  • 11. Data: 2009-06-08 16:51:08
    Temat: Re: strzelnica 2 - bariera optyczna w słońcu
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > strzelec spudłuje - poczeka na okazje 30 sekund. Dlaczego tak? bo przy
    > następnej próbie "sędzia" pozamienia lokalizacje celów. Oczywiście w
    > ciemnym pokoju, na 16m2 bedzie łatwo zmusić układ do działania, łatwo
    > trafić.. Ale strych ( stary blok) ma ze 150m2 - to już jest fajna
    > strzelnica, ale stosunkowo jasna. 10 celów - moze byc mało, wiec fajnie
    > zeby były tanie. Znalazłem taki układ : AVT730. Niestety niewiem czy
    > mogę zastosować w nim laserek i.... fotodiodę? A moze odbiornik
    > podczerwieni "zobaczy" czerwony laserek?

    Nadal nie napisałeś czy ma to działać całkiem automatycznie. Jeśli nie,
    to w przypadku kamery strzał oznacza zrobienie zdjęcia. Później zdjęcia
    można obejrzeć i zobaczyć kto w co trafił. W przypadku typowej kamery
    podłączonej do PC program do sterowania jest banalnie prosty.
    Ja jednak myślałem o czymś jeszcze prostszym. Bez zastosowania PC.
    Tylko kamera i monitor(telewizor) z funkcją stopklatki. Strzał powoduje
    zamrożenie obrazu. Krzyżyk na środku ekranu (naklejony lub namalowany)
    pomaga określić czy cel został trafiony. Takie rozwiązanie nie wymaga
    pisania programów ani jakieś specjalnej wiedzy. Trzeba jedynie podłączyć
    kabelek do pilota.

    Paweł

  • 12. Data: 2009-06-08 19:55:24
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > pomaga określić czy cel został trafiony. Takie rozwiązanie nie wymaga
    > pisania programów ani jakieś specjalnej wiedzy. Trzeba jedynie podłączyć

    To oczym piszesz, jest moze nawet ciekawe, ale strzelnica statyczna -
    odpada.
    To ma być zabawia dla dzieci, wiec "sposób podania" to 75% zabawy, samo
    strzelanie - 25%. Tak wiec każdy z celów ma być autonomiczny i
    automatyczny. ma sie dać ustawić, zabić i odrodzić po czasie.
    Fajnie by było zeby w wersji finalnej, za 5 lat, cele były powiazane
    radiowo, zarządzane programem z PDA kasowane na polecenie sędziego i
    wyniki zapisywane dla 9999 użytkowników. Kiedys tam... teraz jest to
    zbyteczne.

    ToMasz

  • 13. Data: 2009-06-08 20:14:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > radiowo, zarządzane programem z PDA kasowane na polecenie sędziego i
    > wyniki zapisywane dla 9999 użytkowników. Kiedys tam... teraz jest to

    Najlepsza zabawa to będzie spory ekran z tylną projekcją plus aktywne
    pistolety. Da się zrobić z projektora i konsoli do gier. A grywalność i
    ogólny wygląd gry na ekranie dużo wyższe niż wymyślanie realnych tarcz.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-06-08 20:27:21
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > To ma być zabawia dla dzieci...
    Powiedzmy, że w to wierzymy ...

    Paweł

  • 15. Data: 2009-06-08 21:07:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Najlepsza zabawa to będzie spory ekran

    ...i wygodne fotele?
    Moim zdaniem możliwość rozstawienia tego w terenie (lesie?) i zmuszenie
    do ruszenia d... to podstawowa zaleta.

    Mirek.

  • 16. Data: 2009-06-09 10:40:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > ...i wygodne fotele?
    > Moim zdaniem możliwość rozstawienia tego w terenie (lesie?) i zmuszenie do
    > ruszenia d... to podstawowa zaleta.

    Ja w tym celu kupiłem w UW mapę w skali 1:10000 (mają foliowe matryce i na
    zamówienie robią (od ręki) czarno-białą odbitkę). Rozmieszczam w lesie
    jakieś słodycze, stawiam krzyżyki na mapie i dzieci idą w las.
    P.G.

  • 17. Data: 2009-06-09 17:30:52
    Od: grg12 <g...@c...at>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > radiowo, zarządzane programem z PDA kasowane na polecenie sędziego i
    > wyniki zapisywane dla 9999 użytkowników. Kiedys tam... teraz jest to

    Tak sobie myślę - to może być nawet lepsze od zwykłej strzelnicy!
    Zamiast "strzelania z pistoletu" zabawa w "paparazzi" - cele z jasną
    diodą świecącą (albo - dla utrudnienia, podczerwoną i dźwiękowym
    sygnalizatorem aktywności) zapalaną na kilka sekund. Zamiast pistoletu -
    aparat fotograficzny. Dzieciak ma za zadanie pstryknąć 10 fotek "gwiazd" :)
    Bardzo proste do wykonania, nie trzeba komputera, a przy okazji - żadna
    Sowińska nie będzie się mogła przyczepić o dawanie dzieciom broni do
    ręki (nie wiem czy słyszeliście - w Niemczech zabroniono paintbola a
    nawet jego laserowej wersji - ciekawe kiedy polscy politycy "pochylą się
    nad problemem przemocy").
    Pozdrawiam
    GRG

  • 18. Data: 2009-06-09 20:21:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mirek pisze:

    > ....i wygodne fotele?
    > Moim zdaniem możliwość rozstawienia tego w terenie (lesie?) i zmuszenie
    > do ruszenia d... to podstawowa zaleta.

    Eee, twórca wątku chyba pisał ostatnio o tej strzelnicy rozstawionej na
    jakimś poddaszu czy w piwnicy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/