    From: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: spoothing?
    Date: Fri, 21 Jun 2024 06:50:17 +0200

    W dniu 2024-06-21 o 00:37, heby pisze:

    > Prawdę mówiąc było by zaskakujące, gdyby spamer akurat trafiał w numery
    > jakie masz w książce. Coś tu nie za bardzo gra, chyba że ukradł komuś
    > książkę telefoniczną.

    Akurat jest wiedza, że na numery z ksiązki telefonicznej ten bot jeszcze
    nie dzwonił. Dzwoni na randomowe numery. tak jak LordBluzg pisze, tamci
    oddzwaniają i wqrwiają właściciela podszytego numeru.
    Właściciel podszytego numeru często (15-30 razy dziennie) rozmawia z
    tymi co oddzwonili, 80% przyjmuje to ze zrozumieniem, 20% ma to gdzieś.

    > Jeśli to tylko określone numery dzwonią, to pewnie jakaś automatyzacja
    > typu MacroDroid (jest tego kilka) może to ogarnąć i np. wyciszyć takie
    > telefony jeśli dzwonią tylko 1 raz w ciągu 5 minut. Jak ktoś naprawdę ma
    > interes, to zadzwoni 2-gi raz.
    >
    > Byś może da się też wykryć ciszę automatycznie, ale idę o zakład że
    > wymaga to zrootowanego telefonu.

    Mogłoby się wydawać, że gdy wymyślano system GSM wymyślono CLIR
    (prezentacja numeru u odbiorcy) który cieszy odbiorców, bo widzą kto
    dzwoni, ale hakerzy i inni majstrowie znaleźli jakąś lukę w
    oprogramowaniu i przy pomocy różnych technik, typu bramka internetowa,
    fałszują CLIR.
    Wydawałoby się, że jeszcze nie znaleziono antidotum na to, ale napisałem
    ten post, bo może ktoś ma jakieś twórcze techniczne refleksje.