-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Sun, 3 Jan 2010 18:38:53 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 42
Message-ID: <hhqkmj$iao$1@inews.gazeta.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhq4hn$4of$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262540307 18776 83.175.191.21 (3 Jan 2010 17:38:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 17:38:27 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jurand_krk
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243728
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hhq4hn$4of$1@news.onet.pl...
> Dnia 2010-01-02 13:07, *Jurand* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>
>> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6 i
>> Alfy
>> Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz takie
>> różnice
>> w mocach, o jakich mówiłeś.
>
> A może taki klasyk?:
> http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
ta-Prius_180378.htm
> :)
Definiując określone warunki testu, jestem w stanie udowodnić prawie każdą
teorię w praktyce.
Teraz wytłumaczę Ci, dlaczego ten test wyszedł tak jak wyszedł - i uznaj to
za darmową lekcję z dziedziny "sterowanie układami wtryskowymi".
Jest jedna "pułapka" w tym teście, o czym będzie wiedział każdy, kto ma
pojęcie o sposobie zasilania silnika paliwem. Otóż przysłowiowa "jazda na
max" to najczęściej wdepnięcie pedału gazu do podłogi i jazda z prędkością
maksymalną. Do silnika wtedy tłoczona jest taka ilość paliwa, której nie
jest on w stanie efektywnie wykorzystać i większość tego paliwa wylatuje
przez wydech niedopalone. Widać to przy obserwacji wskazań np. sondy lambda.
Widać np. na podstawie obserwacji dymienia silnika przy naciśnięciu pedału
przyspieszenia do podłogi (szczególnie widać to w dieslach).
A wylatuje niedopalone dlatego, że naciskając pedał gazu "domagamy się"
zwiększenia przez silnik obrotów. Jadąc z prędkością maksymalną silnik nie
osiągnie już obrotów większych, dlatego cały nadmiar paliwa jest marnowany -
dlatego po osiągnięciu prędkości maksymalnej wystarczy delikatnie odpuścić
pedał gazu, tak, by prędkość nieznacznie tylko spadła - i spalanie spadnie o
dobre kilkadziesiąt %.
Oczywiście - możecie na to też mieć swoją teorię. Szanuję ją. Natomiast nie
katujcie ludzi swoją niewiedzą.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.10 19:11 Yans van Horn
- 03.01.10 19:13 Karolek
- 03.01.10 19:24 Brzezi
- 03.01.10 19:32 Kuba \(aka cita\)
- 03.01.10 19:40 Yans van Horn
- 03.01.10 22:04 cztery
- 03.01.10 22:15 Kuba \(aka cita\)
- 03.01.10 22:50 cztery
- 03.01.10 23:14 DoQ
- 03.01.10 23:22 Jacek Rudowski
- 03.01.10 23:30 Robert Rędziak
- 03.01.10 23:45 cztery
- 03.01.10 23:53 J.F.
- 03.01.10 23:56 Robert Rędziak
- 03.01.10 23:59 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=