    Subject: Re: szczyty głupoty
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 18 Apr 2021 11:09:39 +0200

    > sundayman chciałby jakoś skomentować te wszystkie historie, ale nie wie jak:

    > Nie mam z tym praktyki, ale nieco poznałem teorię. W podstawówce będąc,
    > wypożyczyłem ze szkolnej bibliotegi radziecką książkę w polskim tłumaczeniu
    > na temat amatorskiej konstrukcji rakiet. Był tam rozdział o przerabianiu
    > naboju do autosyfonu na silnik rakietowy. Były też szczegółowe plany
    > rakiety na paliwo stałe o sporym zasięgu, zbudowanej z metalowej rury
    > długości coś koło półtora metra. Rakiet tego typu używa dzisiaj Hamas.

    Niom, z zużytych dezodorantów wierciło się w denku otwór fi10 i
    wsypywało się saletrę z cukrem. Pierwsze loty rakiet nie były
    przewidywalne, dokąd nie wpadliśmy na pomysł lotek. Kolega przyniósł raz
    taką dużą, długą puszkę po piance do golenia i przeleciawszy ok 150m z
    boiska, wybiła szybę w pracowni fizyki powodując mały pożar. Robiliśmy
    wiele razy zawody, która rakieta poleci najwyżej lub najdalej. Mieszanki
    paliw to też wybitne osiągnięcia z chemii :D Oczywiście gejzery z
    aluminium w proszku i nadmanganianu potasu w ilości lekko przesadzonej.

    Pamiętam kiedyś sylwester, obierałem "korki" z kolegą i wkładaliśmy je
    do puszki. Poszło chyba z 20 opakowań (400 korków) i tak zapełnioną
    puszkę, niesioną w rękach wynieśliśmy do pobliskiego śmietnika z 4
    piętra bloku. Trzeba pamiętać jednak, że jeden większy wstrząs i to
    wybuchało, więc nieśliśmy delikatnie. Sztuczny ogień jako lont. Jak
    jebło, to dekiel od śmietnika wylądował po minucie w okolicy, śmietnik
    murowany się posypał i poleciały szyby w oknach w okolicznych blokach.
    Nasze zadziwienie było jednak wielkie z detonacji i konsternacja
    nadeszła, że nie jebło jak schodziliśmy po schodach.

    > No, jakoś tak.

    Fajnie było :)

    --
    LordBluzg(R)