  • 21. Data: 2014-05-22 20:48:41
    Temat: Re: speedgear fiata
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
    > Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
    > Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

    Ja jeździłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
    i niestety nie wspominam tego jako przyjemności.

    > Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygląda jak normalny automat z
    > pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
    > Dodatkowo są pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygląda mi to,
    > że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

    Tak, od strony użytkownika wygląda to jak zwykły automat, odpala
    się na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec. Ale auto z tą
    skrzynią i silnikiem 1,2 miało tragiczną dynamikę, a pod górę
    (wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyciągnąć 70 km/h.
    Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
    bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
    podjeździe. To było strasznie denerwujące i w sumie niebezpieczne.
    Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
    jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
    momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
    auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża. Trzeba ręcznie wymusić
    redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
    nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni. Kick-down w tym aucie
    w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
    zwróciłem je z wielką ulgą. Może w mieście położonym na równinie
    sprawowałoby się lepiej.

    T.

  • 22. Data: 2014-05-22 21:40:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
    > w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
    > zwróciłem je z wielką ulgą. Może w mieście położonym na równinie

    Dzięki za tą bardzo wyczerpującą i obrazową refleksję z jazdy fiatowską CVT
    po Kanaryjkiej wyspie...
    Chyba wyleczyłeś wszystkich z chęci zakupu jakiegoś fiata z CVT.
    Mam nadzieję, że problemy z fiaciorem to jedyne niemiłe wspomnienie z
    wakacji :-)

    A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
    czytaj nie-CVT?

  • 23. Data: 2014-05-23 11:03:49
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
    >
    > czytaj nie-CVT?

    Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT, a
    w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.

    Pozdrawiam
    MK

  • 24. Data: 2014-05-23 13:10:12
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-05-22 20:48, Tomasz Finke pisze:

> [...]
    > w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
    > zwróciłem je z wielką ulgą. Może w mieście położonym na równinie

    Ja na szczęście wynająłem tam Corsę 1.2 z manualem. Tym nawet dało się
    sensownie jechać, choć na nie których podjazdach redukcja do 2 biegu,
    pełen but i było ciężko podjechać...

  • 25. Data: 2014-05-23 13:48:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Kiciński" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
    > a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.

    A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
    Siedzi w środku iRobot i wachluje biegami? :-))

  • 26. Data: 2014-05-23 13:54:26
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-23 13:48, Pszemol pisze:

    > A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
    > Siedzi w środku iRobot i wachluje biegami? :-))

    Mniej więcej...

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 27. Data: 2014-05-23 15:07:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > "Marcin Kiciński" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
    > Siedzi w środku iRobot i wachluje biegami? :-))

    Skrzynia prawie jak manualna, w której silniczki sterowane przez komputer
    zmieniają biegi i operują sprzęgłem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2014-05-23 15:30:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    ps.com...

    > Skrzynia prawie jak manualna, w której silniczki sterowane przez komputer
    > zmieniają biegi i operują sprzęgłem.

    O kurde, to sie musi dopiero psuc!

    A komputer decuduje również o tym kiedy te biegi zmienić, jak w automacie,
    czy to jest już w rękach kierowcy?

  • 29. Data: 2014-05-23 15:47:46
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-23 15:30, Pszemol pisze:

    > A komputer decuduje również o tym kiedy te biegi zmienić, jak w automacie,
    > czy to jest już w rękach kierowcy?

    Jak kto chce.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 30. Data: 2014-05-23 16:46:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >Wciąż wracam do oryginalnego argumentu: ten puncior wciąż jest w tym
    >kraju
    >w ktorym rzekomo nikt go nie che, wystawiony za prawie 2000EUR, co JF z
    >polskiego punktu widzenia skomentował nako "drogo".
    >Czy to znaczy ze 12-letnie punto w dobrym stanie kosztuje w Polsce
    >mniej
    >czy więcej niz 1800EUR?

    http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5
    B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enab
    led%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p

    Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki,
    uszkodzone mocno) do 9600 - co nic nie znaczy - fantazje mozna miec
    nieograniczona.

    Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo niskiej
    ceny nie kupuja.

    Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta skrzynia.

    Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
    oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

    J.