eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyspeedgear fiataRe: speedgear fiata
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.pl
    !news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: speedgear fiata
    Date: Thu, 22 May 2014 20:48:41 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 31
    Message-ID: <lllgqe$vp8$1@news.dialog.net.pl>
    References: <llicmi$lmg$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: home.finke.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1400784526 32552 194.187.183.69 (22 May 2014 18:48:46
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 May 2014 18:48:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: yes
    In-Reply-To: <llicmi$lmg$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2533758
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
    > Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
    > Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

    Ja jeździłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
    i niestety nie wspominam tego jako przyjemności.

    > Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygląda jak normalny automat z
    > pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
    > Dodatkowo są pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygląda mi to,
    > że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

    Tak, od strony użytkownika wygląda to jak zwykły automat, odpala
    się na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec. Ale auto z tą
    skrzynią i silnikiem 1,2 miało tragiczną dynamikę, a pod górę
    (wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyciągnąć 70 km/h.
    Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
    bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
    podjeździe. To było strasznie denerwujące i w sumie niebezpieczne.
    Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
    jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
    momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
    auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża. Trzeba ręcznie wymusić
    redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
    nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni. Kick-down w tym aucie
    w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
    zwróciłem je z wielką ulgą. Może w mieście położonym na równinie
    sprawowałoby się lepiej.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: