eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaspawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostra
    da.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Date: Wed, 5 Aug 2009 08:43:02 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <h5b9pa$9ug$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h5a63f$i7l$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h5a6c0$j5d$1@news.wp.pl>
    <h5aado$1fg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: aent185.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1249454699 10192 79.191.97.185 (5 Aug 2009
    06:44:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Aug 2009 06:44:59 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <h5aado$1fg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2198735 pl.sci.inzynieria:24820
    [ ukryj nagłówki ]

    >> zapomnij. kup migomat.
    Migomat mam ale nie o to pytam.

    > Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to
    > sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha,
    > szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.
    Nie nie nie, żadne nity śrubki i przede wszystkim żadne szpachle. Chodzi mi
    o całkowicie klasyczną technologię naprawy i tu pytanie: lutowanie twarde
    czy spawanie. Lutowanie twarde to z mojej strony żaden problem, ale pytam o
    spawanie, takie klasyczne z przetopem materiału "na styk" krawędź do
    krawędzi. Na co uważać, jakiego drutu (grubość) użyć.
    Jak pracować palnikiem aby uniknąc pofałdowania blachy na skutek
    temperatury:
    - spawać szwem, czy punktować, jeżeli punktować to w jakiej kolejności a
    może w ogóle spawać przez punktowanie ?
    - grzać krótko (miejscowo) czy długo (szew) ?
    - chłodzić blachę czy nie ?
    - spawać w prawo czy w lewo ?
    - czy blacha (spaw) po spawaniu gazowym wymaga odpuszczania ?
    - wywijać krawędzie czy nie ( w przypadku jeżeli jest taka mozliwość)?
    - czym szlifować spawaną blachę: szlifierką prostą z kamieniem (ok 12 tys
    obr) czy kątówką z tarczą do szlifowania lub kamieniem ?
    - czy "nowoczesne" blachy karoseryjne (mam trochę tego materiału na wstawki)
    które są bodajże molibdenowane, cynkowane i ogólnie traktowane jakąś chemią,
    w ogóle znoszą pracę z palnikiem ?

    Wyrównanie powierzchni po spawaniu i szlifowaniu zamierzam wykonać także
    klasycznie przez lutowanie cyną. Szpachla jeżeli już to cieniutka warstwa
    fillera pod lakier.

    Wiem że teoria teorią i trzeba sobię tą umiejętność wypracować poprzez
    praktykę, ale chciałbym uniknąć odkrywania Ameryki przynajmniej w części
    teoretycznej.
    --
    Jackare

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: