-
Data: 2010-05-01 13:42:36
Temat: Re: sprzedawane auta.
Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-05-01 12:52, Olek pisze:
> On 2010-05-01 11:56, Sebastian Biały wrote:
>
>> Masz jakiś pomysł jak to zrobić? Samochody sa głeboko impregnowane na
>> wszelkie nowosci elektroniczne (tak, wiem co mówię). Mimo że niełamalne
>> liczniki sa możliwe już od bardzo dawna to jakoś albo nikomu nie zależy
>> albo jest to działanie z premedytacją.
>
> hmmm ale to obecnie żaden problem i w sumie żadna nowość stworzyć taki
> licznik, jako np. nieulotny i nieprogramowalny chip, ukryty np. w
> karoserii :) ewentualnie ukryty gdzieś na płytce kompa/ECU i tyle.
> Dostęp do niego mają tylko odpowiednie czytniki i sprawa załatwiona.
> Ale tak jak piszesz raczej producentom na tym nie zależy.
Co do elektroniki samochodowej to mam swoje obserwacje:
- po wymianie reflektorów w MB W215 z 2000 roku trzeba je "wprogramować"
w system auta bo są podłączone do CAN. Bez "wprogramowania" każdy
świeci inną stronę (nie funkcjonuje poziomowanie xenonow);
- Są ASB w mercedesie (i to tak coś około 2000 roku produkcji), które
posiadają elektronikę wbudowaną w skrzynie i utopioną w oleju i ta
elektronika trzyma "przebieg" skrzyni, który można odczytać i wyciągnąć
rzeczywisty przebieg (skrzyni);
- kabel ujemny akumulatora w E60 jest podłączony do CAN (600 PLN)
dodatni kabel pirotechniczny również jest podpięty do CAN (1500 PLN);
- przeciętne amerykańskie auto posiada około 20 rdzeni w różnych
sterownikach (przeważnie procesory TriCore oparte na PowerPC): od
silnika, ABS/ESP, klimatyzacji, sterowania szybami, poduszkami itp;
- w E60 wszystko chyba jest podpięte do CAN;
Ile jest sterowników/komputerów w E60? Kilkadziesiąt.
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC91&mos
pid=47755&hg=61&fg=25
Stosując metody kryptograficzne w elektronice samochodowej można
zbudować auto, które będzie bardzo trudno uruchomić bez oryginalnego
kluczyka. Producentom na tym nie zależy, bo jak komuś auto zginie,
to kupi nowe. A ten kto będzie jeździł tym kradzionym to potencjalny
klient, który kupi części zamienne. Po prostu prawa rynku oraz
wyrachowanie producentów.
Proste zabezpieczenie: podłączenie pompy paliwowej do CAN a pod
12V niech będzie cały czas. Obecnie w większości aut wystarczy pod
pompę paliwową podłączyć baterię od komórki.
życie po prostu: nikomu z producentów nie zależy na zmianach.
pozdrawiam
---------------------------------
oklejone C63 2009 20kkm GDA****
oklejone 535d 2007 55kkm PO*****
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 13:48 Robert Rędziak
- 01.05.10 13:49 Robert Rędziak
- 01.05.10 13:54 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:00 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:07 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:08 f
- 01.05.10 14:09 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:12 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:16 f
- 01.05.10 14:22 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:25 Olek
- 01.05.10 14:25 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:40 megrims
- 01.05.10 14:42 megrims
- 01.05.10 14:51 Olek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=