-
Data: 2010-05-01 14:40:48
Temat: Re: sprzedawane auta.
Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-05-01 14:07, Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 01 May 2010 13:42:36 +0200, megrims
> <m...@i...pl> wrote:
>
>> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC91&mos
pid=47755&hg=61&fg=25
>>
>> Stosując metody kryptograficzne w elektronice samochodowej można
>> zbudować auto, które będzie bardzo trudno uruchomić bez oryginalnego
>> kluczyka.
>
> Ależ tak jest, wychodzi to przy swapach, gdzie ludzie np. muszą
> się pozbyć EWS-u całkowicie. Natomiast możliwość zaprogramowania
> wszysktkich elementów do współpracy powoduje, że nic nie stoi na
> przeskodzie, żeby np. wprogramować nowe ECU. I nie jest tak, że
> soft do tego ma tylko ASO.
>
>> Producentom na tym nie zależy, bo jak komuś auto zginie,
>> to kupi nowe. A ten kto będzie jeździł tym kradzionym to potencjalny
>> klient, który kupi części zamienne. Po prostu prawa rynku oraz
>> wyrachowanie producentów.
>
> 1. Części produkują podwykonawcy, a nie producenci aut.
To duże uproszczenie. Produkcja samochodów to dość skomplikowany
biznes. A producenci części i samochodów to system naczyń połączonych.
Czasem kapitałowo, a czasem przez zamówienia i wieloletnie umowy.
Takie umowy często regulują wolumen produkcji, który się sprzeda
bez względu czy pod marką Hella czy Mercedes (za 3 x taką kasę).
Część osób kupuje części w ASO. Tarcze i klocki do BMW robi
Textar, a ja i tak wole kupić i wymienić w ASO. Dlaczego?
Bo nie chcę aby kiedyś się mnie dziecko zapytało:
- tata, a dlaczego inne dzieci chodzą, a ja jeżdżę na wózku?
- bo oszczędziłem 400 PLN na tarczach?
Inna sprawa to jest coś takiego jak części pierwszego montażu.
Dlaczego na 1. zestawie tarcze + klocki zrobimy więcej km niż na
kolejnym wymienionym nawet w ASO? Bo na początku mamy nowe auto
i je oszczędzamy, a jak auto ma już 80kkm przejechane to je
katujemy? Nie sądzę.
Polska jako mniej wymagający rynek.
Dla porównania: Dlaczego taki sam proszek do prania kupiony
w Niemczech i w Polsce inaczej pachnie, a kawa inaczej smakuje?
Polska dla zagranicznych koncernów to nadal trzeci świat i mniej
wymagający rynek. Nie ma tu silnych organizacji konsumenckich,
z którymi by się ktoś liczył. Znane są przykłady, że pewne
marki puszczały do Polski towary, które w Niemczech nie przeszły
kontroli jakości. I mówię tu o samochodach, a nie o chińskiej
konfekcji. Gdybyśmy mieli fabrykę i coś by nam nie wyszło
to jak: wyrzucilibyśmy to czy sprzedali do Czeczeni? Oczywiście
większość poprawnych politycznie osób powie, ze oczywiście w trosce
o markę zniszczylibyśmy. Ale co nas by obchodziło co sobie
ktoś w Czeczeni pomyśli. Tam jest taka dzicz, że i tak kupią.
Tak o nas myślą wielkie koncerny. Na szczęście z roku na rok
to się zmienia ale do równego traktowania z rynkiem niemieckim
to jeszcze dużo czasu musi upłynąć.
> 2. Kradzione auta są źródłem części, na których podwykonawcy nie
> mogą zarabiać.
Będą zarabiać mechanicy samochodowi i warsztaty a oni są trybikiem
w maszynie biznesu samochodowego.
> 3. Rynek części to również rynek zamienników, produkowanych
> często przez firmy niezwiązane w żaden sposób z producentami
> samochodów.
Są jednak takie elementy, które kupisz TYLKO w ASO, zostawiając
kserokopię dowodu osobistego, dowodu rejestracyjnego i posiadając
zgodę firmy leasingowej. Wiem, bo przerabiałem zakup klamki z anteną
do dostępu komfortowego (taki keyless go) do E60. Antenę faktycznie
robi BOSH.
>> Proste zabezpieczenie: podłączenie pompy paliwowej do CAN a pod
>> 12V niech będzie cały czas. Obecnie w większości aut wystarczy pod
>> pompę paliwową podłączyć baterię od komórki.
>
> Nie będę zdziwiony, gdyby się okazało że niektóre już są wpięte.
>
Większość nowych aut niektórych marek (Mercedes i BMW) ma w celach
diagnostycznych i sterowania wpięte takie urządzenia w CAN. Ale
Kia? nie sądzę.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 14:42 megrims
- 01.05.10 14:51 Olek
- 01.05.10 14:59 megrims
- 01.05.10 15:00 Sebastian Biały
- 01.05.10 15:14 to
- 01.05.10 15:56 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 16:04 Sebastian Biały
- 01.05.10 16:20 Robert Rędziak
- 01.05.10 16:22 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:05 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:08 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:19 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:52 to
- 01.05.10 18:03 Robert Rędziak
- 01.05.10 18:08 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=