  • 21. Data: 2012-10-12 00:49:06
    Temat: Re: stłuczka dwóch aut jednego właściciela
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Oct 2012, PJ wrote:

    > sa 2 rozne polisy i 2 kierujacych a to ze w tym konkretnym momencie sa
    > w zwiazku malzenskim nie powinno byc podstawa do odmowy uznania
    > roszczenia

    Nie mógłbyś do wątku okiem rzucić? ;>
    Przecież nie da się nie zauważyć, że w postach w których pisali
    RoMan, masti, WS i Adam wyraźnie podkreślono, że liczy się
    *wspólność majątkowa*, fakt współwłasności!
    Pozostawanie w związku małżeńskim nie ma nic do tego - jak małżonkowie
    mają rozdzielność majątkową lub mają auta w majątku odrębnym (np.
    pochodzące z darowizny lub "przedmałżenskie") to owo ogranienie
    nie ma zastosowania.
    Za to jak stukną się "służbowymi" samochodami wspólnicy spółki
    cywilnej, to również nie dostaną odszkodowania z OC.

    > ... ciekawe co na to cywilizowana czesc UE ...

    Jak wyżej.
    Tego że "nie można mieć skutecznego prawnie roszczenia do samego
    siebie" raczej nie wymyślono w Polsce.
    Zbyt logiczne, żeby starożytni na to nie wpadli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-10-12 02:24:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2012 00:49:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > Za to jak stukną się "służbowymi" samochodami wspólnicy spółki
    > cywilnej, to również nie dostaną odszkodowania z OC.

    A kiedys jak sie stuknelo dwoch klientow wynajmujacych pojazdy z tego
    samego banku ...

    > Jak wyżej.
    > Tego że "nie można mieć skutecznego prawnie roszczenia do samego
    > siebie" raczej nie wymyślono w Polsce.
    > Zbyt logiczne, żeby starożytni na to nie wpadli ;)

    Ale wtedy samochodow nie bylo, to i polis OC nie bylo :-)
    Leasingu tez nie bylo, wiec nie bylo potrzeby naprawiac tego bledu :-)

    J.

  • 23. Data: 2012-10-12 02:27:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2012 00:49:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Za to jak stukną się "służbowymi" samochodami wspólnicy spółki
    > cywilnej, to również nie dostaną odszkodowania z OC.

    P.S. poniewaz s.c. nie ma osobowosci prawnej, to i samochody sa
    rejestrowane na osoby wspolnikow. Jak sie podzielili tak ze jeden
    zarejestrowany na jednego, a drugi na drugiego - to praktycznych powodow do
    odmowy nie ma, chyba ze brat z siostra :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-10-12 08:15:54
    Od: PJ <p...@g...com>

[...]

    ale w tym przypadku *wspólność majątkowa* wynika wprost z faktu ze sa
    malzenstwem prawda ? 2 dni po rozwodzie zglaszaja szkode do TU i jest
    juz cacy ? zaczynam rozumiec oszustow ubezpieczeniowych :-)

    //Za to jak stukną się "służbowymi" samochodami wspólnicy spółki
    cywilnej, to również nie dostaną odszkodowania z OC.

    uscislijmy ze dotyczy to tylko szkod na mieniu, w przypadku szkod na
    zdrowiu TU juz wyplaci ... zaiste ciekawa logika ...wyglada raczej na
    wieksza bzdure bo moge miec akcje paru firm w tym np. wypozyczalni aut
    i TU moze odmowic uznania szkody ? to juz zakrawa na kpine ...

    //Tego że "nie można mieć skutecznego prawnie roszczenia do samego
    siebie" raczej nie wymyślono w Polsce. Zbyt logiczne, żeby starożytni
    na to nie wpadli ;)

    malzenstwo jedzie swoim autkiem, nagle zakret i leca do rowu, on
    wychodzi calo, ona mocno pokieraszowana, leczenie + rehabilitacja z
    polisy OC na ich WSPOLNE auto, rozdzielnosci majatkowej nie
    stwierdzono, na to starozytni tez wpadli ?

    PS nieoficjalnie czlowiek z PZU potwierdzil odmowe uznania szkody w
    tym przypadku - o ile TU wychwyci wspolnosc majatkowa

    P.

  • 25. Data: 2012-10-12 11:06:44
    Temat: Re: stluczka dwóch aut jednego wlasciciela
    Od: "uciu" <guseva(xyz)@interia.pl>

    > jestes pewien ze to byla Twoja zona ? jak kierujacy nie bedzie
    > posiadaczem (wspolwlascicielem) to sprawa sie "magicznie" rozwiaze ?
    > tylko o takie rzeczy to pyta sie PRZED zgloszeniem szkody ...

    juz za pozno:-)
    Jej auto idzie z Jej AC (Interrisk - zalatwienie wszystkiego z rzeczoznawca
    i papierkologi 15min)
    Moje z mojego AC (AXA to samo co wyzej ale 2 godziny!!!!)

    U niej od razu mówili, ze mozna naprawiac a papierki dosla.
    U mnie kazali czekac do miesiaca na decyzje.... NIGDY WIECEJ AXY

    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7574 (20121011) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 26. Data: 2012-10-12 11:23:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PJ,

    Friday, October 12, 2012, 8:15:54 AM, you wrote:

    Jak Ty cytujesz?

    [...]

> [...]
    > polisy OC na ich WSPOLNE auto, rozdzielnosci majatkowej nie
    > stwierdzono, na to starozytni tez wpadli ?

    Jakie leczenie i rehabilitacja z OC? W przypadku małżonków bez
    rozdzielności nie ma czegoś takiego.

    > PS nieoficjalnie czlowiek z PZU potwierdzil odmowe uznania szkody w
    > tym przypadku - o ile TU wychwyci wspolnosc majatkowa

    No i co w tym dziwnego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2012-10-13 16:45:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Oct 2012, J.F. wrote:

    > P.S. poniewaz s.c. nie ma osobowosci prawnej, to i samochody sa
    > rejestrowane na osoby wspolnikow. Jak sie podzielili tak ze jeden
    > zarejestrowany na jednego, a drugi na drugiego

    Wtedy to nie jest "służbowy" samochód.
    Nie bez powodu podkreślałem :)
    Współwłasność w S.C. jest *łączna* (udziały dotyczą spółki, a nie
    składników majątku w spółce), obejmuje wszystkie składniki, nie
    może składać się z elementów odrębnych.
    Cyrki, jakie wychodzą przy próbie formalnej legalizacji używania
    w S.C. majątków odrębnych tupią.
    Znaczy kiedy przechodzą ludzkie pojęcie ;)

    A, oczywiście wykluczyłem wersję z oszustwem, czyli podaniem do
    celów ubezpieczeniowych nieprawdziwych danych; ale przy "majątku
    w SC" raczej nikt tego nie zrobi, i to nie w obawie przed
    ubezpieczycielem, a kontrolą ze skarbówki - ci ostatni umieją
    czytać na kogo są kwity z ubezpieczelni, wypłata odszkodowania
    jest przychodem, a "zapomnienie" o wpisaniu tegoż do ewidencji
    chyba w miarę częste, nie przeoczą że kwit na ubezpieczenie
    ma inne dane niż kwit na odszkodowanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-10-13 16:57:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Oct 2012, PJ wrote:

> [...]
    > "przedmałżenskie") to owo ogranienie nie ma zastosowania.
    >
    > ale w tym przypadku *wspólność majątkowa* wynika wprost z faktu ze sa

    Nie.
    Daje wyłącznie taką możliwość.
    Ta możliwosć jest "defaultowa", to prawda.
    Ale ani nie jest obowiązkowa, ani nie działa metodą "wszystko
    albo nic".
    W szczególności, intercyzą można wyłączyć ze wspólności
    poszczególne składniki majątkowe. Na przykład samochody.

    > 2 dni po rozwodzie zglaszaja szkode do TU i jest
    > juz cacy ?

    Po co rozwód?

    > zaczynam rozumiec oszustow ubezpieczeniowych :-)

    Znaczy, że ubezpieczyciele *dokładnie* sprawdzają datę zajścia
    zdarzenia, i za podanie fałszywego pociągną kombinatora do
    sądu?

> [...]
    >
    > uscislijmy ze dotyczy to tylko szkod na mieniu, w przypadku szkod na
    > zdrowiu TU juz wyplaci ... zaiste ciekawa logika

    Kłaniać się ustawodawcy :)

    Trzeba przyznać, że jakby kto mi dał tę treść do poczytania tak
    wot, to na 100% za pierwszym podejściem nie zajarzyłbym, do
    jakiego skutku prowadzi "przepisywanie kodeksow", ale nie całych.
    A tu proszę, a contrario działa.

    > ...wyglada raczej na
    > wieksza bzdure bo moge miec akcje paru firm w tym np. wypozyczalni aut
    > i TU moze odmowic uznania szkody ?

    Nie, bo do tego musisz pojąć istotę *osoby* prawnej.
    Taka S.A. (piszesz o akcjach) jest *samoistnym* właścicielem.
    Z p. widzenia prawa, właściciele jej akcji mają ją tylko (spółkę)
    jako całość. Zaś zarząd jest jedynie przedstawicielem, tak
    jakbyś dał mu papiery żeby za Ciebie coś załatwił.

    Natomiast ze względu na sławny "problem bankowy", chodzi o samochody
    na ktorych było przewłaszczenie (z okazji kredytu zaciągniętego
    "pod samochód"), zrobiona w ustawie zmianę, która powoduje iż
    Twoje zastrzeżenia mają DWIE luki.
    Oprócz ww. osobowości prawnej spółek których akcje posiadasz,
    dochodzi przypisanie do samoistnego posiadacza.
    Zajrzyj do przepisu :)

    > to juz zakrawa na kpine ...

    Tylko zakrawałoby, gdyby ;)

> [...]
    > polisy OC na ich WSPOLNE auto, rozdzielnosci majatkowej nie
    > stwierdzono, na to starozytni tez wpadli ?

    Musisz ich spytać czy stosowali OC.
    Sądzę, że odpowiedzieliby tak samo: "takie rzeczy ubezpiecza
    się INNYM ubezpieczeniem".

    OC to *z definicji* jest ubezpieczenie, działające kiedy *masz
    komuś wypłacić odszkodowanie*.
    W "normalnych" warunkach - z własnych pieniędzy.
    Tę i tylko tę odpowiedzialnosć ponosi towarzystwo.

    I do tego, tak zupełnie i od niechcenia, do OC samochodwego
    ustawodawca dopisał "działanie OC jak NNW dla osób trzecich".

    > PS nieoficjalnie czlowiek z PZU potwierdzil odmowe uznania szkody
    > w tym przypadku - o ile TU wychwyci wspolnosc majatkowa

    A o ile nie wychwyci przed wypłatą, to pośle pismo "z paragrafami"
    (i nie wiem czy prokuratora za tym pismem - wcale nie jest to
    sprzeczne z tezą którą zapodałem w poście obok, w innym wątku :))

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-10-13 17:06:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Oct 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello PJ,
    >
    > Friday, October 12, 2012, 8:15:54 AM, you wrote:
    >
    > Jak Ty cytujesz?

    Pozwijał niczym makaron, zacytował i na koniec na nowo połamał ;)
    (tylko wyjaśniam JAK ;))

    > Jakie leczenie i rehabilitacja z OC?

    Zwyczajne.

    > W przypadku małżonków bez
    > rozdzielności nie ma czegoś takiego.

    Sprawdź w ustawie.
    Tam jest zapis wyłączający zasadę "niepłacenia sobie" :D

    Zapis jest zrobiony w sposób... dziwny.
    Ale interpretowany jest tak: skoro ustawodawca wymienił literalnie coś,
    co jest zasadą prawną, to z ratio legis wynika taka potrzeba.
    Literalnie zaś są wymienione odszkodowania MATERIALNE, jako wyłączone
    z wypłaty odszkodowania.
    Wniosek taki, że inne odszkodowania niż materialne pozostają
    niewyłączone.
    I co najmniej Sąd Najwyższy podzielił takie stanowisko.

    Sprawdziłem :) nim pisałem w tej materii, i dlatego pisałem,
    że ustawodawca mógł to jakoś po ludzku napisać.
    Ale nie można wykluczyć że intencja ustawodawcy wcale taka nie
    była, tylko "samo wyszło".

    > No i co w tym dziwnego?

    To, że "wszyscy wiedzą" iż szkody osobowe pokrywa :)
    (zupełnie inna sprawa, że 90%++ poszkodowanych nie ma o tym
    pojęcia, bo koszty leczenia pokrywane są z innych źródeł,
    np. NFZ)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2012-10-13 17:09:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Oct 2012, uciu wrote:

    > Jej auto idzie z Jej AC [...]
    > Moje z mojego AC (AXA [...]

    I w ten sposób mamy perfekcyjne porównanie, co prawda obciążone
    błędem subiektywnej oceny, ale jednakowej w obu przypadkach,
    czyli niemal idealny układ pomiarowy z kompensacją :D
    (napisz jeszcze jak się skonczyło, czy "papiery później" nie
    były przyczyną jakichś komplikacji)

    pzdr, Gotfryd