  • 71. Data: 2017-08-30 10:41:42
    Temat: Re: takie tam o darmowych nawigacjach
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Aug 2017 16:58:08 +0200, w <oo3ve0$k2g$5@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > A co ma wspólnego szybkość aktualizacji map, do sposobu korzystania z
    > nich przez program?

    Shit in, shit out.

    > To tak jakbyś mówił, że samochód jest do d... bo wlałeś mu paliwo na
    > stacji w pgr....

    O tyle kiepske porównanie, że masz wpływ na to co wlewasz.

  • 72. Data: 2017-08-30 12:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Wed, 30 Aug 2017 10:11:10 +0200, w <oo5ruu$aiv$1@node2.news.atman.pl>,
    adam
    <a...@a...pl> napisał(-a):

    >NE nie ma traffica w Europie -- AM zresztą też, niestety.

    Ostatnio to Here przeprowadzila mnie przez wszystkie korki na trasie w
    Niemczech - tzn kazala w nich stac/jechac.
    Tyle, ze wiedzialem precyzyjnie gdzie sie korek zacznie, i gdzie
    skonczy :-)

    Ale patrzac na ilosc Niemcow obok - byc moze nie ma dobrego objazdu i
    trzeba cierpliwie stac.

    A tyle to i AM potrafi :-)

    J.

  • 73. Data: 2017-08-30 12:22:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    Tue, 29 Aug 2017 22:58:53 +0200, w

    >W AM obliczanie trasy masz realizowane w komórce, a w NE przez
    >dedykowane
    >serwery.
    >Nie ma cudów -- trasa wyznaczana i obliczana przez cherlawą komórkę
    >nigdy nie
    >będzie tak dobra i dokładna jak przez serwer.

    No, w komorkce mam cztery rdzenie po 1GHz, a na serwerze tysiace
    uzytkownikow, wiec bym sie zastanowil czy nie w druga strone :-)

    Tylko dane o ruchu na serwerze sa, na lokalna nawigacje trzeba dopiero
    sciagnac.

    Poza tym AM calkiem znosnie liczy na cherlawym 266MHz procesorze w
    starej nawigacji, wiec na komorce powinna smigac ... ale po drodze
    przeszkadza ten Android :-)

    J.

  • 74. Data: 2017-08-30 12:33:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Aug 2017 12:22:02 +0200, w
    <59a691cf$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > uzytkownikow, wiec bym sie zastanowil czy nie w druga strone :-)
    >
    > Tylko dane o ruchu na serwerze sa, na lokalna nawigacje trzeba dopiero

    A potem je obrobić. A potem okazuje się, że w AM są kłopoty, bo długie trasy są
    pre-obliczone i zaszyte i są kłopoty z wyznaczaniem takich tras przy użyciu
    aktualnych danych o ruchu.

  • 75. Data: 2017-08-30 13:16:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >długie trasy są
    >pre-obliczone i zaszyte i są kłopoty z wyznaczaniem takich tras przy

    Mowisz ze zaszyte ?
    Dziwne by to troche bylo, bo ile tych tras zaszyc.

    Polska maly kraj, ale w Europie ile by trzeba zaszyc ?

    natomiast ... zaszylbym tranzyty przez miasta. Zeby sie uwolnic od
    tych tysiecy malych uliczek przy planowaniu dlugiej trasy.
    Miasta (miasteczka, rozbudowane wsie) traktujemy jako "czarny obszar",
    ma punkty peryferyjne, w srodku prostą siec połaczeń miedzy punktami
    peryferyjnymi,
    i ja uzywamy w planowaniu trasy "przez Polske".
    Byc moze podobnie bym potraktowal cale panstwa w Europie.
    Byc moze jest sens podobnie potraktowac cale gminy i drogi gminne.

    I tu masz racje - traffic ucierpi, bo nie uwzglednia jak jedna
    zakorkowana ulica w miescie wplywa na tranzyt.
    Ale ... jak bedzie obwodnica, to i tak pojedziemy obwodnica, bo pewnie
    szybsza.

    Ale ... w programie na serwerze pewnie zrobilbym podobnie :-)
    Roznica tylko taka, ze na serwerze moge to przeliczac powiedzmy co 15
    minut, i wynikow uzywac w biezacych kalkulacjach.
    Ale ... przeciez i dane o ruchu moga podawac czas na tych psedodrogach
    tranzytowych do lokalnej nawigacji :-)

    Swego czasu bylo dokladnie odwrotnie - to wlasnie nawigacje on-line
    liczyly wolno, albo wolno przekazywaly,
    na co tu pare razy narzekalem przy zmianie trasy.
    Ale NE juz pare lat temu byl wystarczajaco szybki do jazdy po miescie.

    J.

  • 76. Data: 2017-08-30 17:25:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    skonczy :-)

    Ale patrzac na ilosc Niemcow obok - byc moze nie ma dobrego objazdu i
    ---
    No i właśnie, może w Niemczech nie ma sensu zjazd z autostrady. A w Polsce
    zjazd z autostrady przed bramkami proponują zwykłe tablice zamiast
    nawigacji. Przynajmniej ta Here Drive.

  • 77. Data: 2017-08-30 18:56:14
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 30 Aug 2017 10:39:36 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

> [...]
    >Nie ma cudów -- trasa wyznaczana i obliczana przez cherlawą komórkę nigdy nie
    >będzie tak dobra i dokładna jak przez serwer.

    Ale mi nie chodzi o obliczanie trasy. Chodzi np. o skokowe poruszanie
    się kursora podczas jazdy. W NE czy TT wszystko jest płynne, w AM
    skacze jak żabka.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 78. Data: 2017-08-30 21:15:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Aug 2017 18:56:14 +0200, w
    <8...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > Ale mi nie chodzi o obliczanie trasy. Chodzi np. o skokowe poruszanie
    > się kursora podczas jazdy. W NE czy TT wszystko jest płynne, w AM
    > skacze jak żabka.

    AM chyba nie korzysta z architektury OpenGL na andku.

  • 79. Data: 2017-09-04 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > po paru km dał spokój,
    > wyznaczył nową trasę z..... krótszym czasem podróży. no kaman. skoro
    > dało się do celu przyjechać wcześniej, to dlaczego odrazu tego nie
    > proponował?

    Pisałem juz tu o tym kilkukrotnie - powód jest prosty - yanosik ma fatalna
    navigację.
    W przeciwienstwie do googla ktory jest całkiem ok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 80. Data: 2017-09-05 10:04:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]

    >fatalna
    >navigację.
    >W przeciwienstwie do googla ktory jest całkiem ok.

    Czy taka fatalna ... jezdze z nim caly czas, i imo calkiem poprawnie
    trasy wyznacza.

    J.