eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzedawane auta. › Re: sprzedawane auta.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Tue, 04 May 2010 23:18:54 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 79
    Message-ID: <hrq2vv$db4$1@news.onet.pl>
    References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
    <4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
    <4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
    <4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
    <4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
    <4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
    <4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
    <hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
    <hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
    <hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
    <hrojh6$i4$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273007935 13668 89.76.168.83 (4 May 2010 21:18:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 May 2010 21:18:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: en-us, en
    In-Reply-To: <hrojh6$i4$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277460
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurand wrote:
    >> odseparowanie go od szkla bez widocznych śladów ingerencji ani też
    >> podpięcia się do wyprowadzeń LCD jakims fake kontrolerem. Taka hybryda
    >> LCD+uC niemożliwa modyfikację w warunkach domowych.

    > A kto powiedział, że ludziom będzie zależało na tym, żeby nie było
    > "widocznej ingerencji" w szczelnie zamkniętym i wciśniętym gdzieś pod
    > miliony plastików ECU? ;) To pierwszy słaby punkt.

    Ten punkt powoduje już znaczne podskoczenie kosztów. Przy przekroczeniu
    pewnego rozmiaru napylonych na szkło scieżek będzie _nieslychanie_
    trudno wykonać fake kontroler bo domowymi sposobami nie ma go jak
    połaczyć ze szkłem w sposob powtarzalny i pewny. Jeśli dodatkowo
    wyświetlacz spełnia inne funkcjie niż pare cyferek to emulacja tego
    bedzie praktycznie niemożliwa bo jedyną drogą dostania się do tych
    informacji jest zaszyfrowana komunikacja z komputerem, a nie mamy
    klucza. Ingerencja będzie widoczna od razu - nic nie działa poza
    przebiegiem.

    > Kto zna klucz szyfrowania? Co się dzieje w momencie, jak padnie
    > wyświetlacz, albo ECU? Wymieniasz oba te urządzenia?

    Złodziej wymienia obydwa - koszta.

    ASO wymienia jeden.

    Właścicielami kluczy jest raczej producent samochodów. ASO co najwyżej
    może dostać firmware do wrzucenia w kontroler i urządzenie do
    programowania. Pasujący do jednego egzemplarza samochodu z rejestracja
    tego zdarzenia.

    > Kto to jest "producent"? Producent samochodu, czy producent liczników i
    > ECU? Wiesz jaka będzie cena tego "parowania", skoro tylko jedna firma
    > będzie potrafiła to zrobić?

    Wiesz jakie sa ceny kluczyków do np. niektorych systemów alarmowych
    bazujace na tej zasadzie? I sprzedają się. W zasadzie tylko dlatego że
    np. KeeLoq ma taki ficzer jak _tajny_ kod producenta to jest tak chętnie
    stosowany. Żeby zarabiać na tym interesie "parowania". Więc mechanizmy
    podobne funkcjonują od dawna na rynku i jakoś nikmu to nie przeszkadza.

    > Nadal nie rozumiem jednej rzeczy - jakim cudem dane w ECU zapiszesz
    > zaszyfrowane, a odczytasz je bez deszyfrowania. To jest dla mnie jakaś
    > technologiczna nowina.

    Dlatego sugeruje usilnie abyś to sobie przemyślał na spokojnie.
    Szyfrowana jest _modyfikacja_. Odczyt nie. Bez prawidlowego klucza nie
    uda Ci się _zmienić_ przebiegu. Możesz sobie go sobie natomiast czytać
    do woli. Zmieniac moze tylko ktoś znający klucz, np. komputer główny
    bądź serwis ASO.

    > Ujmę to prościej - mamy sobie ECU. Siedzi w nim przebieg. Przebieg jest
    > zaszyfrowany wg jakiegoś klucza, który jest unikatowy.

    Nie jest zaszyfrowany, można go odczytać w prost. Ale żeby zapisać -
    wymagany jest klucz autoryzujący.

    > Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z
    > tego kompa ściągnąć - no to już masz po liczniku.

    Bardzo wiele urzadzen w przemyśle i Twoim domu zawiera firmware w
    procesorach, którego odczyt jest niemożliwy za nawet bardzo grube
    pieniądze. Na tej zasadzie bazuje caly przemysł embedded i stojąca za
    nim kasa. Nikt nie kupi mikrokontrolera który nie potrafi skutecznie
    chronić zawartości swojej pamięci przed skopiowaniem. Dlatego producenci
    _bardzo_ się starają i utrudniają reverse engeneering jak tylko mogą.
    Naprawde, byle jaki kontroler za 5zł obecnie jest wystarczająco
    zabezpieczony przed wszelkimi atakami hobbystycznymi typu "kabelek Pana
    Kazia". Musisz ciąć obudowę i czytać wprost z krzemu lub stosować np.
    niezwykle skomplikowane analizy poboru mocy podczas pracy czy
    generowanych zakłóceń. Wszystko w cenie nieoplacalnej dla dresa z komisu
    który potrzebuje zarobić pare stówek więcej.

    > Jeśli się nie da - nie
    > masz możliwości odczytu właściwych przebiegów.

    Nie próbuj tego pojąć na "chłopski rozum" szczególnie jeśli nigdy nie
    programowałeś mikrokotrolerów. To nie jest skomplikowane, ale trzeba być
    raczej programistą embedded.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: