  • 21. Data: 2013-03-13 19:37:26
    Temat: Re: [OT] Re: tani komp - dobry wybor?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 13 Mar 2013 19:33:07 +0100, z napisał(a):

    > Dlaczego mi się wydaje że zdjęcia są w odbiciu lustrzanym? :-)

    Zdradz co wciagasz to Ci pomwiem dlaczego ;-)

    > Chociaż napisy temu przeczą :-)

    Wlasnie :-D

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 22. Data: 2013-03-13 20:05:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-13 19:33, z pisze:
    > W kwestii formalnej. :-)
    > Ładnych parę lat nie składałem już blaszaków a i z firmowymi mało miałem
    > do czynienia.
    > Dlaczego mi się wydaje że zdjęcia są w odbiciu lustrzanym? :-)
    > Chociaż napisy temu przeczą :-)
    Bo zdjęcia są ok, tylko ten dell ma płytę główną (i obudowę) w
    lustrzanym typie BTX (a w zasadzie mBTX) - wszystko odwrotnie. "Trochę"
    to utrudnia w razie czego wymianę płyty głównej...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2013-03-13 20:53:54
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-13 20:05, BartekK pisze:
    > Bo zdjęcia są ok, tylko ten dell ma płytę główną (i obudowę) w
    > lustrzanym typie BTX (a w zasadzie mBTX) - wszystko odwrotnie. "Trochę"
    > to utrudnia w razie czego wymianę płyty głównej...

    Znaczy że jeszcze dobre oczy mam :-)
    Hmm... człowiek się uczy całe życie.
    Zakładamy że nie będzie potrzeby wymiany MB.
    Ale... :-)

  • 24. Data: 2013-03-13 23:45:00
    Od: z <z...@u...pl>

    Jest jakiś powód żeby zrobić coś takiego oprócz bezsensownego
    odróżniania się od reszty świata?
    Rozumiem kwestie gabarytów, wyglądu obudowy, rozwiązań chłodzenia itp.
    Ale to jest tylko sztuka dla sztuki.
    Dużo się robi (robiło) takich płyt?

  • 25. Data: 2013-03-14 00:14:44
    Temat: Re: tani komp - dobry wybor?
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-13 19:30, Kosu pisze:

    > Temat wałkowaty wielokrotnie. Dyski SSD zwiększają komfort w pewnych
    > sytuacjach. Istotność tych sytuacji w całym sposobie używania komputera
    > to osobista kwestia i po prostu nie należy każdemu na starcie wmawiać,
    > że SSD są fantastyczne i zmienią jego życie.

    Pewnie że nie jest "capaneum" :-) ale jakoś w kilkudziesięciu
    komputerach zwykłych Kowalskich raczej z niższej półki, które
    przerzuciłem przez ręce zazwyczaj wąskim gardłem był HDD.
    Przypadek? :-)
    Nadal mam wrażenie że dyski w porównaniu do innych podzespołów zostają o
    jedną generację w tyle.
    Może to się w końcu zmieni :-)

  • 26. Data: 2013-03-14 00:33:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-13 23:45, z pisze:
> [...]
    > odróżniania się od reszty świata?
    > Rozumiem kwestie gabarytów, wyglądu obudowy, rozwiązań chłodzenia itp.
    Niestety, w "markowych" klockach często to możesz spotkać, trzeba mieć
    czujne oko ;) I tak to chyba lepsze, niż SFF gdzie ani płyta, ani
    zasilacz nie ma żadnego znanego standardu rozmiarowego...
    A sensu w tym nie ma, bo wszystkie problemy, które BTX miał rozwiązać -
    daje się rozwiązać w zwykłych ATXach, są obudowy "lustrzane", gdzie
    płyta główna siedzi na lewej ściance, dzięki czemu procesor jest na dole
    obudowy, a nie na górze, i wszystko wygląda jak "btx w odbiciu
    lustrzanym", działa jak btx, a używa wszystkich części najzwyklejszego
    ATXa...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 27. Data: 2013-03-14 06:27:58
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Day Tue, 12 Mar 2013 23:56:46 +0100, Padre wrote:

    > Myślę, że to bardziej sprawka księgowego, zaoszczędzili 10c na
    > kondensatorach które by tam wytrzymały bez problemów.

    Z drugiej strony takie delle nawet na spuchniętych kondziołach potrafią
    chodzić dłużej niż inne pecety. Właśnie piszę z takiej 280tki ze
    spuchniętymi jak banie kondensatorami. Już od trzech lat czekam aż padnie
    mi płyta główna, i nie mogę się doczekać :) Kondensatory masakrycznie
    spuchnięte, a pecet nawet się nie resetuje i pracuje sobie radośnie
    (dziennie po około 8 godzin).

    --
    bzyk | artur.frydel [at] gmail.com

  • 28. Data: 2013-03-14 09:01:30
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-14, o godz. 06:27:58
    Artur Frydel <s...@m...nie> napisał(a):

    > Z drugiej strony takie delle nawet na spuchniętych kondziołach
    > potrafią chodzić dłużej niż inne pecety.

    Nie do końca. Zależy na jaki egzemplarz się trafi. Ja miałem do
    czynienia z 2 partiami poleasingowych Delli. W sumie ponad 200 sztuk.
    Komputery trafiły do nas i miały w obu partiach po około 3,5 roku. W
    ciągu następnych około dwóch lat awarii uległo około 30%. Pomijając
    pady dysków (7-8 przypadków) awarii ulegały głównie zasilacze i płyty
    główne. Inne elementy to przypadki jednostkowe. Komputery trafiły do
    nas niezbyt mocno wyeksploatowane - pracowały w dwóch bankach.
    Trafienie na dobry egzemplarz to kwestia szczęścia.

    Zdrówko

  • 29. Data: 2013-03-14 09:08:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Mar 2013 00:14:44 +0100, z napisał(a):

    > Pewnie że nie jest "capaneum" :-)

    Nie capaneum a pacaneum :)
    --
    Jacek

  • 30. Data: 2013-03-14 12:17:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-14 00:14, z pisze:

    > Pewnie że nie jest "capaneum" :-) ale jakoś w kilkudziesięciu
    > komputerach zwykłych Kowalskich raczej z niższej półki, które
    > przerzuciłem przez ręce zazwyczaj wąskim gardłem był HDD.
    > Przypadek? :-)
    Nie przypadek, a charakter hdd. Niestety z czasem dysk, który nawet
    teoretycznie powinien wyciągać 100-130MB/s transferu, wyciąga kilka MB/s
    (lub nawet mniej) podczas realnych transferów, bo
    a) jest zfragmentowany na maksa, nikt nigdy go nie defragmentuje ani nie
    porządkuje
    b) jest zasyfiały tysiącem śmieci, plików tymczasowych a pozostawionych
    na zawsze, sfragmentowanym plikiem swapu itp
    c) jest mechanicznie zużyty w jakimś tam stopniu
    d) system nie był czyszczony i reinstalowany od nigdy...
    Przez to zwykły hdd traci podczas odczytów/zapisów więcej czasów na
    seekt-time od jednego odczytu do drugiego, niż trwa realny transfer. A
    ssd nie ma tego problemu, choć niektóre wraz z zapełnieniem zwalniają,
    to zwalniają nieznacznie i nie tak drastycznie jak hdd.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173