-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Sun, 3 Jan 2010 18:20:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 64
Message-ID: <hhqjjb$dou$1@inews.gazeta.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
<hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
<hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hho3to$9u6$1@news.onet.pl>
<hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl> <hhoif4$f6k$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262539179 14110 83.175.191.21 (3 Jan 2010 17:19:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 17:19:39 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jurand_krk
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243721
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
news:hhoif4$f6k$1@news.onet.pl...
> *Jurand* napisal(a) w news:hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl:
>> Jaki ecodriving? Normalna jazda po mieście samochodem 1.6 75 KM.
>
> 60KM/1t... tak da sie tym jezdzic normalnie i ekonomicznie jednoczesnie...
>
>> No i co z tego - my nie mówiliśmy tutaj o tym, ile da się spalić "jak
>> będę chciał". Chodziło o przyjęcie pewnych wartości średnich - czyli
>> jeździsz sobie po mieście rozpędzajac się do, powiedzmy, 80 km/h.
>
> Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na kazde
> 100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze o
> dopuszczalnej 80kph.
Właśnie że potrzebują więcej paliwa, BO (co już tłumaczyłem) - cały układ
napędowy łącznie z silnikiem stawia większy opór. I tyle. I ten o kilka %
większy opór powoduje o kilka % większe zużycie paliwa na trasie. W mieście
dochodzi do tego problem ruszenia większej masy z miejsca - i wtedy MUSISZ
podać więcej paliwa, żeby ruszyć do przodu auto o masie np. 1.5t kontra auto
1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnąć Opla Corsę a potem Opla Vectrę. Przy
którym się bardziej zmęczysz? Przy większym. Tak samo "zmęczy" się jednostka
napędowa.
>>> W slabym moglem miec 11 l LPG, a wychodzilo wiecej... a mozliwosci
>>> silnika znacznie mniejsze. Ja chrzanie male silniczki ktore wciagna
>>> nawet te radosne 12l LPG jak moge miec cos co w razie potrzeby jedzie
>>> i ode mnie zalezy czy spali 13, 15 czy 25+ l LPG.
>> Wiesz co - mój znajomy ma A8 4.0 TDI. Pali mu to średnio 12/100. W trasie
>> schodzi do 9-10/100. Co z tego, że ma w tym aucie 300 KM. Wykorzystuje je
>> bardzo rzadko, a niestety, spalanie jest spalaniem:
>> - NIE DA SIĘ tym samochodem osiągnąć, nawet przy stylu turbodymoemeryt
>> mode on, spalania miejskiego na poziomie 9/100.
>> - jeżdżąc SPRAWNIEJ Focusem 1.8 TDCI mam spalanie miejskie na poziomie
>> 7/100 - w taki sam sposób jeżdżąc tym A8 mam spalanie 12/100.
>> - zapierdalając tym A8 po mieście jak zwierzak mam spalanie 16/100, przy
>> czym jest to bardzo niebezpieczne dla otoczenia
>> - zapierdalając Focusem po mieście jak zwierzak mam spalanie 9/100.
>> Ogarniasz?
>
> Wg. instrukcji od znacznie mniejszego auta niz A8 automat w miescie
> pochlania 2l/100km, ale to pewnie bez znaczenia... tak wiec polecam Tico z
> LPG bedzie sprawnie i w 6l LPG jezdzac na granicy mozliwosci sie
> zmiescisz, bedzie tanio i bezpiecznie - spalanie to info od znajomego
> sprzed lat.
Logika i konsekwencja wywodów obezwładnia ;)
>> Dla mnie takie testy to pewnego rodzaju absurd. Ile będzie przypadków, że
>> będziesz jeździł samochodem na granicy jego możliwości? Przez 20 minut po
>> polskiej autostradzie? Jak nie robisz autem dużych tras, to sens
>> posiadania samochodu z dużą pojemnością silnika w mieście jest
>> praktycznie żaden - oprócz poprawy własnego EGO.
>
> Moje ego ma sie swietnie, ta zasluge przypiszmy dresowozowi z silnikiem
> okretowym.
> Z mojej strony EOT.
Dzięki.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.10 18:21 Jurand
- 03.01.10 18:22 Jurand
- 03.01.10 18:37 Yans van Horn
- 03.01.10 18:38 Jurand
- 03.01.10 19:11 Yans van Horn
- 03.01.10 19:13 Karolek
- 03.01.10 19:24 Brzezi
- 03.01.10 19:32 Kuba \(aka cita\)
- 03.01.10 19:40 Yans van Horn
- 03.01.10 22:04 cztery
- 03.01.10 22:15 Kuba \(aka cita\)
- 03.01.10 22:50 cztery
- 03.01.10 23:14 DoQ
- 03.01.10 23:22 Jacek Rudowski
- 03.01.10 23:30 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=