eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-
    mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Mon, 04 Jan 2010 10:51:11 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 78
    Message-ID: <hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
    <hhns9a$fsr$1@inews.gazeta.pl> <hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl> <hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl>
    <hhodej$nnf$1@inews.gazeta.pl> <hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl>
    <hhqjmq$eee$1@inews.gazeta.pl> <hhqmrl$gv9$1@news.mm.pl>
    <hhr4vu$p6o$1@mx1.internetia.pl> <hhrvs5$1hvo$1@news.mm.pl>
    <hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl> <hhs84n$2oag$1@news.mm.pl>
    <hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-122-212.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1262598773 89975 81.190.122.212 (4 Jan 2010 09:52:53 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 09:52:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243889
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurand pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:hhs84n$2oag$1@news.mm.pl...
    >> DoQ pisze:
    >>> Karolek pisze:
    >>>
    >>>> Z ignorancja.
    >>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
    >>>> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
    >>>> powoluje.
    >>>> To jest smieszne :/
    >>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    >>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >> To ja sie pytam z czego.
    >
    > Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.

    Co tlumaczono?
    Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
    nie widze.
    Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
    "Jakie to sa wielkosci?
    Moze wiesz?
    Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.

    >
    >> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale jak
    >> pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
    >
    > Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    > idzie - np. większe komory spalania,

    Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?

    > a musisz je wypełnić paliwem i
    > powietrzem w dokładnie takich samych proporcjach, jak w prawie każdym innym
    > silniku benzynowym.

    Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.

    > Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz
    > układu przeniesienia napędu.

    Ile wieksze?
    Wiesz jakie to sa wielkosci?

    >Trzy - masz większą masę pojazdu, która
    > powoduje większe spalanie. 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży
    > 1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy
    > zachowaniu tej samej techniki jazdy.

    Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.

    >
    >> Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
    >> wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
    >> Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
    >> prostu czegos nie wie?
    >> A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
    >> liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).
    >
    > Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    > portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na pewno
    > uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci się uda
    > wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze opłacanym
    > kierowcą fabrycznym.

    O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: