  • Data: 2010-05-01 14:07:08
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 01 May 2010 13:42:36 +0200, megrims
    <m...@i...pl> wrote:

    > http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC91&mos
    pid=47755&hg=61&fg=25

    > Stosując metody kryptograficzne w elektronice samochodowej można
    > zbudować auto, które będzie bardzo trudno uruchomić bez oryginalnego
    > kluczyka.

    Ależ tak jest, wychodzi to przy swapach, gdzie ludzie np. muszą
    się pozbyć EWS-u całkowicie. Natomiast możliwość zaprogramowania
    wszysktkich elementów do współpracy powoduje, że nic nie stoi na
    przeskodzie, żeby np. wprogramować nowe ECU. I nie jest tak, że
    soft do tego ma tylko ASO.

    > Producentom na tym nie zależy, bo jak komuś auto zginie,
    > to kupi nowe. A ten kto będzie jeździł tym kradzionym to potencjalny
    > klient, który kupi części zamienne. Po prostu prawa rynku oraz
    > wyrachowanie producentów.

    1. Części produkują podwykonawcy, a nie producenci aut.
    2. Kradzione auta są źródłem części, na których podwykonawcy nie
    mogą zarabiać.
    3. Rynek części to również rynek zamienników, produkowanych
    często przez firmy niezwiązane w żaden sposób z producentami
    samochodów.

    > Proste zabezpieczenie: podłączenie pompy paliwowej do CAN a pod
    > 12V niech będzie cały czas. Obecnie w większości aut wystarczy pod
    > pompę paliwową podłączyć baterię od komórki.

    Nie bedę zdziwiony, gdyby się okazało że niektóre już są wpięte.

    r.