eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowastopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
  • Data: 2014-06-08 13:07:32
    Temat: Re: stopklatka-png, czyli co źle, a co jeszcze gorzej wykonano?
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    > tylko że to nie vhs,ale kopiowanie do tiff kolejnych klatek z 16tki z
    > lat 40tych.

    Na DV, jak zrozumiałem - tu mało co zrobisz, przy takim kopiowaniu nie
    masz wpływu na parametry wyostrzania.

    > no dobra,zbyt mocne wyostrzanie.... Ale co to znaczy? ze mniejsze
    > ostrzenie i uzyska sie rozpietosc tonalna nie gorsza niz na tej lepszej
    > stopklatce?

    Według mnie akurat z rozpiętością tonalną wszystko jest w miarę OK -
    zmniejszyłbym jasność przy "skanowaniu", ponieważ w cieniach masz zapas,
    natomiat w światłach masz przepały, choć podejrzewam, że na oryginale
    tam i tak nic nie było. Nic nie wyostrać, wszystko da się zrobić potem.
    Drugie zdjęcie można zrobić "ładniejszym" przy zastosowaniu unsharp mask
    z małym promieniem (np. 0,5 piksela) i dużą wartością wyostrzania. Ale
    jak jakichś szczegółów nie ma, to znikąd nie pojawią się.

    > I co jeszcze skopane w tej gorszej stopklatce? jakie jeszcze
    > podejrzenia? tylko ostrosc przesadna?

    Ustawienie unsharp mask z dużym promieniem daje efekt większego
    kontrastu. Ale w zamian możesz mieć ohydne obwódki, jak na pierwszym
    zdjęciu.

    Piotr