    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: stan kolekcjonerski :)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <570106f9$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 3 Apr 2016 15:09:15 +0200

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Zaiste, tak czynią. :-)
    > http://vintageseikoblog.blogspot.com/2010/04/seiko-r
    ailroad-approved-pocket-watches.html

    O, o, ooo -- właśnie o taką dziurę jak na drugiej fotce mi chodzi!
    Niezmiernie istotny jest też szczegółowy rozkład przejazdu przyczepiony
    do przedniej szyby, który widać na pierwszej fotografii. Maszynista
    przejeżdżając przez każdą zwrotnicę czy semafor pokazuje palcem (w tej
    nieskazitelnie białej rękawiczce oszywiście) na odpowiedni punkt, który
    to opisuje. Jest nie do pomyślenia, by o tym zapomniał lub zrobił to
    w sposób niedbały, od niechcenia! Dzięki temu ktoś taki jak ja, stojący
    mu za plecami, ma przekonanie, że kolej to solidna firma i zawsze ktoś
    czuwa nad tym, by pociąi jeździły jak się patrzy.

    Prywatnie podejrzewam, że nad tym, by właściwy pociąg znalazł się
    na właściwym torze we właściwym momencie czuwa teraz już cały tabun
    komputerów. Ale zegarek Seiko i kartka z rozkładem jazdy wciąż musi
    być. Bo jakże inaczej?

    Jarek

    PS
    Tak samo jak na Hokkaido jest na Honsiu.

    --
    Przychodził do mnie pewien dobry człowiek, niejaki Hofmann, i ten Hofmann
    zawsze twierdził, że sygnały alarmowe w pociągach nigdy nie funkcjonują,