    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Date: Sun, 4 Jan 2009 23:03:13 +0000 (UTC)
    <gjrb6k$59j$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gjrdqf$2kn$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > I błąd.
    > Mam LCD z palowską matrycą i jakoś nie mam tego typu problemów.
    > A to że widać na nim iż sygnał jest kiepski w porównaniu z HD to inna
    > sprawa.
    > Zdaję sobie sprawę, że posiadacze CRT tego nie widzą, zawsze mają
    > równie kiepski obraz. ;-)

    no i to mi sie podoba.
    Wniosek ze ci co maja duze LCD podlaczone do analoga maja lepiej, bo
    dokładniej widza jaki maja nedzny obraz, niz ci, ktorzy na mniejszych TV
    tej nedznosci nie widza - bezcenne...

    > I w której leci dokładnie ten sam program co w dvb-t.
    > Na wszystkich kanałach.

    znaczy nie ma mozliwosci takiego nadawania przez dana telewizje, zeby
    puscic cos innego do DVB-T a cos innego do analoga?

    > Dlatego że tam jest dokładnie taki sam problem?

    albo ty nie zrozumiales zamyslu mojego pytania, albo ja twojej odpowiedzi.
    Załozenie: telewizja ma mozliwosc sterowania wysyłanym sygnalem: do eteru
    wrzuca dla analogowców sygnał z obcietymi bokami (tak, zeby zapełnic TV
    4:3), do mediow cyfrowych normalne 16:9 - rozumiem ze popelniam jakis
    podstawowy blad polegajacy np na tym ze to i to to jest ten sam sygnał
    tylko inaczej rozumiany przez rozne urzadzenia?

    > Nie zawsze.
    > I tak i tak, jak mi się tunera nie chce włączać to oglądam z analoga.

    stosujac twoja nomenklature - to co nam trujesz dupe, ze ci sie tyłka nie
    chce ruszyc... ;-P

    > O czym Ty nawijasz?
    > Chodzi Ci o letterbox na tv 16:9 w porównaniu do letterboxa na tv 4:3?

    chodzi mi o letterboxa albo "uczciwe" 16:9 na TV 4:3 vs zoomowane 16:9 do
    4:3 na TV 4:3.
    Ale cały czas w załozeniu ze telewizja jest w stanie wrzucac inny sygnał do
    analoga, inny do cyfrówek.

    > A propos - bajki lecą zazwyczaj w 4:3, więc nie ma problema.

    na razie...
    Jak kupowałem swój TV dla idiotów to tez mało ktory program był w 16:9.

    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert