    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Date: Sat, 14 Feb 2009 17:58:49 +0000

    gargamel wrote:

    > no właśnie w tym stwierdzeniu jest całą prawda o językach
    > wysokopoziomowych, nie wiedzieć jest łatwo,

    Jak 'nie wiesz' to i w C/C++/C#/VB nie napiszesz.

    > wygodnie, łatwiej nauczyć
    > się języka C raz na całę życie niż architektury i asemblera kolejnych
    > uP-uf, ale ceną tej łatwości jest to że potem taki windows, czy linux
    > sie zawiesza, programy sie zawieszają nie wiedzieć dlaczego,

    Mam kilka kompow windzianych i z linuxem - musza byc zepsute bo sie nie
    chca wieszac (uptime po pol roku jest).

    > a nawet
    > telefony komurkowe się zawieszają (i reset nie pomaga)

    Jak masz miesiac na soft to nic dziwnego. Z asm w ogole nie byloby
    telefonu, bo soft by sie pisal 2 lata.

    > dawniej gdy
    > sprzęt był programowany w asemblerach coś takiego się w głowie nie
    > mieściło żeby telefon mógł się zawiesić, a mam w domu taką starą
    > dwóekranową gierkę (donkey kong) i w życiu sie nie zawiesiła, cuda
    > jakeiś czy co?:O)

    Roboczogodzina 20 lat temu miala inna wartosc niz teraz.

    > kompilatopr może nie mieć błędów, chodzi o brak kontroli) a własnie
    > niewiedza jest przyczyną błędów, dodatkowo oprogreamowując sprzęt
    > urzywasz sterowników producenta i też używasz funkcji wysokopoziomowych,
    > czyli też nie masz pojęcia jak dana instrukcja jest wykonywana, znowu
    > nie masz kontroli i dupa blada

    Ja tam mam kontrole.

    > nazwy nie pamiętam, zresztą jak programu na oczy nie widziałeś to i
    > nazwa nic ci nie powie

    Po opisie kilku mega w asm to ja juz bym znalazl ten program - zeby go
    zobaczyc.

> [...]
    > wiem że jedna klatka takiego obrazu zajmowała nowemu PC 10 minut a bryła
    > 3D skąłdała się z kilkuset takich klatek, więc taka obróbka trwała setki
    > godzin, dlatego byłem ogromnie zdziwiony gdy program napisany w
    > asemblerze działąjacy na starym peirniku robi to samo w czasie
    > rzeczywistym i jeszcze w czasie rzeczywistym obraca taką bryłę i ją kroi
    > w dowolnej płaszczyźnie, więc różnica w wydajnosci między językami
    > niskopoziomowymi a wysokopoziomowymi jest OGROMNA i im język jest
    > wyższego poziomu to jego wydajność drastycznie spada!

    Tutaj to juz bzdury piszesz. Dobrze napisany program w C nie rozni sie
    niczym od asemblera. No, oczywiscie trzeba wiedziec jak kompilator
    ustawic, jakie konstrukcje w C uzyc itp. Ja np: nie pisze juz czasowo
    krytycznych przerwan w asemblerze (dla prockow w ktorych znam
    kompilator). Bardzo czesto napisanie w C wystarcza - jeden rzut oka na
    wynik w asm i stwierdzam ze nie da sie szybciej.

    A co do Twojego 3D - wiesz, algorytmy przyspieszaja dzialanie wielu
    programow duzo bardziej niz rozne kompilatory.

    > jakie ego? to oczywisty fakt że pisząc w asemblerze na tym samym
    > sprzęcie program będzie o niebo szybszy od pisanego wysokopoziomowo, ale
    > ja tego nie będę pisał bo mi za to nie płącą:O)

    Jak programista dupa to oczywisty fakt. Jak wie co robi, to mozesz sie
    zdziwic.

    --
    Jerry1111