eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowastopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano? › Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
    Date: Tue, 03 Jun 2014 22:18:30 +0200

    "1634Racine" <1...@R...pl> writes:

    > o tym, ze mozliwe jest s k a n o w a n i e (takze HD) - to ja wiem
    > :) problemem sa fundusze mozliwe.

    A to DV to za darmo było?

    > ale ze mozna niezle wykonac i proste kopiowanie do dv z jednoczesnym
    > zrzutem do bezprzeplotowych tiff-stopklatek - takze wiem <-- ale poki
    > co tego nie mam

    DV wyklucza "niezłe" wykonanie. Jasne jest, że można sfilmować
    stopklatki, ale to chyba tylko wtedy miałoby sens, jakbyśmy mieli
    jakiegoś tzw. "emeryta", którego czas (praca) nic nie kosztuje.
    Normalnie to to jest bez sensu. Wszystkie inne opcje są lepsze.

    130 kklatek to oczywiście nieco inna sytuacja niż 13. Można to pewnie
    zrobić samodzielnie, po "kosztach". Jedna z opcji to użycie zwykłego
    aparatu fotograficznego i podświetlenie filmu matówką. Trzeba oczywiście
    nieco pokombinować (są gotowe rozwiązania do 35 mm, przypuszczalnie
    dałoby się je wykorzystać). Potrzebny będzie prosty post-processing
    (automatyczny), lepiej zapisywać to jako TIFFy lub inne PNG. Najlepiej
    na początku trochę się tym pobawić i ustalić korzystną procedurę (dającą
    odpowiednie rezultaty), żeby po tygodniu skanowania nie okazało się, że
    trzeba zaczynać od początku.
    Ja bym pewnie wydrukował potrzebne elementy (korpus, do którego podpina
    się aparat, i przed którym przesuwa się film) na drukarce 3D, ale tak
    sobie myślę, że można to łatwo zrobić nawet z kawałka jakiejś rury
    kanalizacyjnej oraz używając żywicy epoksydowej. Kwestia mocowania
    aparatu (obiektywu). Dobrze byłoby mieć jakiegoś pilota.

    To będzie praca na wiele dni, nie wiem czy nie lepiej jednak znaleźć
    kogoś z odpowiednim skanerem (automatycznym). Z drugiej strony, można
    się czegoś nowego nauczyć, jeśli ktoś ma czas.

    Z filmem B&W nie będzie problemów typowych dla koloru, podejrzewam że
    powinno to być dużo lepsze od metody z DV. Oczywiście ew. rysy itp. będą
    widoczne, ale w filmie to jest dużo mniejszy problem niż w przypadku
    (pojedynczych) zdjęć.
    --
    Krzysztof Hałasa