  • 51. Data: 2010-01-03 19:11:28
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisa? w wiadomooeci

    > W?aoenie ?e potrzebuj? wiecej paliwa, BO (co ju? t?umaczy?em) - ca?y uk?ad
    > napedowy ??cznie z silnikiem stawia wiekszy opór. I tyle. I ten o kilka %
    > wiekszy opór powoduje o kilka % wieksze zu?ycie paliwa na trasie. W mieoecie
    > dochodzi do tego problem ruszenia wiekszej masy z miejsca - i wtedy MUSISZ
    > podaae wiecej paliwa, ?eby ruszyae do przodu auto o masie np. 1.5t kontra auto
    > 1.2t.

    Czyli wg. Ciebie jedyne co ma znaczenie dla spalania to masa samochodu
    oraz opory wewnętrzne silnika ? :-)
    Fantastyczna teoria :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 52. Data: 2010-01-03 19:13:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Tłumaczyłem już - opory silnika, opory układu przeniesienia napędu, masa
    > pojazdu.

    Jakie to sa wielkosci?
    Moze wiesz?
    Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?
    Czy sobie piszesz to co Ci sie wydaje, ale konkretow nie znasz?

    --
    Karolek

  • 53. Data: 2010-01-03 19:24:08
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 03 sty 2010 o 18:37 GMT, Yans van Horn napisał(a):

    > MZ źle policzyłeś - 17 vs 19 mpg.
    >
    > 17 mpg = ~16.6 l/100km
    > 19 mpg = ~14.8 l/100km

    A zgadza sie, zapomnialem o zamianie mil na km...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 54. Data: 2010-01-03 19:32:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > 1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnšć Opla Corsę a potem Opla Vectrę.
    > Przy którym się bardziej zmęczysz? Przy większym.

    a jaki to ma związek z pojemnoscią skokową silnika?

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 55. Data: 2010-01-03 19:40:47
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > No i co z tego? ;)

    Poproś kogoś aby Ci wytłumaczył :->

    > Jecha?em kiedy? z koleg? do Niemiec. Toyot? Coroll? 1.4 D4D. Praktycznie non
    > stop peda? w pod?odze. Predko?ci rzedu w?a?nie 180 km/h. On na codzien
    > w?a?nie w ten sposób tym samochodem je 1/4 dzi - to s?u?bowe, wiec nie ma
    > lito?ci. Spalanie ?rednie przy takiej eksploatacji - 7.5/100. Nie chce
    > spaliae wiecej.

    Ok, pójdzmy za Twoją teorią. Zatem 1.0 benzynowe vs 1.4 diesel (znacznie
    mocniejszy i o wiele dynamiczniejszy silnik)
    powinien palić znacząco więcej - w końcu liczy się jedynie pojemność i
    masa tak ? A z dyskusji wynika, że swobodnie żonglujesz typami silników,
    zatem benzyna-diesel nie powinno mieć znaczenia, tak ?

    http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,71357,2725749.ht
    ml

    Toyota Yaris 1.0 VVT-i 1.4 D-4D
    masa własna: 865 kg 930 kg
    zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 6,8/4,9/5,6 l/100 km
    5,1/3,7/4,2 l/100 km

    > Ale my tu nie o wyprzedzaniu dyskutujemy.

    Wyprzedzanie przecież nigdy nie występuje w czasie jazdy, tak ? Coś
    jeszcze innego o czym powinniśmy wiedzieć ?

    > Nie zdziwie sie. Nie raz bowiem jecha?em s?abszym autem jako "prowadz?cy"
    > peleton i na stacji okazywa?o sie, ?e auta o wiekszej pojemno?ci zawsze
    > zu?ywa?y wiecej paliwa, ni? moje ;)

    To pozwól teraz komuś innemu prowadzić peleton, komuś z większym i
    mocniejszym silnikiem.

    Albo ustalmy trasę, maksymalny czas dotarcia na miejsce a później
    zmierzmy spalanie. Co Ty na to ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 56. Data: 2010-01-03 22:04:27
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > 2.5 litra, 170KM, spokojna, choć niekoniecznie przepisowa jazda
    > nocą po zwykłych krajówkach: poszło niecałe 9/100 przy średniej
    > około 85km/h.

    Kolejny bajkopisarz...
    Zeby na polskich drogach miec srednia 85 km/h to trzeba wiekszosc trasy
    zapierdzielac ile fabryka dala.
    Wiec albo nie bylo tych 85 km/h albo nie bylo spalania 9l/100km.

  • 57. Data: 2010-01-03 22:15:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    cztery wydusił z siebie te słowy:

    > Kolejny bajkopisarz...
    > Zeby na polskich drogach miec srednia 85 km/h to trzeba wiekszosc
    > trasy zapierdzielac ile fabryka dala.
    > Wiec albo nie bylo tych 85 km/h albo nie bylo spalania 9l/100km.

    pomijając już kwestie spalania, to srednią prędkość da sie taką zrobic ..
    choć to zależy gdzie i o ktorej sie jedzie.
    I jakkolwiek wiem o czym piszesz to uwierz mi - prędkości srednie wg
    kompuera na poziomie 70-75km/h miewam nader często, a zwykle nie jeżdze
    szybciej niż 120-140

  • 58. Data: 2010-01-03 22:50:43
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > I jakkolwiek wiem o czym piszesz to uwierz mi - prędkości srednie wg
    > kompuera na poziomie 70-75km/h miewam nader często, a zwykle nie jeżdze

    Jest bardzo duza roznica pomiedzy srednia 70-75 a 85.
    Jezdze dosyc czesto na trasie Gdansk-Olsztyn i Gdansk-Torun.
    Na tej pierwszej lamiac w wielu miejscach ograniczenia mam srednia ~ 75
    km/h.
    Na tej drugiej, dzieki A1 udaje mi sie zrobic srednia 80-90 km/h.
    Ani w jednym ani w drugim wypadku nie jest to jazda spokojna.
    Spalanie w moim 2.0TDI w pierwszym przypadku to okolo 6l/100km w drugim o
    litr wiecej.

  • 59. Data: 2010-01-03 23:14:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Karolek pisze:

    > Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    > oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?
    > Czy sobie piszesz to co Ci sie wydaje, ale konkretow nie znasz?

    Opory mozesz sam latwo policzyc.
    Sa sobie dwa identyczne samochody. Z tym ze jeden ma silnik 2.0 a drugi
    3.0. Wg. danych producenta jeden spala w miescie 13,1 L/100km a drugi
    15,9L/100km. Dane te potwierdzaja sie w praktyce, sa tez zgodne z
    logiką. Z czym chcesz dyskutowac?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 60. Data: 2010-01-03 23:22:45
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 03.01.2010 cztery <r...@d...trzy> napisał/a:

    > Kolejny bajkopisarz...
    > Zeby na polskich drogach miec srednia 85 km/h to trzeba wiekszosc trasy
    > zapierdzielac ile fabryka dala.
    > Wiec albo nie bylo tych 85 km/h albo nie bylo spalania 9l/100km.

    Noca tez Twoim skromnym zdaniem?

    --
    Jacek "AMI" Rudowski