  • 1. Data: 2009-06-07 12:12:58
    Temat: jak zbudowac prosty inkubator na 27stopni?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    W jaki sposob moglbym zbudowac prosty/tani/energooszczedny inkubator na
    ok 27stopni? a moze sa gotowe w sklepach?

    zastosowanie - glownie produkcja zakwasu chlebowgo

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-06-07 12:43:56
    Temat: Re: jak zbudowac prosty inkubator na 27stopni?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
> [...]
    > ok 27stopni? a moze sa gotowe w sklepach?
    >
    > zastosowanie - glownie produkcja zakwasu chlebowgo

    chyba mam - naczynie mozna wlozyc do innego naczynia z woda, w ktorej
    bylby termoregulator i mala grzalka akwariowa, a moze jest tansze/lepsze
    rozwiazanie?

  • 3. Data: 2009-06-07 12:57:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    R.M. napisał:

    > chyba mam - naczynie mozna wlozyc do innego naczynia z woda,
    > w ktorej bylby termoregulator i mala grzalka akwariowa,
    > a moze jest tansze/lepsze rozwiazanie?

    Kiedyś się zakwas za piecem kładło. Chleb kiedyś też był dobry.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-06-07 13:36:56
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > W jaki sposob moglbym zbudowac prosty/tani/energooszczedny inkubator na ok
    > 27stopni? a moze sa gotowe w sklepach?

    Jak ma być prosty to wystarczy wziąćdzieżę, czyli drewniane naczynie typu
    beczka. Włożyć do środka poduszkę elektryczną, na poduszkę naczynie z
    wsadem. Całość przykryć, wyregulować poduszkę. Jak się raz wyreguluje to już
    tak będzie działać.

  • 5. Data: 2009-06-07 16:38:56
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > beczka. Włożyć do środka poduszkę elektryczną, na poduszkę naczynie z
    > wsadem. Całość przykryć, wyregulować poduszkę. Jak się raz wyreguluje to

    Mogłaby się lodówka nadać, ma dobrą izolację więc utrzymanie temperatury
    powinno być ekonomiczne.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2009-06-07 18:06:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Jun 2009 15:36:56 +0200, wt wrote:

> [...]
    >wsadem. Całość przykryć, wyregulować poduszkę. Jak się raz wyreguluje to już

    I myslisz ze bedzie dzialalo poprawnie w temperaturze otoczenia od 25
    [umiarkowany lipcowy upal] do 18 C [pokojowa zima] ?

    J.

  • 7. Data: 2009-06-07 20:48:43
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > I myslisz ze bedzie dzialalo poprawnie w temperaturze otoczenia od 25
    > [umiarkowany lipcowy upal] do 18 C [pokojowa zima] ?

    Tak myślę. Aby ciasto rosło na przykład to się stawiało na piecu i
    przykrywało. Wystarczy że było nieco cieplej niż w pomieszczeniu. Można
    dołożyć za setkę zł regulator temperatury podłączony do poduszki i mamy już
    znacznie dokładniej, ale to już nie jest bardzo tanio. Poza tym drewniane
    naczynie i przekładki z materiału stanowią dobry stabilizator temperatuy.

  • 8. Data: 2009-06-08 07:12:52
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > chyba mam - naczynie mozna wlozyc do innego naczynia z woda, w ktorej
    > bylby termoregulator i mala grzalka akwariowa, a moze jest tansze/lepsze
    > rozwiazanie?

    woda lubi się "warstwować"
    jeszcze mieszadlo by się przydało... ale to już nadmierna komplikacja

    ja bym poszedł w kierunku poszukiwania jakiegoś niedrogiego/uszkodzonego
    podgrzewacza
    do butelek z mlekiem dla niemowlaków - tu przeróbka powinn byc w miare
    prosta, a mamy gotową
    ładną izolowaną komorę

  • 9. Data: 2009-06-09 07:16:12
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 27stopni? a moze sa gotowe w sklepach?
    >
    > zastosowanie - glownie produkcja zakwasu chlebowgo

    A kto koledze naoopowiadał, że 27st.C to dla zakwasu idealna i jedyna
    temperatura???

    Yozwig

  • 10. Data: 2009-06-12 13:02:12
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Yozwig wrote:

    > Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > A kto koledze naoopowiadał, że 27st.C to dla zakwasu idealna i jedyna
    > temperatura???
    >
    > Yozwig

    pisalo ze od 25 do 30, wiec pomyslalalem ze 27 bedzie w sam raz ... :)