-
X-Received: by 10.140.41.147 with SMTP id z19mr532363qgz.1.1414874349878; Sat, 01 Nov
2014 13:39:09 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.41.147 with SMTP id z19mr532363qgz.1.1414874349878; Sat, 01 Nov
2014 13:39:09 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
r10no2710871igi.0!news-out.google.com!u5ni19qab.1!nntp.google.com!i13no582940qa
e.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 1 Nov 2014 13:39:09 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5455301b$0$12644$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.191.34;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.174.191.34
References: <54550571$0$5717$65785112@news.neostrada.pl>
<5455301b$0$12644$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: sprzedac czy jezdzić...
From: k...@g...com
Injection-Date: Sat, 01 Nov 2014 20:39:09 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548441
[ ukryj nagłówki ]W dniu sobota, 1 listopada 2014 20:10:22 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
> W dniu 2014-11-01 o 17:08, uciu pisze:
> > Przykład z rodziny
> >
> > Jest sobie auta z punktu techniczego super, nic sie nie sypie itp
> > tylko lać i jezdzić (2006r 200kkm,)...
> > Ale blachara sie sypie: na krawędziach wszystkich drzwi bąble, mnóstwo
> > bąbli, pod maską bąble, na tylnym błotniku bąble wychodzące od
> > środka...duuużo bąbli...i to wygląda najgorzej
> > ...
> > Zakładając, że chciałbym te auto kupić - opłaca się w to pchać?
> >
>
> A co to jest za auto?
> Volkswagen Phaeton z jego śniedziejącymi blachami aluminiowymi czy jakiś
> Fiat Siena?
> Bo jak pierwsze to robić blachy.
>
> --
> Irokez
Bywam w zaprzyjaźnionym warsztacie blacharskim. Ma go znajomy i wpadam tam pogadać o
karabinach, wojnie w Chinach. To mały warsztat, nie jakiś full wypas gdzie skórzane
kanapy i darmowa najtańsza kawa dla klientów. Zawsze widzę tam jakąś piętnasto -
dwudziesto letnią padlinę na różnym etapie naprawy. Progi, nadkola, jakieś mocowania
wahaczy, drzwi, tylne błotniki itp. Pytam go kiedyś jaki jest sens naprawiania
samochodu wartego 700 złotych gdzie koszt naprawy minimum podwaja wartość samochodu.
Udowodnił że jest sens. Dowód prosty. Jak ktoś ma od wielu lat samochód i utrzymywał
go w dobrym stanie technicznym. I popsuł się jeden z elementów tego samochodu to nikt
normalny nie wyrzuci takiego samochodu na śmietnik tylko naprawi. Często komplet
przednich lamp do dwu- trzy letniego samochodu kosztuje więcej niż naprawa blacharska
starego. I nikt z powodu lamp samochodu nie wyrzuca na śmietnik. Drugi argument też
jest przekonywujący. Wyrzuci na śmietnik stary to będzie chciał kupić nowszy. Jak
ktoś mało wymagający co do bajerów a auto potrzebuje do codziennego przemieszczania
się to zapłaci kilka tysięcy. I chuj wie co to za padlina będzie. Według mnie jak
samochód sprawny i pewny pod względem większości mechanizmów a tylko rdzewieje bo
ktoś go nie zabezpieczył przed korozją. To naprawiać taki samochód. Za kilka lat na
jakie wystarczy naprawa blacharska wykończą się inne mechanizmy i wtedy oddać go na
żyletki. Na ulicach często widać stare samochody w dobrym stanie technicznym. Widać
ze coś z blachy w nich było robione. Jeżdżą a właściciele są zadowoleni. To o
zadowolenie właściciela idzie. Samochód się sprzedaje jak wkurwi. Jak nie wkurwia to
się nim jeździ i naprawia, wiek nie ma znaczenia. Z` pól roku temu w tym
zaprzyjaźnionym warsztacie robili mercedesa co miał ponad ćwierć wieku. Właściciel
twierdził że pierdoli te wszystkie dzisiejsze wynalazki. I że woli wydać 7 tysięcy na
naprawę tego mercedesa bo wie co ma. A w tym mesiu manualna skrzynia biegów, silnik 6
cylindrów z gaźnikiem. Wersja wykończenia wtedy jakaś luksusowa. A do tego napęd na
tylne kola. Kto nie pojeździł samochodem z napędem na tylne koła znaczy że nie nie
jeździł samochodem.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.14 21:55 MarcinJM
- 01.11.14 22:51 cef
- 02.11.14 01:20 Tomasz Pyra
- 02.11.14 07:08 MarcinJM
- 02.11.14 11:59 Tomasz Pyra
- 02.11.14 13:04 Adam
- 02.11.14 13:18 Czesław Wiśniak
- 02.11.14 14:42 J.F.
- 02.11.14 15:10 MarcinJM
- 02.11.14 16:24 Cavallino
- 02.11.14 17:31 uciu
- 02.11.14 17:48 Czesław Wiśniak
- 02.11.14 17:59 tá´Ź
- 02.11.14 18:44 Tomasz Pyra
- 02.11.14 18:51 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie