-
Data: 2010-05-01 13:54:03
Temat: Re: sprzedawane auta.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]to wrote:
>>Każde opierające się o szyforwanie i utrudnianie dostepu do pamięci
>>nieulotnej. Koszt zapewne poniżej dolara.
> Takie coś musiałoby zapisywać przejechanie każdego kolejnego, powiedzmy,
> kilometra, czyli musiałoby mieć pamięć ok. 1 MB, co pewnie nie jest
> problemem. Problem jest inny. Czegokolwiek tam nie zrobisz, to zawsze da
> się to zastąpić częścią ze szrotu albo wręcz zamiennikiem, który pewnie
> by ktoś też wyprodukował.
Nie. Wystarczy prawidłowy algorytm szyfrujący. Dostep do kluczy
chroniony jest na takim poziomie, że próba wydostania ich będzie
nieopłacalna lub matematycznie nieosiągalna.
Nie rozumiem dlaczego większość ludzi mysli ze tam musi byc jaki EEPROM
ktory da się na 4 drutach z portu drukarki przeprogramowac. I nie można
inaczej. Otóż można. Tylko nikomu się nie chce robic tego, zapewne z
zimnych kalkulacji biznesowych. Technologia jest, chęci brak.
> Jedyne sensowne i w dodatku do bólu proste
> rozwiązanie to stworzenie bazy danych na wzór szwedzkiej i wpisywanie tam
> przebiegu przy corocznych badaniach technicznych. Mało komu będzie się
> chciało cofać licznik raz w roku z myślą o sprzedaży "kiedyśtam".
Czemu tego nie robi sie automagicznie np. podając kluczyki z immo w aso
(tak jak karty Renault). Miesca na zapisanie tych paru bajtów w kluczyku
jest wystarczająco dużo, a sam proces zapisu niewiele różni się od
odczytu i może być wykonywany po zgaszeniu silnika. O ile tylko
producentowi by się chcialo. I nic nie trzeba podpinać, zapis jest
dostępny od reki.
PS. Sam mam Renault. Jesli robie coś w ASO to ślad zostaje w bazie
danych. Ale ICH bezie danych a nie centralnej. O rzesz k... co za żenada
... Po cholere im te bazy danych wobec tego ...
Ogólnie poziom informatyzaji samochodów to jakieś lata 70-te. Byc może
przeszkodą są tępi managerowie ktorzy sami nie mając pojęcia o technice
wciskają mi kity że gadający komputer to osiągnięcie 21 wieku a
przebiegu nie da się zabezpieczyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 14:00 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:07 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:08 f
- 01.05.10 14:09 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:12 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:16 f
- 01.05.10 14:22 Sebastian Biały
- 01.05.10 14:25 Olek
- 01.05.10 14:25 Robert Rędziak
- 01.05.10 14:40 megrims
- 01.05.10 14:42 megrims
- 01.05.10 14:51 Olek
- 01.05.10 14:59 megrims
- 01.05.10 15:00 Sebastian Biały
- 01.05.10 15:14 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual