  • 11. Data: 2014-06-03 21:01:36
    Temat: Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    >"Na oko" widac, że:
    >fatalny png stopklatki http://i.imgur.com/EgJwdyX.png, a tutaj
    >lepszy: http://i.imgur.com/NjlyD7D.png
    >Co ustawiono bez sensu przy pierwszym kopiowaniu stopklatki? co jest
    >skopane?

    A oryginalna klatka nie wyglada wlasnie tak ? Przez lupe trzeba
    ogladac.
    Moze to drugie to srednia z kilku klatek, bo na jednej to ziarno za
    duze.

    Byc moze troche zaszkodzila chec uzyskania za duzego kontrastu.

    Albo i za duze wyostrzanie/brak rozmycia :-)

    J.

  • 12. Data: 2014-06-03 22:18:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> writes:

    > o tym, ze mozliwe jest s k a n o w a n i e (takze HD) - to ja wiem
    > :) problemem sa fundusze mozliwe.

    A to DV to za darmo było?

    > ale ze mozna niezle wykonac i proste kopiowanie do dv z jednoczesnym
    > zrzutem do bezprzeplotowych tiff-stopklatek - takze wiem <-- ale poki
    > co tego nie mam

    DV wyklucza "niezłe" wykonanie. Jasne jest, że można sfilmować
    stopklatki, ale to chyba tylko wtedy miałoby sens, jakbyśmy mieli
    jakiegoś tzw. "emeryta", którego czas (praca) nic nie kosztuje.
    Normalnie to to jest bez sensu. Wszystkie inne opcje są lepsze.

    130 kklatek to oczywiście nieco inna sytuacja niż 13. Można to pewnie
    zrobić samodzielnie, po "kosztach". Jedna z opcji to użycie zwykłego
    aparatu fotograficznego i podświetlenie filmu matówką. Trzeba oczywiście
    nieco pokombinować (są gotowe rozwiązania do 35 mm, przypuszczalnie
    dałoby się je wykorzystać). Potrzebny będzie prosty post-processing
    (automatyczny), lepiej zapisywać to jako TIFFy lub inne PNG. Najlepiej
    na początku trochę się tym pobawić i ustalić korzystną procedurę (dającą
    odpowiednie rezultaty), żeby po tygodniu skanowania nie okazało się, że
    trzeba zaczynać od początku.
    Ja bym pewnie wydrukował potrzebne elementy (korpus, do którego podpina
    się aparat, i przed którym przesuwa się film) na drukarce 3D, ale tak
    sobie myślę, że można to łatwo zrobić nawet z kawałka jakiejś rury
    kanalizacyjnej oraz używając żywicy epoksydowej. Kwestia mocowania
    aparatu (obiektywu). Dobrze byłoby mieć jakiegoś pilota.

    To będzie praca na wiele dni, nie wiem czy nie lepiej jednak znaleźć
    kogoś z odpowiednim skanerem (automatycznym). Z drugiej strony, można
    się czegoś nowego nauczyć, jeśli ktoś ma czas.

    Z filmem B&W nie będzie problemów typowych dla koloru, podejrzewam że
    powinno to być dużo lepsze od metody z DV. Oczywiście ew. rysy itp. będą
    widoczne, ale w filmie to jest dużo mniejszy problem niż w przypadku
    (pojedynczych) zdjęć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2014-06-03 22:39:01
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krzysztof Halasa in news:m3zjhteoh5.fsf@intrepid.localdomain
    > A to DV to za darmo było?

    nie za darmo.

    > DV wyklucza "niezłe" wykonanie. Jasne jest, że można sfilmować
    [.....]

    widzialem kopie dv z 16-tek. Byly ok. Nie szczypmy sie o szczegoly.
    Ta kopia - ta gorsza, bardziej wypalona/kontrastowa/z nikla rozdzielczoscia
    tonalna - to wg mnie tzw porażka "fachowca".
    Do tego, co piszesz dalej:
    nie ma co kombinowac na piechote, to nie -sty wiek, dzisiaj dobra (nie mowie
    ekstra) jakosc mozna uzyskac i wystarczy przylozyc sie do roboty, zrobic z
    2-3-4 proby i potem jednymi nastawami pojechac po calosci, czlek w domu
    kultury, zapewne przez przypadek, lepiej to skopiowal...

  • 14. Data: 2014-06-04 08:23:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 3. Juni 2014 22:39:01 UTC+2 schrieb 1634Racine:
> [...]
    >
    > ekstra) jakosc mozna uzyskac i wystarczy przylozyc sie do roboty, zrobic z
    >
    > 2-3-4 proby i potem jednymi nastawami pojechac po calosci

    tez tak uwazam. wyglada na spaprana robote.

    lepszy wynik bylby juz chyba , gdyby filmmowac dslrem ekran na ktorym wyswietlany
    blyb ten film.
    gdyby to bylo 13 klatek moznaby samemu eksperymtowac, kopiowac , ale caly film i
    130000 klatek indywidualnie zrzucic to mozna tylko automatem.
    moim zdaniem to jest byzmyslnosc i brak krytycyzmu wykonujacego te Kopie.
    trzeba szukac dalej wykonawcy.

  • 15. Data: 2014-06-04 17:04:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> writes:

    > widzialem kopie dv z 16-tek. Byly ok. Nie szczypmy sie o szczegoly.

    Jak uważasz. Film ma raczej większy potencjał, ale jeśli nie będzie
    przeplotu, telecine, i będzie tak, że jedna klatka = jeden TIFF, to
    powiedzmy że nie będzie tragedii.

> [...]
    > roboty, zrobic z 2-3-4 proby i potem jednymi nastawami pojechac po
    > calosci, czlek w domu kultury, zapewne przez przypadek, lepiej to

    Jasne, dlatego właśnie napisałem, żeby to komuś zlecić do zrobienia na
    odpowiednim skanerze. Samo zeskanowanie nie powinno być takie drogie,
    w końcu to automat.

    Ekstra jakości nie uzyskasz nijak (pomijając rękodzieło), bo to wąski,
    stary film.

    Tak koncepcja z nakręceniem tego kamerą np. 1920x1080/30p (albo lepiej
    50 lub 60p) też może mieć sens, to nawet może zupełnie nieźle wyjść.
    Trzeba tylko później to nieco obrobić (automatycznie). Skanera to
    oczywiście nie pobije.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2014-06-04 18:45:53
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-03 02:53, 1634Racine pisze:
    > "Na oko" widac, że:
    > fatalny png stopklatki http://i.imgur.com/EgJwdyX.png,
    > a tutaj lepszy: http://i.imgur.com/NjlyD7D.png
    >
    > Co ustawiono bez sensu przy pierwszym kopiowaniu stopklatki? co jest skopane?

    Nie jest wcale źle. Po prostu rozciągnięta skala szarości, trochę
    wyostrzenia i zdjęte kolory. Informacji jest tyle, ile potrzeba.
    Po drobnych modyfikacjach ten "fatalny" png wygląda tak:

    http://piotrne.republika.pl/kadrfp03.jpg

    P.

  • 17. Data: 2014-06-04 22:13:37
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Piotrne in news:lmnige$6gp$1@node2.news.atman.pl
    [....]
    > Po drobnych modyfikacjach ten "fatalny" png wygląda tak:
    > http://piotrne.republika.pl/kadrfp03.jpg
    > P.

    po jakich?

  • 18. Data: 2014-06-04 23:01:24
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-04 22:13, 1634Racine pisze:

    > po jakich?

    Dokładnych parametrów nie zanotowałem, ale to były mniej
    więcej takie operacje w darmowym IrfanView:

    Color corrections (Shift-G):
    Gamma correction: 0.8
    Constrast: -77
    Red: +7
    Green: +7
    Effects Browser (CTRL-E):
    Blur 2 (10,0)

    Można przesunąć histogram tak, żeby wyglądał jak na tym "lepszym"
    zdjęciu. Niestety trochę "na oko". Ale wynik wskazuje, że to nie jest
    zepsuty skan.

    P.

  • 19. Data: 2014-06-04 23:20:01
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 04 Jun 2014 23:01:24 +0200, Piotrne napisał(a):

    [...]
    > Można przesunąć histogram tak, żeby wyglądał jak na tym "lepszym"
    > zdjęciu. Niestety trochę "na oko". Ale wynik wskazuje, że to nie jest
    > zepsuty skan.

    Moim zdaniem jest o tyle zepsuty, że robił to najprawdopodobniej jakiś
    automat, który wrzucił autokontrast i mocne wyostrzanie. O ile pierwsze
    da się zdjąć, to wyostrzanie wygląda paskudnie i można by je zrobić dużo
    lepiej idąc od oryginału.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 20. Data: 2014-06-05 00:18:53
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Sylwester Zarębski in news:47224pnw6vau.13aoygw4osa00$.dlg@40tude.net
    > wynik wskazuje, że to nie jest
    [.......]
    > Moim zdaniem jest o tyle zepsuty,

    moim zdaniem jest max żenujący :)
    moze dlatego tak uwazam, ze widze roznice miedzy tym
    http://i.imgur.com/NjlyD7D.png a tym
    http://piotrne.republika.pl/kadrfp03.jpg
    czyli miedzy tzw "dobrym" skanem, a tym, co mozna osiagnac na drodze
    rekonstrukcji kiepskiego