  • Data: 2021-04-18 12:43:27
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Irek.N. napisał:

    > Były dwa rodzaje naboi do syfonów. Polskie z zaprasowanym zamknięciem
    > aluminiowym i chyba czeskie, z nakręcanym mosiężnym zamkiem (tam też
    > blaszka alu robiła za zamknięcie, ale ten przynajmniej był rozbieralny).
    > Metod na wykorzystanie tego zakręcanego było od groma :), ale na silnik
    > słabo się nadawały, za słabe ścianki miały.

    Z Związku Radzieckim nie były dostępne żadne, bo autor napisał, że to
    trzeba przywieźć zza granicy. Chodziło o te zatykane korkiem. Silnik
    na paliwo stałe (nie pamiętam jakiego tam użyto) pracuje przez pewien
    czas z względnie stałymm ciśnieniem, nie tak wielkim, więc ścianki
    wtrzymały. Kraj ten miał dobrych specjalistów od rakiet, wiele na tym
    polu osiągnęli, więc i to zapewne zostało policzone.

    Jarek

    --
    A ja na to: My w niebo ślem rakiety
    Bez wysiłku wielkich rzek zawracamy bieg