    > tym, co mozna sciagnac ze zwykłej analogowej anteny, podpietej w 90% domów
    > do zwykłego TV CRT - pewnie w wiekszosc 21'.

    I w której leci dokładnie ten sam program co w dvb-t.
    Na wszystkich kanałach.

    > Ale po co sygnał przystosowany do TV 16:9 puszczac tam gdzie przewaznie sa
    > TV 4:3?

    Dlatego że tam jest dokładnie taki sam problem?

    > Mowisz o sobie - ale ty przeciez korzystasz z cyfrowej TV

    Nie zawsze.
    I tak i tak, jak mi się tunera nie chce włączać to oglądam z analoga.

    > to nie jest odpowiedz na moje pytanie - jaki obraz wolisz ogladac majac
    > powyzsze dwie opcje do wyboru?

    Ale to nie jest pytanie w temacie, więc nie będzie odpowiedzi poza tematem.

    > Pisałem wczesniej ze ciebie sprawa nie dotyczy - nie korzystasz z analoga.

    Nieprawda.

    > To pokaz córce obraz z pasami na gorze, oraz rozciagniety (zoom) z
    > obcietymi bokami

    O czym Ty nawijasz?
    Chodzi Ci o letterbox na tv 16:9 w porównaniu do letterboxa na tv 4:3?

    A propos - bajki lecą zazwyczaj w 4:3, więc nie ma problema.