  • Data: 2009-02-16 19:19:24
    Temat: Re: sterowanie urz?dzeniami el. przez PC?
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbyszek" napisał:
    > Sprawdzanie zakresu wyniku, przekroczenie tabeli itd jest ważnym
    > elementem prawie każdego programu. Jesli tego nie robisz w swoich
    > programach to s? one marne. Nawet nikt nie wie, że występuj? błędy i
    > wychodz? bzdurne wyniki. St?d takie proste x+y może być obudowane
    > większym sprawdzonym kodem kompilatora czy biblioteki.

    dałeś bardzo dobry przykład, wiekszość funkcji jest właśnie tak pisana zeby
    była debiloodporna, sprawdza wszystko i jest na wszystko odporna, zajmuje
    setki lini kodu i nadmiernie obciąża procesor:O(
    widzisz, nie zawsze takich funkcji potrzebujesz, często wystarczy ci funkcja
    które niczego nie sprawdza i wykonuje to samo w paru liniach kodu, a błędów
    nie będzie bo funkcja pracuje tylko na jednym typie danych i już
    sprawdzonych:O)

    > Czepiasz się niesłusznie. Nie musi go obchodzić efektywno?ć kodu
    > który wykonuje się sporadycznie, ważniejsza jest wtedy jego pewno?ć
    > poprawno?ci działania.

    ok, wpożo, jak wydajność i niezawodność nie jest wymagana to sie pisze w
    C:O)

    > Pisałem kiedy? program w C - implementuj?c prosto dla próby własne FFT a
    > następnie skorzystałem z gotowej biblioteki intela - była ona ponad 10 x
    > szybsza od mojego kodu,

    ok, bo prawdopodobnie była ona pisana w asemblerze:O)