  • 61. Data: 2009-01-05 12:18:08
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nawet TVP już wszystko co nowe produkuje w 16:9.
    > I tak puszcza, tylko że w letterboxie.
    >
    > Canal+ już w ogóle nie nadaje w 4:3, na żadnym z trzech (pięciu) pasm,
    > poza wyjątkami z NBA.
    > Ale Kino z tego co widzę już również większość filmów puszcza w 16:9 i
    > to porządnie, anamorficznie.
    >
    > To co Ty oglądasz, że większość to 4:3?

    Regularnie:
    sportklub - puszcza mecze z ESPN (koszykówka i futbol amerykanski -
    rozgrywki uczelni amerykanskich)
    programy informacyjne - przede wszystkim TVN oraz wiadomosci.
    Szklo kontaktowe.
    Czasami jakis serial typu CSI na AXN lub cos z sitcomów na ComedyCentral.
    No i to wszystko.

    Sportklub (co zauwazyłem ostatnio) czasami rozciaga obraz w ten sposób, ze
    zostawia pasek u góry i na dole, ale nieporównywanie mniejszy niz przy
    16:9, czyli obcina troche boki - widac ze staraja sie wyposrodkowac i
    wyglada to całkiem ok.

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 62. Data: 2009-01-05 12:25:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > nadawca = np TVP1
    > emitent = własciciel anteny?

    Konkretnie np. Emitel.
    Firma zajmująca się wysyłaniem w eter sygnałów telewizyjnych od przeróżnych
    nadawców.

    > No to oczywiscie ze mam na mysli nadawce.
    > A dlaczego nie wierzysz? Mam rozumiec, ze obecnie ten sygnał z paskami u
    > góry i na dole i znakiem TVP1 na nim jest puszczany rowniez do cyfrówek?

    Oczywiście.
    Na dvb-t również.
    Wszędzie wygląda to identycznie.

  • 63. Data: 2009-01-05 12:27:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > Szklo kontaktowe.
    > Czasami jakis serial typu CSI na AXN lub cos z sitcomów na ComedyCentral.

    Czyli praktycznie nic co jest nadawane naziemnie .
    I z podobnie bzdetnych powodów chcesz ludziom utrudniać oglądanie sygnału
    naziemnego w lepszej jakości?
    Pies ogrodnika?

  • 64. Data: 2009-01-05 12:33:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie zrozumiałeś.
    > A było napisane dokładnie - oni na LCD obraz mają równie nędzny jak Ty
    > na CRT.
    > Z tą różnicą, że jeśli go sobie poprawią, to będą mieli lepszy - Ty
    > nie.

    No tak, niby masz racje ale nie do konca - trzeba pamietac, ze LCD
    przewaznie sa jednak troche wieksze, wiec o ile przy TV 29' stosunkowo
    kiepska jakosc sygnału nie przeszkadza, o tyle ten sam sygnał na 40'
    wyglada fatalnie.
    (oczywiscie nie porównuje do HD)

    > Możliwość zawsze jest.
    > Ale to podwójne koszty, więc zapomnij że ktokolwiek to będzie robił
    > dla Ciebie.
    > Wątpię, żebyś był skłony im za to zapłacić.

    cały czas sadziłem, ze takie dublowanie (co innego do analogów, co innego
    do cyfrowek) jest uprawiane cały czas. Jakos ie mogłem w to uwierzyc, ze
    takie gówienko wrzucaja równiez na platformy cyfrowe.

    > Ten tv nie ma żadnego zoomowania, wszystko wyświetla tak jak dostaje.

    mozesz jej to pokazac na przykładzie filmu z DVD - tam zoomowanie jest na
    pewno.

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 65. Data: 2009-01-05 12:43:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > przewaznie sa jednak troche wieksze, wiec o ile przy TV 29' stosunkowo
    > kiepska jakosc sygnału nie przeszkadza, o tyle ten sam sygnał na 40'

    Teraz to już trujesz.
    LCD są różne, niektórzy oglądają na 14" monitorkach.
    Średnia by zapewne wyszła zbliżona.

    > mozesz jej to pokazac na przykładzie filmu z DVD - tam zoomowanie jest na
    > pewno.

    Bajki które ma na płytach (takie z gazet) też zazwyczaj są w 4:3.
    A divxy nowych filmów, o ile o nie Ci chodzi, obejrzy z nami na 16:9.
    Więc dalej nie widzę problemu.

  • 66. Data: 2009-01-05 12:48:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Czyli praktycznie nic co jest nadawane naziemnie .
    > I z podobnie bzdetnych powodów chcesz ludziom utrudniać oglądanie

    wyjasnienia w poscie wyzej.
    Nigdy nie postulowałem, zebym to ja miał lepiej a ktos inny gorzej.
    No moze jakis 1% co to sobie LCD kupił 40' i do zwykłej anteny podlaczył -
    ale tu sie zgodzilismy, ze taki to juz na pewno nie zauwazy róznicy... :)
    Temat uwazam za zamkniety.

  • 67. Data: 2009-01-05 12:48:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Oczywiście.
    > Na dvb-t również.
    > Wszędzie wygląda to identycznie.

    obudziłem sie w smutnej rzeczywistosci... :)
    Nigdy bym nie pomyslał... W kazdym razie w takiej sytuacji oczywiscie moje
    postulaty sa bzdetne i nie maja sensu - w koncu rozumiem twój punkt
    widzenia!

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 68. Data: 2009-01-05 13:33:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    co następuje:

    > Teraz to już trujesz.
    > LCD są różne, niektórzy oglądają na 14" monitorkach.

    nie wierze.
    IMO gdyby policzyc srednia wielkosc TV CRT i srednia wielkosc telewizorów
    LCD w gospodarstwach domowych - dla LCD byłaby moim zdaniem wieksza.
    Niemniej w swietle pozostałych ustalen dyskusja jest czysto akademicka.
    Moze jakies roczniki statystyczne?
    P.S. Wypraszam sobie trolowanie!

    > Bajki które ma na płytach (takie z gazet) też zazwyczaj są w 4:3.
    > A divxy nowych filmów, o ile o nie Ci chodzi, obejrzy z nami na 16:9.
    > Więc dalej nie widzę problemu.

    Oj, przeciez nie o problem chodziło a o wybór, jakie nadawanie jest lepsze.

    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

  • 69. Data: 2009-01-05 13:46:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > nie wierze.
    > IMO gdyby policzyc srednia wielkosc TV CRT i srednia wielkosc telewizorów
    > LCD w gospodarstwach domowych

    ROTFL !!!
    Jak sobie dobrze dobierzesz założenia, to udowodnisz nawet że Ziemia jest
    płaska.

    > P.S. Wypraszam sobie trolowanie!

    Było "trujesz".

    > Oj, przeciez nie o problem chodziło a o wybór, jakie nadawanie jest
    > lepsze.

    Proste - 16:9.

  • 70. Data: 2009-01-05 15:03:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    co następuje:

    > ROTFL !!!
    > Jak sobie dobrze dobierzesz założenia, to udowodnisz nawet że Ziemia

    to o jakiej srednie ty piszesz?
    Przeciez ja nie zmieniłem załozeń, tylko sparafrazowałem twoją wypowiedz,
    nie zgadzajac sie z nia jednoczesnie.

    > Było "trujesz".

    hahaha
    chyba moja podswiadomosc podpowiadam i w takim razie ze troluje... :)

    > Proste - 16:9.

    oj,Cavallino!!!! Uspokój sie!
    Uszczegolowiajac:
    "Oj, przeciez nie o problem chodziło a o wybór, jakie nadawanie jest
    lepsze, biorac pod uwage, ze ogladasz cos na TV 4:3, bez mozliwosci zmiany
    rozmiaru tego co wyswietlasz. Czy lepsze jest uczciwe 16:9 z duzymi pasami
    po bokach, czy zzomowane z utrata czesci szczegolow z prawej i lewej
    strony."

    "Wiarą można manipulować. Tylko
    wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert