    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: strzelnica 2 - bariera optyczna w słońcu
    Date: Mon, 08 Jun 2009 18:51:08 +0200

    > Chce w domu, piwnicy, lesie.... porozmieszczać 10 "celów"
    > Każdy z celów ma zroibić pip i poczekać parę sekund na trafienie. Jak
    > strzelec spudłuje - poczeka na okazje 30 sekund. Dlaczego tak? bo przy
    > następnej próbie "sędzia" pozamienia lokalizacje celów. Oczywiście w
    > ciemnym pokoju, na 16m2 bedzie łatwo zmusić układ do działania, łatwo
    > trafić.. Ale strych ( stary blok) ma ze 150m2 - to już jest fajna
    > strzelnica, ale stosunkowo jasna. 10 celów - moze byc mało, wiec fajnie
    > zeby były tanie. Znalazłem taki układ : AVT730. Niestety niewiem czy
> [...]

    Nadal nie napisałeś czy ma to działać całkiem automatycznie. Jeśli nie,
    to w przypadku kamery strzał oznacza zrobienie zdjęcia. Później zdjęcia
    można obejrzeć i zobaczyć kto w co trafił. W przypadku typowej kamery
    podłączonej do PC program do sterowania jest banalnie prosty.
    Ja jednak myślałem o czymś jeszcze prostszym. Bez zastosowania PC.
    Tylko kamera i monitor(telewizor) z funkcją stopklatki. Strzał powoduje
    zamrożenie obrazu. Krzyżyk na środku ekranu (naklejony lub namalowany)
    pomaga określić czy cel został trafiony. Takie rozwiązanie nie wymaga
    pisania programów ani jakieś specjalnej wiedzy. Trzeba jedynie podłączyć
    kabelek do pilota.

    Paweł