-
41. Data: 2010-01-03 14:14:23
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-01-02 22:25, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Moze dlatego ze mniejszy moze spalic mniej? Ale wystarczy oczekiwac
>> konkretnych osiagow i sie okazuje ze jeden silnik sobie radzi, a drugi
>> jest juz zylowany.
>
> Tak, zajebisty punkt odniesienia. Zróbmy sobie test - zobaczymy ile spali
> 1.6TD 75 KM przy prędko?ci 250 KM/h. Porównamy go do Phaetona 5.0 TDI.
> Też mam Ci przypomnieć wypowied? Kuby, do której się odniosłem?
Chyba chodzi o odwrotną relację - 1.6 ciśnie na max (pewnie ze 150km/h
:) ), a Phaeton jedzie podobnie. Wynik może być zaskakujący dla Ciebie :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
42. Data: 2010-01-03 16:17:01
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Mirek Ptak wydusił z siebie te słowy:
> Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6
>> i Alfy Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz
>> takie różnice w mocach, o jakich mówiłeś.
>
> A może taki klasyk?:
> http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
ta-Prius_180378.htm
> :)
jeden link załatwił więcej niż wszystkie moje posty w tym wątku :D
mam nadzieje, ze Jurand zna na tyle angielski, zeby dowiedziec sie wyników
testu.
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE
-
43. Data: 2010-01-03 17:34:28
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Brzezi <b...@g...com>
nie, 03 sty 2010 o 16:17 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a):
> Mirek Ptak wydusił z siebie te słowy:
>
>> Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
>> odpisać:
>>> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6
>>> i Alfy Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz
>>> takie różnice w mocach, o jakich mówiłeś.
>>
>> A może taki klasyk?:
>> http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
ta-Prius_180378.htm
>> :)
>
>
> jeden link załatwił więcej niż wszystkie moje posty w tym wątku :D
> mam nadzieje, ze Jurand zna na tyle angielski, zeby dowiedziec sie wyników
> testu.
O ile dobrz zrozumialem i dobrze policzylem, to priusowi wyszlo spalanie ok
22l/100 a M3 niecale 20l/100 :)
Pozdrawiam
Brzezi
-
44. Data: 2010-01-03 18:13:30
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hhoj6n$ged$1@inews.gazeta.pl...
> Jurand wydusił z siebie te słowy:
>
>
>>
>> Och, jak pojeżdżę samochodami z większymi silnikami... No to mi
>> pojechałeś teraz, łaaaa, a co to jest większy silnik? 6 litrów
>> wystarczy?
>
> jak zwykle skrajności...
Jakie skrajności - pytam tylko, jakie doświadczenia byłyby wystarczające -
więc czy z eksploatacji 6 litrowych silników benzynowych wystarczą? Bo
powiem Ci w tajemnicy - jeździłem i takimi ;) Dla mnie 2.5 V6 to nie jest
więc żadna "większa pojemność".
Jurand.
-
45. Data: 2010-01-03 18:16:01
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
news:hhpntp$9nc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Jurand wrote:
>> Przy czym te? ide o zak3ad, ?e jad?c takim samochodem na maxa na trasie
>> spale mniej, ni? z t? sam? predko?ci? jad?ce auto z wiekszym silnikiem.
>> Taki 75-konny pojazd my?le, ?e ze 170-180 powinien pojechaa. Spali przy
>> tym... maksymalnie z 12/100 ;) Wystarczy tylko delikatnie odpu?cia peda3
>> gazu, a nie trzymaa go wbity do pod3ogi.
>
> Proponuje najpierw spróbować :-) Bo nawet skodziną 1.6 (100km) trzeba
> dusić pedał gazu do oporu aby jechała 180
> a ponadto ze względu na stopniowanie skrzyni jedziesz słuchając tej
> wyjącej wiertarki (5000-6000rpm?)
No i co z tego? ;)
Jechałem kiedyś z kolegą do Niemiec. Toyotą Corollą 1.4 D4D. Praktycznie non
stop pedał w podłodze. Prędkości rzędu właśnie 180 km/h. On na codzień
właśnie w ten sposób tym samochodem jeździ - to służbowe, więc nie ma
litości. Spalanie średnie przy takiej eksploatacji - 7.5/100. Nie chce
spalić więcej.
Moje doswiadczenia np. z silnikami większej pojemności dają jeden prosty
wniosek - o ile na trasie można próbować się zbliżyć do wyników osiąganych
przez jednostki o pojemnościach mniejszych (przy czym na trasie najmniej
palą silniki turbodoładowane), to w mieście nie ma zmiłuj...
> Zapomniałeś również wspomnieć o jakimkolwiek wyprzedzaniu - gdzie biedne
> małe benzyny trzeba dusić niemilosiernie i do praktycznie odcięcia.
Ale my tu nie o wyprzedzaniu dyskutujemy.
> Mój wniosek jest taki. Spróbój zrobić średnią ok. 80km/h w trasie tym
> samochodem z małym silnikiem a następnie na stacji benzynowej zweryfikuj
> spalanie. Możesz się zdziwić :-)
Nie zdziwię się. Nie raz bowiem jechałem słabszym autem jako "prowadzący"
peleton i na stacji okazywało się, że auta o większej pojemności zawsze
zużywały więcej paliwa, niż moje ;)
Jurand.
-
46. Data: 2010-01-03 18:20:01
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
news:hhoif4$f6k$1@news.onet.pl...
> *Jurand* napisal(a) w news:hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl:
>> Jaki ecodriving? Normalna jazda po mieście samochodem 1.6 75 KM.
>
> 60KM/1t... tak da sie tym jezdzic normalnie i ekonomicznie jednoczesnie...
>
>> No i co z tego - my nie mówiliśmy tutaj o tym, ile da się spalić "jak
>> będę chciał". Chodziło o przyjęcie pewnych wartości średnich - czyli
>> jeździsz sobie po mieście rozpędzajac się do, powiedzmy, 80 km/h.
>
> Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na kazde
> 100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze o
> dopuszczalnej 80kph.
Właśnie że potrzebują więcej paliwa, BO (co już tłumaczyłem) - cały układ
napędowy łącznie z silnikiem stawia większy opór. I tyle. I ten o kilka %
większy opór powoduje o kilka % większe zużycie paliwa na trasie. W mieście
dochodzi do tego problem ruszenia większej masy z miejsca - i wtedy MUSISZ
podać więcej paliwa, żeby ruszyć do przodu auto o masie np. 1.5t kontra auto
1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnąć Opla Corsę a potem Opla Vectrę. Przy
którym się bardziej zmęczysz? Przy większym. Tak samo "zmęczy" się jednostka
napędowa.
>>> W slabym moglem miec 11 l LPG, a wychodzilo wiecej... a mozliwosci
>>> silnika znacznie mniejsze. Ja chrzanie male silniczki ktore wciagna
>>> nawet te radosne 12l LPG jak moge miec cos co w razie potrzeby jedzie
>>> i ode mnie zalezy czy spali 13, 15 czy 25+ l LPG.
>> Wiesz co - mój znajomy ma A8 4.0 TDI. Pali mu to średnio 12/100. W trasie
>> schodzi do 9-10/100. Co z tego, że ma w tym aucie 300 KM. Wykorzystuje je
>> bardzo rzadko, a niestety, spalanie jest spalaniem:
>> - NIE DA SIĘ tym samochodem osiągnąć, nawet przy stylu turbodymoemeryt
>> mode on, spalania miejskiego na poziomie 9/100.
>> - jeżdżąc SPRAWNIEJ Focusem 1.8 TDCI mam spalanie miejskie na poziomie
>> 7/100 - w taki sam sposób jeżdżąc tym A8 mam spalanie 12/100.
>> - zapierdalając tym A8 po mieście jak zwierzak mam spalanie 16/100, przy
>> czym jest to bardzo niebezpieczne dla otoczenia
>> - zapierdalając Focusem po mieście jak zwierzak mam spalanie 9/100.
>> Ogarniasz?
>
> Wg. instrukcji od znacznie mniejszego auta niz A8 automat w miescie
> pochlania 2l/100km, ale to pewnie bez znaczenia... tak wiec polecam Tico z
> LPG bedzie sprawnie i w 6l LPG jezdzac na granicy mozliwosci sie
> zmiescisz, bedzie tanio i bezpiecznie - spalanie to info od znajomego
> sprzed lat.
Logika i konsekwencja wywodów obezwładnia ;)
>> Dla mnie takie testy to pewnego rodzaju absurd. Ile będzie przypadków, że
>> będziesz jeździł samochodem na granicy jego możliwości? Przez 20 minut po
>> polskiej autostradzie? Jak nie robisz autem dużych tras, to sens
>> posiadania samochodu z dużą pojemnością silnika w mieście jest
>> praktycznie żaden - oprócz poprawy własnego EGO.
>
> Moje ego ma sie swietnie, ta zasluge przypiszmy dresowozowi z silnikiem
> okretowym.
> Z mojej strony EOT.
Dzięki.
Jurand.
-
47. Data: 2010-01-03 18:21:53
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl...
> Jurand wydusił z siebie te słowy:
>
>> Ale mnie wali ta różnica mocy, bo wg założeń jedziemy MOCNIeJSZYM
>> autem tak samo jak SŁABSZYM.
>> Pozwolę Ci jeszcze raz przypomnieć:
>> "Pojeździj kiedyś mocniejszym silnikiem o większej pojemności w tym
>> samym tempie co tą swoją motorynką i
>> ze zdziwieniem stwierdzisz, ze wcale więcej benzyny nie zuzyjesz."
>>
>> To sam napisałeś. Weź to do pani od polskiego i zapytaj, o co w tym
>> zdaniu chodzi, bo chyba naprawdę sie zawiesiłeś.
>>
>
> i nadal podtrzymuje i nadal o tym pisze, tylko Ty próbujesz udowodnić
> wszystko tylko nie to co w tym zdaniu.
Tylko że jakby za mną stoi cała fizyka, za Tobą tylko Twoje przekonania,
których nawet w praktyce nie godzisz się weryfikować (za całkiem spore
pieniądze). Więc co za tym idzie - jesteś zwykłym pianobijcą.
>>> Zeby jechać tym samym tepem w mocniejszym samochodzie potrzeba
>>> wykorzystywać zdecydowanie mniejszy procent Jego mozliwości i to jest
>>> wlasnie to, co powoduje, ze róznica w spalaniu jest minimalna.
>>
>> Wykorzystujesz mniejszy % jego możliwości, ale najczęściej większą
>> liczbę koni angażujesz, żeby ten sam efekt osiągnąć, co w aucie o
>> mniejszej pojemności
>
> jak moge wykorzystać tą samą ilość mocy do osiągnięcia tego samego efektu,
> chłopaku?
> Albo ten sam efekt i ta sama ilosć mocy, albo lepszy efekt. Czysta fizyka.
Tłumaczyłem już - opory silnika, opory układu przeniesienia napędu, masa
pojazdu.
Jurand.
-
48. Data: 2010-01-03 18:22:49
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hhq57h$7bd$1@news.onet.pl...
> Dnia 2010-01-02 22:25, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>
>>> Moze dlatego ze mniejszy moze spalic mniej? Ale wystarczy oczekiwac
>>> konkretnych osiagow i sie okazuje ze jeden silnik sobie radzi, a drugi
>>> jest juz zylowany.
>>
>> Tak, zajebisty punkt odniesienia. Zróbmy sobie test - zobaczymy ile spali
>> 1.6TD 75 KM przy prędko?ci 250 KM/h. Porównamy go do Phaetona 5.0 TDI.
>> Też mam Ci przypomnieć wypowied? Kuby, do której się odniosłem?
>
> Chyba chodzi o odwrotną relację - 1.6 ciśnie na max (pewnie ze 150km/h
> :) ), a Phaeton jedzie podobnie. Wynik może być zaskakujący dla Ciebie :)
Szczerze - nie sądzę. O ile kierowca tego 1.6 nie będzie trzymał pedału gazu
wdepniętego do podłogi. Powiedzmy, że będzie jechał o 5 km/h mniej, niż
maksymalna prędkość samochodu.
Jurand.
-
49. Data: 2010-01-03 18:37:10
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Brzezi wrote:
> nie, 03 sty 2010 o 16:17 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a):
>
>> Mirek Ptak wydusił z siebie te słowy:
>>
>>> Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
>>> odpisać:
>>>> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6
>>>> i Alfy Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz
>>>> takie różnice w mocach, o jakich mówiłeś.
>>> A może taki klasyk?:
>>> http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
ta-Prius_180378.htm
>>> :)
>>
>> jeden link załatwił więcej niż wszystkie moje posty w tym wątku :D
>> mam nadzieje, ze Jurand zna na tyle angielski, zeby dowiedziec sie wyników
>> testu.
>
> O ile dobrz zrozumialem i dobrze policzylem, to priusowi wyszlo spalanie ok
> 22l/100 a M3 niecale 20l/100 :)
MZ źle policzyłeś - 17 vs 19 mpg.
17 mpg = ~16.6 l/100km
19 mpg = ~14.8 l/100km
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
50. Data: 2010-01-03 18:38:53
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hhq4hn$4of$1@news.onet.pl...
> Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>
>> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6 i
>> Alfy
>> Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz takie
>> różnice
>> w mocach, o jakich mówiłeś.
>
> A może taki klasyk?:
> http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
ta-Prius_180378.htm
> :)
Definiując określone warunki testu, jestem w stanie udowodnić prawie każdą
teorię w praktyce.
Teraz wytłumaczę Ci, dlaczego ten test wyszedł tak jak wyszedł - i uznaj to
za darmową lekcję z dziedziny "sterowanie układami wtryskowymi".
Jest jedna "pułapka" w tym teście, o czym będzie wiedział każdy, kto ma
pojęcie o sposobie zasilania silnika paliwem. Otóż przysłowiowa "jazda na
max" to najczęściej wdepnięcie pedału gazu do podłogi i jazda z prędkością
maksymalną. Do silnika wtedy tłoczona jest taka ilość paliwa, której nie
jest on w stanie efektywnie wykorzystać i większość tego paliwa wylatuje
przez wydech niedopalone. Widać to przy obserwacji wskazań np. sondy lambda.
Widać np. na podstawie obserwacji dymienia silnika przy naciśnięciu pedału
przyspieszenia do podłogi (szczególnie widać to w dieslach).
A wylatuje niedopalone dlatego, że naciskając pedał gazu "domagamy się"
zwiększenia przez silnik obrotów. Jadąc z prędkością maksymalną silnik nie
osiągnie już obrotów większych, dlatego cały nadmiar paliwa jest marnowany -
dlatego po osiągnięciu prędkości maksymalnej wystarczy delikatnie odpuścić
pedał gazu, tak, by prędkość nieznacznie tylko spadła - i spalanie spadnie o
dobre kilkadziesiąt %.
Oczywiście - możecie na to też mieć swoją teorię. Szanuję ją. Natomiast nie
katujcie ludzi swoją niewiedzą.
Jurand.