    From: "P." <u...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tani i dobry watomierz sieciowy
    Date: Tue, 20 Oct 2009 10:14:34 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A jak one sobie radza z niedobrymi obciazeniami, typu tyrystory ?

    Całkiem nieźle, do praktycznych zastosowań wystarczy. Chyba że jakieś w.cz
    chcesz mierzyć.

    > Na pewno ? Mozna je zrobic na dziesiatki sposobow, w tym kilka
    > dobrych.
    > Czesc zapewne zawiera odpowiedni uklad AD czy LT - te tez zle
    > mierza ?

    Np. Kyoritsu robi dobre mierniki parametrów sieci radzące sobie z mocno
    odkształconymi przebiegami (i oprócz mocy mierzące jeszcze full innych
    wielkości) ale to już niestety znacznie wyższa półka cenowa. Natomiast tanie
    które miałem okazję sprawdzić musiały mieć bardzo uproszczony układ
    pomiarowy.

    > P.S. Licznik energii, elektroniczny, atestowany - chyba nie jest
    > jakis bardzo drogi .. nie ma przypadkiem funkcji pokazywania mocy ?

    Nawet jak nie ma to przecież zawsze można pośrednią metodą policzyć, i wynik
    będzie dość dokładny - poza tym wskaże akurat to co zlicza nasz licznik i za
    co rzeczywiście płacimy.