eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowastopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano? › Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
    Date: Wed, 04 Jun 2014 17:04:13 +0200

    "1634Racine" <1...@R...pl> writes:

    > widzialem kopie dv z 16-tek. Byly ok. Nie szczypmy sie o szczegoly.

    Jak uważasz. Film ma raczej większy potencjał, ale jeśli nie będzie
    przeplotu, telecine, i będzie tak, że jedna klatka = jeden TIFF, to
    powiedzmy że nie będzie tragedii.

    > nie ma co kombinowac na piechote, to nie -sty wiek, dzisiaj dobra (nie
    > mowie ekstra) jakosc mozna uzyskac i wystarczy przylozyc sie do
    > roboty, zrobic z 2-3-4 proby i potem jednymi nastawami pojechac po
    > calosci, czlek w domu kultury, zapewne przez przypadek, lepiej to
    > skopiowal...

    Jasne, dlatego właśnie napisałem, żeby to komuś zlecić do zrobienia na
    odpowiednim skanerze. Samo zeskanowanie nie powinno być takie drogie,
    w końcu to automat.

    Ekstra jakości nie uzyskasz nijak (pomijając rękodzieło), bo to wąski,
    stary film.

    Tak koncepcja z nakręceniem tego kamerą np. 1920x1080/30p (albo lepiej
    50 lub 60p) też może mieć sens, to nawet może zupełnie nieźle wyjść.
    Trzeba tylko później to nieco obrobić (automatycznie). Skanera to
    oczywiście nie pobije.
    --
    Krzysztof Hałasa