  • Data: 2012-01-19 15:38:41
    Temat: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 19, 2:34 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > On Wed, 18 Jan 2012 05:16:15 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek

    ogóle czytał poprzednie postingi w wątku?

    > Olewam rozno poprzednie posty w watku. Mnie chodzilo o koncepcje ze
    > cytuje: "Nie można mieć automatu, który w skończonym czasie potrafi
    > stwierdzić, czy się nie wywali."
    >
    > Po pierwsze, co to znaczy. Po polsku. Po drugie, dlaczego nie mozna
    > miec automatu. Po trzecie, co to znaczy ze "sie wywali"
    >
    > Ot tak, problem semantyczny.

    Z wieloma problemami semantycznymi można sobie poradzić zapoznając się
    z tak zwanym kontekstem. W tym przypadku z poprzednimi postami w
    wątku. Jak koledze się nie chce, to mi się tym bardziej nie chce
    powtarzać tego, co było wcześniej napisane. Usenet ma znakomite
    narzędzie do tego, jakim jest łączenie każdego postingu z postingami,
    na które on odpowida. W każdym razie ostrzeżony, sam ostrzegam: jeśli
    kolega chce ode mnie na przyszłość jakichkolwiek odpowiedzi, proszę
    wyraźnie zaznaczyć, czy kolega przeczytał wcześniejsze postingi, bo w
    przeciwnym razie założę, że nie czytał i oleję.

    > Tcl i AWK to dwa ktore na szczescie nie przszly pzrez etap dodawania
    > obiektowosci, modularyzacji, lambd, programowania funkcyjnego i czego
    > tam jeszcze. W zwiazku z tym sa niezastapione dla tych ktorzy
    > niewrazliwi sa na "hype" a potzrebuje zrobic cos konkretnego

    Moje doświadczenie z robieniem czegoś konkretnego jest takie, że
    regularnie zdarzały się sytuacje, że w produkcji skrypt tcl-wy, który
    miał coś zrobić w nocy konkretnie wywalał się w połowie z powodu błędu
    składniwego albo literówki w nazwie procedury, np. na próbie
    zalogowania jakiegoś nietypowego przypadku. Rano ludzie przychodzili
    do pracy i musieli gasić pożar przed otwarciem giełdy.

    Nawiasem mówiąc całe firmowe API do tcl-a było zrobione przez emulację
    obiektowości.