eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowatak na marginesie rewolucji bezlusterkowejRe: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
    References: <k2uc3n$j06$1@news.task.gda.pl>
    <5052e8bb$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@l...localdomain>
    Date: 14 Sep 2012 20:58:34 GMT
    Lines: 51
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.156.83
    X-Trace: 1347656314 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 95.49.156.83:48195
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:893402
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-09-14, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > Efekt zwapnienia zarządów. Duzi tak mają, kto myśli rewolucyjnie, ten
    > wróg. Płacone jest do stołka, nie od myślenia. Ewidentnie tu to widać. I
    > nie zanosi się jakoś specjalnie na zmiany, bo minie wiele lat zanim masy
    > przestaną kojarzyć lustrzankę z jakością.

    Muszę coś napisać, bo Twój post po prostu mnie zmiótł :).

    Najpierw coś o rozmiarach (faceci lubią o tym gadać :P).

    Samsung to w ogóle gigant i o nim nie ma sensu rozmawiać.

    Panasonic i Sony są ponad 2 razy większe od Canona.
    Fujifilm jest niewiele mniejsza od C.
    Ricoh (właściciel Pentaxa) to trochę ponad połowa C.
    "Duży" Nikon to firma wielkości Olympusa. Obie razem są porównywalne
    z Ricohem alias Pentaxem :).

    Ale ważnych czynników jest więcej.
    Dla Nikona sprzedaż aparatów to tak naprawdę jedyny istotny biznes.
    Canon jest w minimalnie lepszej sytuacji (drukarki).

    Tymczasem dla Samsunga, Sony, Panasonica, Fujifilm i Ricoha branża foto
    to po prostu jeden z kilku/kilkunastu punktów w excelowej tabelce
    z wynikami finansowymi. Zazwyczaj mniej istotny. To oznacza, że jeśli
    te firmy przeszarżują z bajerami i zaczną tracić, to ich to bardzo nie
    rusza. Jeśli departament foto zacznie przynosić straty, to się go
    sprzeda albo zamknie i po sprawie.
    Jeśli departament foto w C lub N zacznie przynosić duże straty, to po
    prostu upadną :).

    To właśnie dlatego C i N są znacznie ostrożniejsze na rynku
    i starają się wprowadzać rozwiązania sprawdzone i dopracowane. Mogą
    sobie na to pozwolić, bo mają wyrobioną pozycję. Inaczej mówiąc: wielu
    klientów poczeka dodatkowe 5 lat na bezlusterkowca Canona. Trochę
    dlatego, że lubią tę markę. A trochę dlatego, że mają w domu sprzęt
    Canona za ileś tam tysięcy dolarów, który im odpowiada, więc nie
    spieszą się z wymianą.

    Do tego dochodzi fakt, że C i N to po prostu producenci sprzętu foto.
    Prawie cała reszta ma ogromne działy R&D i najczęściej działa w branżach
    znacznie bardziej "high-tech" niż fotografia. Fujifilm robi elektronikę
    do prawie wszystkiego. Olympus robi sprzęt medyczny, który jest zawsze
    kilka lat przed optyką "użytkową". R&D w Samsungu mogłoby "zjeść" całą
    naukę w średniej wielkości kraju. Dla nich nowa matryca do aparatu, to
    efekt uboczny badań w innych dziedzinach :).

    To tyle "szerszego spojrzenia" na branżę. Idę robić foty i oczywiście...

    pozdrawiam :),
    PK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: