eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Sun, 3 Jan 2010 18:38:53 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <hhqkmj$iao$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhq4hn$4of$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1262540307 18776 83.175.191.21 (3 Jan 2010 17:38:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 17:38:27 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: jurand_krk
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243728
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hhq4hn$4of$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    >> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6 i
    >> Alfy
    >> Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz takie
    >> różnice
    >> w mocach, o jakich mówiłeś.
    >
    > A może taki klasyk?:
    > http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
    ta-Prius_180378.htm
    > :)

    Definiując określone warunki testu, jestem w stanie udowodnić prawie każdą
    teorię w praktyce.
    Teraz wytłumaczę Ci, dlaczego ten test wyszedł tak jak wyszedł - i uznaj to
    za darmową lekcję z dziedziny "sterowanie układami wtryskowymi".

    Jest jedna "pułapka" w tym teście, o czym będzie wiedział każdy, kto ma
    pojęcie o sposobie zasilania silnika paliwem. Otóż przysłowiowa "jazda na
    max" to najczęściej wdepnięcie pedału gazu do podłogi i jazda z prędkością
    maksymalną. Do silnika wtedy tłoczona jest taka ilość paliwa, której nie
    jest on w stanie efektywnie wykorzystać i większość tego paliwa wylatuje
    przez wydech niedopalone. Widać to przy obserwacji wskazań np. sondy lambda.
    Widać np. na podstawie obserwacji dymienia silnika przy naciśnięciu pedału
    przyspieszenia do podłogi (szczególnie widać to w dieslach).
    A wylatuje niedopalone dlatego, że naciskając pedał gazu "domagamy się"
    zwiększenia przez silnik obrotów. Jadąc z prędkością maksymalną silnik nie
    osiągnie już obrotów większych, dlatego cały nadmiar paliwa jest marnowany -
    dlatego po osiągnięciu prędkości maksymalnej wystarczy delikatnie odpuścić
    pedał gazu, tak, by prędkość nieznacznie tylko spadła - i spalanie spadnie o
    dobre kilkadziesiąt %.

    Oczywiście - możecie na to też mieć swoją teorię. Szanuję ją. Natomiast nie
    katujcie ludzi swoją niewiedzą.

    Jurand.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: