  • Data: 2010-05-01 13:48:02
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 01 May 2010 12:39:54 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Każde opierające się o szyforwanie i utrudnianie dostepu do pamięci
    > nieulotnej. Koszt zapewne poniżej dolara.

    A co z kluczem prywatnym, gdzie jest, jak jest chroniony?

    > Zadziwiające jest że ogromna ilośc producentów _pozwala_ wymienić dane w
    > pamieci układu liczącego. POZWALA. A nie musi. Najwyżej dostarczali by
    > chipy z konkretnym przebiegiem startowym (aby mozna bylo wymienić
    > "deskę" z licznikiem po naprawie w ASO, ale tylko tam)

    Skoro da się w ASO, dlaczego nie miałoby się dać poza?

    > pasujący tylko do
    > jednego egzemplarza komputera.

    Czy w takim obrocie sprawy istnieje jakiś problem, żeby
    zaprogramować czysty moduł? Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że
    producent miałby mieć monopol na te moduły. Prędzej czy później
    jego specyfikacja by gdzieś wyciekła.

    > producentów. Rozwiązania elektroniczno/algorytmiczne które to
    > umożliwiają znane sa od wielu lat. Swoja drogą sa troche już używane w
    > samochodach, o ile wiem komputer w mojej lagunie wymienia zaszyfrowane
    > komunikaty z blokadą kierownicy.

    ECU używa różnych technik kryptograficznych w wielu miejscach, a
    mimo to ludzie dają sobie z tym radę i np. podmieniają mapy czy
    robią reflash całego softu.

    Immo ma tę zaletę, że w razie konieczności łamania go, nie masz
    klucza prywatnego. Ale w przypadku cofania licznika klucz masz,
    bo masz kompletne auto.

    > Żyjesz w innej rzeczywistosci jesl wydaje ci się że zrobienie licznika
    > na dziesięć cyfr dziesiętnych _BEZ_ mozliwości zapisu jest aż takie
    > trudne ...

    Ale on jest zapisywalny, jeśli jego wskazania mają być
    aktualizowalne, tak? To dlaczego nie miałoby się go dać
    nadpisać? Albo po prostu wymienić?

    > PS. Jestem elektronikiem. _WIEM_ co mówie i wiem co można zrobić. Gdyby
    > tylko producentowi przyniosło to korzyść.

    A skąd pomysł, że producentowi nie zależy na tym, by ich
    liczniki nie były cofalne (nie kombinowaliby np. z licznikiem
    skopiowanym w wielu miejscach)? Przecie gdyby auta miały realne
    przebiegi, mniej osób by je kupowało, a producenci samochodów
    żyją ze sprzedaży aut i ewentualnie tego, co sprzedadzą w swojej
    sieci serwisowej?

    > PS2. Zerknij na to jak działają pamięci nieulotne w kasach fiskalnych.
    > Da to pojęcie co można zrobić tanim kosztem.

    I taki moduł jest niewymienialny? I nie da się takiego modułu
    sklonować?

    Problemem we wszelkich zabezpieczeniach jest przede wszystkim
    człowiek.

    r.