-
11. Data: 2010-04-19 13:58:01
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-19 12:35, Mateusz wrote:
> Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:
>
> W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
> (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
> obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
> na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
> silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
> na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
> sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
> strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
>
> Pozdrawiam,
> Mateusz
kup sobie aftamata :D
-
12. Data: 2010-04-19 14:19:44
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: to <t...@a...xyz>
kamil wrote:
>> Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.
>
> A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci
> pasazerom.
O tym nie wiedziałem, dzięki za informacje. Od teraz, na wszelki wypadek,
nie będę używał także drugiego biegu. Bezpieczeństwo na drodze jest
najważniejsze!
--
cokolwiek
-
13. Data: 2010-04-19 14:20:17
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: to <t...@a...xyz>
Olek wrote:
> kup sobie aftamata :D
Albo Meleksa. Jeden z grupowiczów nim dyla i sobie chwali. ;)
--
cokolwiek
-
14. Data: 2010-04-19 14:33:41
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
kamil pisze:
>
>
> "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
> news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yq
e.googlegroups.com...
>> On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
>>> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
>>
>> no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
>> spoko, rozumiem.
>
> Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro
> sluzy on tylko do ruszania?
Mówiło się tak za czasów królowania na drogach 126p, albo innych
pojazdów które miały niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach
kiedy to skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem
aby którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania.
Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do
obciążenia i możliwości silnika ;)
Pozdrawiam !!
-
15. Data: 2010-04-19 14:38:02
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message
news:hqhi0r$8t3$1@news.onet.pl...
> kamil pisze:
>>
>>
>> "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
>> news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yq
e.googlegroups.com...
>>> On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
>>>> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
>>>
>>> no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
>>> spoko, rozumiem.
>>
>> Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro
>> sluzy on tylko do ruszania?
>
> Mówiło się tak za czasów królowania na drogach 126p, albo innych pojazdów
> które miały niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach kiedy to
> skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem aby
> którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania.
No ba, ja czesto nawet jedynke przed rondem albo ciasnym zakretem wbijam.
>
> Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do
> obciążenia i możliwości silnika ;)
Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego
sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000rpm.
Pozdrawiam
Kamil
-
16. Data: 2010-04-19 14:57:18
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Albo Meleksa. Jeden z grupowiczów nim dyla i sobie chwali. ;)
A propos - jakie prawko na to trzeba mieć ? :)
WOJO
-
17. Data: 2010-04-19 15:22:40
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>
WOJO pisze:
>> Albo Meleksa. Jeden z grupowiczów nim dyla i sobie chwali. ;)
> A propos - jakie prawko na to trzeba mieć ? :)
> WOJO
Kups obie takiego trojkolowca z Pruszkowa
http://www.tvn24.pl/-1,1606736,0,1,auto-na-prad-made
-in-pruszkow,wiadomosc.html
http://www.auto-elektryczne.pl/index_dobry.html
http://elektryczne.pinger.pl/m/663657/sam-cree-w-pru
szkowie.
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
18. Data: 2010-04-19 15:33:36
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-19 15:22, Gabriel'Varius' wrote:
> WOJO pisze:
>>> Albo Meleksa. Jeden z grupowiczów nim dyla i sobie chwali. ;)
>> A propos - jakie prawko na to trzeba mieć ? :)
>> WOJO
> Kups obie takiego trojkolowca z Pruszkowa
> http://www.tvn24.pl/-1,1606736,0,1,auto-na-prad-made
-in-pruszkow,wiadomosc.html
>
> http://www.auto-elektryczne.pl/index_dobry.html
> http://elektryczne.pinger.pl/m/663657/sam-cree-w-pru
szkowie.
> pozdrawiam
>
http://www.tvn24.pl/26086,1598907,0,1,samochod-wysci
gowy-na-czekolade,wiadomosc.html
to jest lepsze :)
Jak zgłodniejesz to i kierownice pochrupać możesz :D
-
19. Data: 2010-04-19 15:54:03
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Michał <m...@o...pl>
> W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
> (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
> obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
> na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
> silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
> na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
> sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
> strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
>
Ten samochód nie jest niestety wyposażony w pełny silnik benzynowy tylko
jego atrapę 4 cylindrową (brakuje minimum 2 cylindrów). Minimalne obroty
pod obciążeniem takiego silnika to 1500 rpm.
Nawet na wykresach mocy się nie zaznacza nic poniżej bo to nie sensu.
Nie wiem jak te nowe ale w starych jak się dało gaz w podłogę to był
kangur i dziwna praca przy takich obrotach.
Pozdrawiam
-
20. Data: 2010-04-19 15:55:48
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Mateusz <m...@g...com>
darujcie sobie porady typu automat, bo niestety muszę nim jeździć w
robocie i inne inteligentne inaczej teksty.
Podziękowania dla Panów, którzy pomimo nieco żenującego poziomu tematu
podeszli do sprawy rzeczowo.