-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Sat, 1 May 2010 11:48:02 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 71
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272714482 1051 194.63.133.138 (1 May 2010 11:48:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 11:48:02 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276633
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 01 May 2010 12:39:54 +0200, Sebastian Biały
<h...@p...onet.pl> wrote:
>> No to zaproponuj jakieś rozwiązanie.
>
> Każde opierające się o szyforwanie i utrudnianie dostepu do pamięci
> nieulotnej. Koszt zapewne poniżej dolara.
A co z kluczem prywatnym, gdzie jest, jak jest chroniony?
> Zadziwiające jest że ogromna ilośc producentów _pozwala_ wymienić dane w
> pamieci układu liczącego. POZWALA. A nie musi. Najwyżej dostarczali by
> chipy z konkretnym przebiegiem startowym (aby mozna bylo wymienić
> "deskę" z licznikiem po naprawie w ASO, ale tylko tam)
Skoro da się w ASO, dlaczego nie miałoby się dać poza?
> pasujący tylko do
> jednego egzemplarza komputera.
Czy w takim obrocie sprawy istnieje jakiś problem, żeby
zaprogramować czysty moduł? Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że
producent miałby mieć monopol na te moduły. Prędzej czy później
jego specyfikacja by gdzieś wyciekła.
> producentów. Rozwiązania elektroniczno/algorytmiczne które to
> umożliwiają znane sa od wielu lat. Swoja drogą sa troche już używane w
> samochodach, o ile wiem komputer w mojej lagunie wymienia zaszyfrowane
> komunikaty z blokadą kierownicy.
ECU używa różnych technik kryptograficznych w wielu miejscach, a
mimo to ludzie dają sobie z tym radę i np. podmieniają mapy czy
robią reflash całego softu.
Immo ma tę zaletę, że w razie konieczności łamania go, nie masz
klucza prywatnego. Ale w przypadku cofania licznika klucz masz,
bo masz kompletne auto.
> Żyjesz w innej rzeczywistosci jesl wydaje ci się że zrobienie licznika
> na dziesięć cyfr dziesiętnych _BEZ_ mozliwości zapisu jest aż takie
> trudne ...
Ale on jest zapisywalny, jeśli jego wskazania mają być
aktualizowalne, tak? To dlaczego nie miałoby się go dać
nadpisać? Albo po prostu wymienić?
> PS. Jestem elektronikiem. _WIEM_ co mówie i wiem co można zrobić. Gdyby
> tylko producentowi przyniosło to korzyść.
A skąd pomysł, że producentowi nie zależy na tym, by ich
liczniki nie były cofalne (nie kombinowaliby np. z licznikiem
skopiowanym w wielu miejscach)? Przecie gdyby auta miały realne
przebiegi, mniej osób by je kupowało, a producenci samochodów
żyją ze sprzedaży aut i ewentualnie tego, co sprzedadzą w swojej
sieci serwisowej?
> PS2. Zerknij na to jak działają pamięci nieulotne w kasach fiskalnych.
> Da to pojęcie co można zrobić tanim kosztem.
I taki moduł jest niewymienialny? I nie da się takiego modułu
sklonować?
Problemem we wszelkich zabezpieczeniach jest przede wszystkim
człowiek.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 13:49 Robert Rędziak
- 01.05.10 13:54 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:00 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:07 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:08 f
- 01.05.10 14:09 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:12 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:16 f
- 01.05.10 14:22 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:25 Olek
- 01.05.10 14:25 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:40 megrims
- 01.05.10 14:42 megrims
- 01.05.10 14:51 Olek
- 01.05.10 14:59 megrims
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?
- 2025-03-19 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-19 Czy "niedopuszczony pełnomocnik" jest w prawie się na to skarżyć jak "świadek" zmarła bez zostawienia mu takiej instrukcji?
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=