  • Data: 2010-05-01 13:42:36
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-01 12:52, Olek pisze:

    > hmmm ale to obecnie żaden problem i w sumie żadna nowość stworzyć taki
    > licznik, jako np. nieulotny i nieprogramowalny chip, ukryty np. w
    > karoserii :) ewentualnie ukryty gdzieś na płytce kompa/ECU i tyle.
    > Dostęp do niego mają tylko odpowiednie czytniki i sprawa załatwiona.
    > Ale tak jak piszesz raczej producentom na tym nie zależy.

    Co do elektroniki samochodowej to mam swoje obserwacje:

    - po wymianie reflektorów w MB W215 z 2000 roku trzeba je "wprogramować"
    w system auta bo są podłączone do CAN. Bez "wprogramowania" każdy
    świeci inną stronę (nie funkcjonuje poziomowanie xenonow);

    - Są ASB w mercedesie (i to tak coś około 2000 roku produkcji), które
    posiadają elektronikę wbudowaną w skrzynie i utopioną w oleju i ta
    elektronika trzyma "przebieg" skrzyni, który można odczytać i wyciągnąć
    rzeczywisty przebieg (skrzyni);

    - kabel ujemny akumulatora w E60 jest podłączony do CAN (600 PLN)
    dodatni kabel pirotechniczny również jest podpięty do CAN (1500 PLN);

    - przeciętne amerykańskie auto posiada około 20 rdzeni w różnych
    sterownikach (przeważnie procesory TriCore oparte na PowerPC): od
    silnika, ABS/ESP, klimatyzacji, sterowania szybami, poduszkami itp;

    - w E60 wszystko chyba jest podpięte do CAN;

    Ile jest sterowników/komputerów w E60? Kilkadziesiąt.

    http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC91&mos
    pid=47755&hg=61&fg=25

    Stosując metody kryptograficzne w elektronice samochodowej można
    zbudować auto, które będzie bardzo trudno uruchomić bez oryginalnego
    kluczyka. Producentom na tym nie zależy, bo jak komuś auto zginie,
    to kupi nowe. A ten kto będzie jeździł tym kradzionym to potencjalny
    klient, który kupi części zamienne. Po prostu prawa rynku oraz
    wyrachowanie producentów.

    Proste zabezpieczenie: podłączenie pompy paliwowej do CAN a pod
    12V niech będzie cały czas. Obecnie w większości aut wystarczy pod
    pompę paliwową podłączyć baterię od komórki.

    życie po prostu: nikomu z producentów nie zależy na zmianach.

    pozdrawiam
    oklejone C63 2009 20kkm GDA****
    oklejone 535d 2007 55kkm PO*****