  • 31. Data: 2010-01-02 22:15:59
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:hho3to$9u6$1@news.onet.pl...

    > Tak, wytlumacz mi sens tego porownania. Ale widze ze zakladasz niemal
    > ecodriving w pierdzidelku... tu niestety wiekszy silnika przegra, ale jak
    > to sie ma do jazdy na co dzien?

    Jaki ecodriving? Normalna jazda po mieście samochodem 1.6 75 KM.

    > Jest to napisane nie do konca precyzyjnie i jak widze nie dajesz sie
    > naprowadzic, zapytaj moze Kube o kontekst.

    Kuba sam sobie powinien odczytać kontekst, bo jest on dość jasny.

    > Mnie slabizna palila do 10l LPG w trasie przy przelotowej 140pkh (310km w
    > 2,5h wiec srednia wyszla ladna - srodek nocy), w miescie palil 11 l LPG.
    > Lanos 1.5 100KM palil 7l noPB... tylo to sa ekstrema i trzeba jechac z
    > niezlym samozaparciem by to spalanie utrzymac. Z utrzymanie spalania w
    > mocniejszym aucie nie mam problemu bo nie odczuwam braku mocy na kazdym
    > kroku.
    > Jak bede chcial to 525 spali moze 13l LPG, jak poupalam to z pewnoscia 25l
    > przekrocze.

    No i co z tego - my nie mówiliśmy tutaj o tym, ile da się spalić "jak będę
    chciał". Chodziło o przyjęcie pewnych wartości średnich - czyli jeździsz
    sobie po mieście rozpędzajac się do, powiedzmy, 80 km/h.

    > W slabym moglem miec 11 l LPG, a wychodzilo wiecej... a mozliwosci silnika
    > znacznie mniejsze. Ja chrzanie male silniczki ktore wciagna nawet te
    > radosne 12l LPG jak moge miec cos co w razie potrzeby jedzie i ode mnie
    > zalezy czy spali 13, 15 czy 25+ l LPG.

    Wiesz co - mój znajomy ma A8 4.0 TDI. Pali mu to średnio 12/100. W trasie
    schodzi do 9-10/100. Co z tego, że ma w tym aucie 300 KM. Wykorzystuje je
    bardzo rzadko, a niestety, spalanie jest spalaniem:
    - NIE DA SIĘ tym samochodem osiągnąć, nawet przy stylu turbodymoemeryt mode
    on, spalania miejskiego na poziomie 9/100.
    - jeżdżąc SPRAWNIEJ Focusem 1.8 TDCI mam spalanie miejskie na poziomie 7/100
    - w taki sam sposób jeżdżąc tym A8 mam spalanie 12/100.
    - zapierdalając tym A8 po mieście jak zwierzak mam spalanie 16/100, przy
    czym jest to bardzo niebezpieczne dla otoczenia
    - zapierdalając Focusem po mieście jak zwierzak mam spalanie 9/100.
    Ogarniasz?

    > Ogladalasz TG? bylo tam porownanie spalania Priusa i mocnego BMW, oba auta
    > jechaly jednakowo, ale jeden jechal na granicy mozliwosci drugi sie
    > wlokl. Pewnie wiesz ktory spalil wiecej. Ja mocnym jezdze spokojnie
    > delikatnie, ale zeby miec to tempo slabym musialem cisnac, odwracajac to
    > jezdze mocniejszym z ta sama dynamika co slabym i spalanie pozostalo bez
    > zmian.
    > Dynamika jazdy taka sama, a kilkakrotnie mocniejsze auto okazalo sie
    > oszczedniejsze.

    Dla mnie takie testy to pewnego rodzaju absurd. Ile będzie przypadków, że
    będziesz jeździł samochodem na granicy jego możliwości? Przez 20 minut po
    polskiej autostradzie? Jak nie robisz autem dużych tras, to sens posiadania
    samochodu z dużą pojemnością silnika w mieście jest praktycznie żaden -
    oprócz poprawy własnego EGO.

    Jurand.

  • 32. Data: 2010-01-02 22:22:47
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > doskonale wiem, ale Ty pomijasz jeden drobny fakt wynikający z różnicy
    > mocy.

    Ale mnie wali ta różnica mocy, bo wg założeń jedziemy MOCNIeJSZYM autem tak
    samo jak SŁABSZYM.
    Pozwolę Ci jeszcze raz przypomnieć:
    "Pojeździj kiedyś mocniejszym silnikiem o większej pojemności w tym samym
    tempie co tą swoją motorynką i
    ze zdziwieniem stwierdzisz, ze wcale więcej benzyny nie zuzyjesz."

    To sam napisałeś. Weź to do pani od polskiego i zapytaj, o co w tym zdaniu
    chodzi, bo chyba naprawdę sie zawiesiłeś.

    > Zeby jechać tym samym tepem w mocniejszym samochodzie potrzeba
    > wykorzystywać zdecydowanie mniejszy procent Jego mozliwości i to jest
    > wlasnie to, co powoduje, ze róznica w spalaniu jest minimalna.

    Wykorzystujesz mniejszy % jego możliwości, ale najczęściej większą liczbę
    koni angażujesz, żeby ten sam efekt osiągnąć, co w aucie o mniejszej
    pojemności - tłumaczyłem to już z prostych praw fizyki. A te konie powstają
    z niczego innego, tylko z większej ilości paliwa, które musi zostać spalone.

    > jeździles, czy tylko tak pitolisz?

    Nie kurde, nie jeździłem, mam Fiata 126p i tak sobie stukam bo mi się nudzi.

    > Znów pomijasz dość istotny fakt - zeby jechac mocniejszym samochodem z
    > taką samą dynamiką używasz procentowo mniej jego mozliwości, wiec na
    > _takiej samej_ trasie i w _takiej dynamice_ to ten mocniejszy nie
    > potrzebuje tyle energii.

    Załóż się. Skoro to jest takie zajebiście dla Ciebie oczywiste - wygrasz 4
    tysiące i będziesz bohaterem PMS-u.

    > Bo mialem passata 1,9 i A4 1,9
    > Jeździlem A6 2,5 i 3,0
    > Moge z duzym prawdopodobieństwem przypuszczac jakie będzie spalanie w A6
    > 1,9
    > Póki co to Ty wróżysz z fusów.

    > no i to jest wlasnie sedno sprawy. Mocy potrzeba TYLE samo w jednym i
    > drugim przypadku, tyle, ze w przypadku 1,9 110KM będzie to X KM a w
    > przypadku 3,0 będzie to 50%X KM mocy maksymalnej silnika. Już wiesz
    > dlaczego spalanie będzie podobne?

    No to załóż się.

    > Weć 3,0 a nie 2,5 bo ten drugi jest akurat kiepskim przykladem :)

    Jakim kiepskim przykładem? Przecież wykorzystam mniejszy % jego mocy,
    prawda? Teoria Ci nagle się w praktyce nie sprawdzi?

    Nie wezmę 3.0 z prostego powodu - trzeba się trzymać tych samych modeli i
    tych samych technologii. Chodzi o zminimalizowanie ew. różnic.
    Jak chcesz wziąć 3.0, to do porównania trzeba dać jakiegoś 4.2 TDI. Masz A8
    3.0? ;)
    Albo BMW 320d i 330d.

    > ps. poza tym nie mam ochoty na udawadnianie Ci tego w drodze zakladu - bo
    > próbujesz nie ładnie cwaniakować podczas normalej dyskusji, a ja niestety
    > dałem sie wciągnąć w ten styl wypowiedzi stąd eot z mojej strony.
    > Będziesz mial okazje pojeździć różnymi silnikami .. sam sie przekonasz o
    > co chodzi. Gorzej, ze Ty stawiasz takie założenia, ze liczysz jakies
    > ml/100km zupełnie pomijając różnice w mocach i znaczne różnice w
    > pojemnościach.

    Nie wezmę 3.0, bo trzeba się trzymać tych samych modeli i tych samych
    technologii.
    Jak chcesz wziąć 3.0, to do porównania trzeba dać jakiegoś 4.2 TDI. Masz A8
    3.0? ;)
    To co - mam stawiac 8 tysięcy na stół? Ale tankujesz bak do pełna i stawiasz
    mi obiad w wybranej przeze mnie restauracji...

    Jurand.

  • 33. Data: 2010-01-02 22:25:54
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Ja chyba juz rozumiem... w takim razie przy moje 192KM przy stylu 75KM
    > spala 30l* LPG. A przy jezdzie autem 75KM jak tym mocniejszym spala 11l
    > LPG.
    > Ty masz racje, happy?

    Czego nie rozumiesz? Że wsiadasz w mocniejsze auto i trzymasz się tego
    słabszego, jadąc za nim przez miasto? ;) To jest jazda w tym samym stylu.

    > Moze dlatego ze mniejszy moze spalic mniej? Ale wystarczy oczekiwac
    > konkretnych osiagow i sie okazuje ze jeden silnik sobie radzi, a drugi
    > jest juz zylowany.

    Tak, zajebisty punkt odniesienia. Zróbmy sobie test - zobaczymy ile spali
    1.6TD 75 KM przy prędkości 250 KM/h. Porównamy go do Phaetona 5.0 TDI.
    Też mam Ci przypomnieć wypowiedź Kuby, do której się odniosłem?

    Jurand.

  • 34. Data: 2010-01-02 23:50:08
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradĽcie
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Jurand* napisal(a) w news:hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl:
    > Jaki ecodriving? Normalna jazda po mieście samochodem 1.6 75 KM.

    60KM/1t... tak da sie tym jezdzic normalnie i ekonomicznie jednoczesnie...

    > No i co z tego - my nie mówiliśmy tutaj o tym, ile da się spalić "jak
    > będę chciał". Chodziło o przyjęcie pewnych wartości średnich - czyli
    > jeździsz sobie po mieście rozpędzajac się do, powiedzmy, 80 km/h.

    Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na kazde
    100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze o
    dopuszczalnej 80kph.

> [...]
    > czym jest to bardzo niebezpieczne dla otoczenia
    > - zapierdalając Focusem po mieście jak zwierzak mam spalanie 9/100.

    Wg. instrukcji od znacznie mniejszego auta niz A8 automat w miescie
    pochlania 2l/100km, ale to pewnie bez znaczenia... tak wiec polecam Tico z
    LPG bedzie sprawnie i w 6l LPG jezdzac na granicy mozliwosci sie zmiescisz,
    bedzie tanio i bezpiecznie - spalanie to info od znajomego sprzed lat.

> [...]
    > posiadania samochodu z dużą pojemnością silnika w mieście jest
    > praktycznie żaden - oprócz poprawy własnego EGO.

    Moje ego ma sie swietnie, ta zasluge przypiszmy dresowozowi z silnikiem
    okretowym.
    Z mojej strony EOT.

    Pozdr

  • 35. Data: 2010-01-03 00:00:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Och, jak pojeżdżę samochodami z większymi silnikami... No to mi
    > pojechałeś teraz, łaaaa, a co to jest większy silnik? 6 litrów
    > wystarczy?

    jak zwykle skrajności...
    15 litrów minimum

  • 36. Data: 2010-01-03 00:03:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > To sam napisałeś. Weź to do pani od polskiego i zapytaj, o co w tym
    > zdaniu chodzi, bo chyba naprawdę sie zawiesiłeś.

    i nadal podtrzymuje i nadal o tym pisze, tylko Ty próbujesz udowodnić
    wszystko tylko nie to co w tym zdaniu.

    > Wykorzystujesz mniejszy % jego możliwości, ale najczęściej większą
    > liczbę koni angażujesz, żeby ten sam efekt osiągnąć, co w aucie o
    > mniejszej pojemności

    jak moge wykorzystać tą samą ilość mocy do osiągnięcia tego samego efektu,
    chłopaku?
    Albo ten sam efekt i ta sama ilosć mocy, albo lepszy efekt. Czysta fizyka.

  • 37. Data: 2010-01-03 01:07:09
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)"

    > Albo ten sam efekt i ta sama ilosć mocy, albo lepszy efekt. Czysta
    > fizyka.

    Tak ze 20 lat temu wpadło mi łapki jakieś czasopismo motoryzacyjne -
    opisywali porshe 911 jeszcze z silnikiem chłodzonym powietrzem 3.6
    litra i mocy chyba z 300KM spalanie na trasie z tego co pamiętam
    określili na ok 9 litrów na 100km przy bardzo spokojnej jeździe, mój
    owczesny maluch 650 (haha) palił tyle samo - niemcy mieli jakąś inną
    fizykę prawdopodobnie :D

  • 38. Data: 2010-01-03 10:16:15
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > Przy czym te? ide o zak?ad, ?e jad?c takim samochodem na maxa na
    > trasie spale mniej, ni? z t? sam? predko?ci? jad?ce auto z wiekszym
    > silnikiem. Taki 75-konny pojazd my?le, ?e ze 170-180 powinien pojechaae.
    > Spali przy tym... maksymalnie z 12/100 ;) Wystarczy tylko delikatnie
    > odpu?ciae peda? gazu, a nie trzymaae go wbity do pod?ogi.

    Proponuje najpierw spróbować :-) Bo nawet skodziną 1.6 (100km) trzeba
    dusić pedał gazu do oporu aby jechała 180
    a ponadto ze względu na stopniowanie skrzyni jedziesz słuchając tej
    wyjącej wiertarki (5000-6000rpm?)

    Zapomniałeś również wspomnieć o jakimkolwiek wyprzedzaniu - gdzie biedne
    małe benzyny trzeba dusić niemilosiernie i do praktycznie odcięcia.

    Mój wniosek jest taki. Spróbój zrobić średnią ok. 80km/h w trasie tym
    samochodem z małym silnikiem a następnie na stacji benzynowej zweryfikuj
    spalanie. Możesz się zdziwić :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 39. Data: 2010-01-03 13:02:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 3 Jan 2010 01:07:09 +0100, WIHEDCNF <2...@h...nl> wrote:

> [...]
    > określili na ok 9 litrów na 100km przy bardzo spokojnej jeździe, mój
    > owczesny maluch 650 (haha) palił tyle samo - niemcy mieli jakąś inną

    2.5 litra, 170KM, spokojna, choć niekoniecznie przepisowa jazda
    nocą po zwykłych krajówkach: poszło niecałe 9/100 przy średniej
    około 85km/h. Do poruszania się ze stałą prędkością 90-110km/h
    nie potrzeba 300 koni, wystarczy coś w okolicach 30...

    r.
    _____________
    robert rędziak 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 40. Data: 2010-01-03 14:02:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6 i Alfy
    > Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz takie różnice
    > w mocach, o jakich mówiłeś.

    A może taki klasyk?:
    http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
    ta-Prius_180378.htm