  • 31. Data: 2013-03-11 14:12:52
    Temat: Re: tablet PC TabFun 7.0
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-11, o godz. 13:40:52
    ikov <i...@t...pl> napisał(a):

    > a) jeśli chcesz robić na kompie wszystko po trochu (gry,
    > specjalistyczne oprogramowanie jak PS czy CAD lub konkretne programy
    > wymagane w pracy) oraz internet i multimedia - komputer z windowsem

    Błędne założenie. Akurat np. dla mnie podstawowy komputer "pracowy" to
    Linux. Od razu uprzedzę że obok stoi maszyna z Windows bo neistety
    sporo urządzeń sieciowych czy np. rejestratorów wideo ma obsługę WinOnly
    albo IEOnly. Wszystko zależy od tego jaka to praca i jakie to
    specjalistyczne oprogramowanie. Np. dla mnie oprogramowanie do
    testowania i diagnozowania sieci pod Windows są zdecydowanie mniej
    przydatne niż pod Linuxem. Win do internetu? Właściwie jedyny problem z
    jakim się spotykam na komputerach w Linuxem to strona gdzie jest MS
    Silverlight. Więc jak dla mnie to wybór zależy od tego co robisz i
    jakiego softu potrzebujesz a nie zawsze "komputer z windowsem".

    Zdrówko

  • 32. Data: 2013-03-11 19:17:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    > masz chyba tylko papier i toalet w głowie.
    > nie wiem, gdzie skończyłeś szkołę, ale to co piszesz,
    > to jakaś parodia.
    > Pracujesz w zawodzie? czy czyścisz kible?

    O właśnie, jeszcze prymitywne chamy chwalą Linuksa...

  • 33. Data: 2013-03-11 19:20:36
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Silverlight. Więc jak dla mnie to wybór zależy od tego co robisz i
    > jakiego softu potrzebujesz a nie zawsze "komputer z windowsem".

    No i właśnie o to chodzi, ja akurat pod Windowsa mam wszystko z czego
    korzystam a pod Linuksa nie i zaraz znajdzie się stado debili którzy
    będą mnie przekonywali ze jestem na Linuksa za głupi...

  • 34. Data: 2013-03-12 01:33:19
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    juzek wrote in <news:513dc625$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    > Widzę że mam do czynienia z wyznawcą linuxa, więc żadne argumenty do ciebie
    > i tak nie docierają

    Ja nie dowodze wyzszosci Lin nad Win. Od tego jest pl.comp.os.advocacy. Ja
    dementuje BZDURY nt systemu operacyjnego, ktory z powodzeniem uzywam od 10
    lat i nie widze przeslanek ku racjonalnosci przedstawionych argumentow.
    Systemu, ktory bez problemu obsluguja 60-paru letnie osoby nieobeznane z
    technika, jak i dzieci.

    > nawet z argumentów informatyka Padre nic nie zrozumiałeś

    Niezrozumienie a polemika z argumentami to nie to samo. W tym watku
    pojawilo sie wiecej bzdur, niz racjonalnych argumentow, jak np powtarzany
    jak mantra brak aplikacji dla Linuksa. Wiekszosc tego, co napisano dla
    Windowsa dziala poprawnie pod WINE.

    Znajdziesz jakas specjalistyczna aplikacje dla architektow, geodetow itp
    nie dzialajaca poprawnie pod WINE i nie majaca odpowiednika dla Linuksa? Na
    pewno odnajdziesz elementy tego zbioru. Tylko co z tego - jest to niszowe
    oprogramowanie i wszystko co jest niezbedne do pracy wiekszosci
    spoleczenstwa albo ma odpowiedniki dla Linuksa albo daje sie uruchomic pod
    WINE. Wskazany problem tak na prawde dotyczy niewielkiej czesci populacji.

    > Podam banalny przykład z monitorem, miałem taki prosty monitor bez
    > sterowników z którym żaden windows nie miał żadnego problemu, po prostu
    > ustawiał parametry standardowe, które można było sobie ewentualnie zmienić,
    > w końcu to był tylko monitor a nie jakaś czarna skrzynka:) ]
    > Niestety na żadnym linuxie nie mogłem uruchomić trybu graficznego

    Jesli taki problem rzeczywiscie mial w Twoim przypadku miejsce, to dotyczyl
    raczej sterownikow karty graficznej, nie monitora.

    > Tak samo jak pod windowsem dziala soft przeznaczony pod linuxa:)

    W sensie - ma swoj odpowiednik funkcjonalny lub wydanie dla Windowsa -
    prawie zawsze masz racje. W sensie uruchamiania apikacji przeznaczonych dla
    Linuksa pod Win - bzdura. Dla Windowsa nie ma czegos tak dobrego jak WINE.
    Cygwin o wiele bardziej kuleje przy uruchamianiu Lin pod Win, niz WINE
    radzi sobie z aplikacjami Windowsianymi pod Linuksem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Cygwin

    > W dodatku nie trzeba kombinowac z WINE bo ten soft jest napisany pod
    > windowsa i to nie wiekszosc a kazdy linuxowy soft jest pod windowsem.

    Nie kazdy.
    Nie znam rownie dobrych aplikacji dzialajacych pod Windowsem, jak
    ESO-MIDAS
    www.eso.org/sci/software/esomidas
    czy
    IRAF
    http://iraf.noao.edu

    A sa to dla niektorych narzedzia niezbedne do pracy.

    Jedna z lepszych darmowych wywolywaczek RAWow nie ma wersji dla Windowsa.
    www.darktable.org/install
    Tak, dla Windowsa latwo znalezc odpowiedniki (czesto o wiele lepsze w
    wydaniu komercyjnym), jednak wsrod bezplatnych aplikacji stanowi on niezla
    konkurencje dla softu opartego na dcraw.

    > Pamiętam jak kilku kumpli z podwórka,
    > studiujących informatykę, podniecali się bardzo jak przez cały weekend
    > instalowali sobie winampa pod linuxem:)

    Zmyslasz. Nie ma wersji Winampa dla Linuksa. Nie ma on tez otwartego kodu
    zrodlowego. Nie mogli wiec rozmawiac o kompilacji ze zrodelek. Mozna go
    uruchomic tylko dzieki WINE, a to jest banalnie proste (odpalamy Setup tak
    samo jak pod Windowsem).
    www.freewebs.com/calitorial/Don__t_feed_the_Troll.jp

    > Nie byłem w stanie tego pojąć, bo pod windowsem takich problemów nie ma, po
    > pierwsze dlatego że w systemie już jest zainstalowany odtwarzacz muzyki,
    > podobnie jak cała masa przydatnych aplikacji

    Akurat chyba z kazda dystrybucja zintegrowana jest odtwarzarka multimediow.

    Dla rownowagi mozna poczytac watek "[blog] Skad taka niska popularnosc
    Linuksa?" z 27 stycznia na pl.comp.os.linux.
    http://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!searchi
    n/pl.comp.os.linux/blog/pl.comp.os.linux/mUfq1nSmJ3s

    Linuks to nie jest wyrok. Z Linuksem da sie normalnie zyc :>
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 35. Data: 2013-03-12 01:45:25
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Maciek BabciaDobosz wrote in
    > Właściwie jedyny problem z jakim się spotykam na komputerach w Linuxem
    > to strona gdzie jest MS Silverligh

    Z odtwarzaniem mediow strumieniowych radzi sobie XBMC z wtyczka.
    www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubuntu-tvn-
    player-tvp-vod.html
    http://code.google.com/p/sd-xbmc
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 36. Data: 2013-03-12 09:14:52
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-12, o godz. 01:45:25
    astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał(a):

    > Maciek BabciaDobosz wrote in
    >
    > Z odtwarzaniem mediow strumieniowych radzi sobie XBMC z wtyczka.
> [...]

    To jest metoda na obejście a nie na rozwiązanie problemu.I niestety
    działa tylko tam gdzie strumień jest nadawany także w innej
    technologii niż Silverlight. Kiedyś rozwijano wolny odpowiednik
    Moonlight ale ZTCP to od dwóch lat prace zamarły.

    Zdrówko

  • 37. Data: 2013-03-12 09:47:56
    Od: "juzek" <n...@d...ci.tej.nocy>

    "Padre" napisał

    > O właśnie, jeszcze prymitywne chamy chwalą Linuksa...

    Mnie też się rzuciło w oczy to chamstwo wyznawców linuxa, to pewnie efekt
    frustracji jedynym słusznym systemem:)

  • 38. Data: 2013-03-12 10:13:07
    Od: "juzek" <n...@d...ci.tej.nocy>

    "astro" napisał:
    > Jesli taki problem rzeczywiscie mial w Twoim przypadku miejsce,
    > to dotyczyl raczej sterownikow karty graficznej, nie monitora.

    To sam linux komunikował z czym ma problem i do czego ma sterowniki i do
    karty graficznej miał a do monitora nie i nic nie dało się zrobić, żadna z
    dostępnych mi dystrybucji linuxa nie chciała uruchomić trybu graficznego:)

    > W sensie uruchamiania apikacji przeznaczonych dla Linuksa
    > pod Win - bzdura. Dla Windowsa nie ma czegos tak dobrego
    > jak WINE.

    Nie ma, bo nie ma sensu istnienie czegoś takiego dla windowsa, bo pod
    windowsem istnieją wszystkie aplikacje, które są pod linuxem:)
    Jaki miał by sens dla producenta aplikacji nie napisanie pod windowsa, skoro
    aplikacja pod windowsa jest tańsza i prostsza:)
    Problemem jest linux, bo pod niego nie masz aplikacji i sterowników i możesz
    się zesrać a nic nie zrobisz:) Wspomniany przez ciebie WINE nie rozwiązuje
    bo nikt nie pisze pod niego bibliotek dla wszystkich windowsowych
    aplikacji:)

    > Jedna z lepszych darmowych wywolywaczek RAWow
    > nie ma wersji dla Windowsa.

    No przestań, pod windowsa nie ma przeglądarki RAWów?:)

> [...]
    > o kompilacji ze zrodelek. Mozna go uruchomic tylko dzieki WINE
    > a to jest banalnie proste (odpalamy Setup tak samo jak pod

    I tu się sprawdza jednak przysłowie że do obsługi linuxa trzeba studia
    kierunkowe skończyć:)
    Nie kończyłeś studiów i nie potrafisz a każdy student informatyki to
    potrafi:)
    Nie mam pojęcia czy istnieje linuxowy odpowiednik winampa, czy nie i jak te
    chłopaki to zainstalowali, ale wyglądało to identycznie jak winamp:)
    Dziesięciu chłopa cały weekend balowała nad tym i z dumą mi prezentowali
    efekty:)
    A ja patrzyłem na nich z politowaniem, bo wtedy ja nawet na windowsie sie
    nie znałem a do słuchania muzyki i oglądania filmów to wystarczyło że
    kliknąłem BESTplayera i działało a oni jeszcze w następny weekend
    instalowali aplikację do oglądania filmów:)
    Podobnie z politowaniem patrzyłem na nich gdy tłumaczyli mi że mają linuxa
    bo jest za darmo a ja windowsa też miałem za darmo, więc po co sobie życie
    marnować?:)

    > Akurat chyba z kazda dystrybucja zintegrowana jest odtwarzarka
    > multimediow.

    Nie z każdą, chociaż występuje wyraźna tendencja upodobnienia linuxa do
    windowsa, ale toporność obsługi i brak aplikacji dalej jest taka sama,
    wprawdzie nowsze linuxy mają zintegrowane odtwarzarki, ale one nie
    odtwarzają większości plików, czyli linux pełną gębą:)
    Najbardziej mnie zdziwiła pewna nowa dystrybucja linuxa gdzie był
    zintegrowany OpenOffice, ale nie było żadnego edytora tekstów typu
    notatnika:)
    Oczywiście był słynny VI, czyli typowa linuxowa aplikacja dla inteligentnych
    inaczej:)

  • 39. Data: 2013-03-12 15:38:19
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    juzek wrote in <news:513f1728$1$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    > nowsze linuxy mają zintegrowane odtwarzarki, ale one nie
    > odtwarzają większości plików, czyli linux pełną gębą:)

    Jakies konkretne przyklady czy wymyslasz argumenty z palca? Jakos nie mam
    problemow z odtwarzaniem MP3, OGG Vorbis czy FLAC. Filmy rowniez odtwarza,
    nie zastanawialem sie nawet jakich kodekow uzywa. Po prostu dziala.

    > Najbardziej mnie zdziwiła pewna nowa dystrybucja linuxa gdzie był
    > zintegrowany OpenOffice

    Ponownie zmyslasz. Najnowsze dystrybucje uzywaja LibreOffic, nie
    OpenOffice.
    "It is the default office suite of popular Linux distributions like
    Debian,[7] Fedora,[8] openSUSE[9] and Ubuntu.[10]"
    http://en.wikipedia.org/wiki/LibreOffice

    > ale nie było żadnego edytora tekstów typu notatnika:)

    Wszedzie widze instalowane z systemem Leafpad, Kate itp.

    Napisz do serwisu
    www.facebook.com/poznawajatom.ORG
    http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash
    3/481260_517215244991569_2135390008_n.png
    http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash
    4/312902_519228251456935_925890115_n.png
    Byc moze poszukuja redaktorow. Bylbys bardzo dobry na to stanowisko!

    EOT z mojej strony, bo ewidentnie jestes trollem.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 40. Data: 2013-03-13 08:31:01
    Od: "juzek" <n...@d...ci.tej.nocy>

    "astro" napisał:
    > EOT z mojej strony, bo ewidentnie jestes trollem.

    Tak myślałem że wyjdzie chamstwo i prostactwo z wyznawcy linuksa:)
    Jeśli już to ty jesteś trollem, bo zamiast dyskutować o wydajności tableta
    to wymyślasz dywagacje o linuksie. Podjąłem dyskusję żeby się przekonać co z
    tego wyjdzie i nie rozczarowałeś mnie:)