  • 1. Data: 2010-01-11 14:22:51
    Temat: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Od: musiał <m...@y...de>

    już mnie cholera bierze, chcę kupić i miec to za sobą.
    potrzebuję lustrzanki z Live View i obracanym LCD,
    do robienia zdjęć pomieszczeń i nieruchomości.
    oczywiiście będzie też słuzył do robienia zdjęć prywatnie.

    kolejnym zakupem będzie obiektyw sigma 10-20 - szeroki kąt

    już byłem zdecydowany na A330 jak znajomy mi zburzył wszechświat,
    że niby nikon d5000 ma to wszystko i jest lepszy
    no i droższy o około 460 zł od sony.
    ale znów sigma dla sony jest droższa o 190 zł niż dla nikona.
    czyli różnica to tylko 270 zł od całości.

    sony ma stabilizację w korpusie i śrubkręt,
    a nikon ma lepszą matrycę

    nie pytam na forach nikona albo sony bo to nie ma sensu,
    możecie coś podpowiedzieć ?

  • 2. Data: 2010-01-11 14:27:42
    Temat: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    musiał napisał(a):
    > sony ma stabilizację w korpusie i śrubkręt,
    > a nikon ma lepszą matrycę

    Jest jeszcze różnica w sposobie odchylania wyświetlacza, raczej na
    korzyść Nikona. Miałeś oba w łapkach, żeby porównać?

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2010-01-11 14:42:56
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    musiał pisze:
> [...]
    >
    > sony ma stabilizację w korpusie i śrubkręt,
    > a nikon ma lepszą matrycę
    >
    > nie pytam na forach nikona albo sony bo to nie ma sensu,

    A jaka to do diaska różnica????
    I po kiego czorta Ci Live View do robienia zdjęć pomieszczeń????
    Idź do sklepu i kup najtańszą możliwą lustrzankę - do Twoich potrzeb
    będzie ok. A za pieniądze, które Ci zostaną kup porządny statyw.
    Bardziej potrzebny do zdjęć budynków niż Live View...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 4. Data: 2010-01-11 14:46:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Jan., 15:42, Bernard Wybierała <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > będzie ok. A za pieniądze, które Ci zostaną kup porządny statyw.
    > Bardziej potrzebny do zdjęć budynków niż Live View...

    ale jak kupi stytyw to sie LV przyda jak znalazl.

  • 5. Data: 2010-01-11 14:53:08
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    XX YY pisze:

    > ale jak kupi stytyw to sie LV przyda jak znalazl.

    I bez Live View - ani rusz???
    Trza zdjecia robic, a nie sie zastanawiac nad duperelami.

  • 6. Data: 2010-01-11 14:54:53
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Bernard Wybierała pisze:

    > I bez Live View - ani rusz???
    > Trza zdjecia robic, a nie sie zastanawiac nad duperelami.

    A jak ktos nie wie co chce to niech kupi kompakta.

  • 7. Data: 2010-01-11 15:00:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > I bez Live View - ani rusz???

    nie nie ani rusz
    ale z LV statyw mniej przeszkadza.

  • 8. Data: 2010-01-11 15:51:51
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > I po kiego czorta Ci Live View do robienia zdjęć pomieszczeń????

    Wbrew pozorom to bardzo istotne przy ciasnych pomieszczeniach (jak łazienka
    czy WC). Live View z obracanym ekranem pozwala ustawić aparat przy samej
    ścianie lub w rogu.

    --
    Radosny

  • 9. Data: 2010-01-11 16:04:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Bernard Wybierała napisał(a):
    > A jak ktos nie wie co chce to niech kupi kompakta.

    Zaproponujesz jakiegoś, w którym można uzyskać kąt widzenia
    odpowiadający obiektywowi 10-20 na matrycy APS-C?

    Bo na razie to wydaje mi się, że to Ty masz zły dzień i powinieneś się
    wstrzymać z poradami. Facet dość precyzyjnie określił swoje potrzeby i
    dokonał wstępnej selekcji.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2010-01-11 16:42:19
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Wbrew pozorom to bardzo istotne przy ciasnych pomieszczeniach (jak łazienka
    > czy WC). Live View z obracanym ekranem pozwala ustawić aparat przy samej
    > ścianie lub w rogu.

    Mam Nikona D3000 i Sony A330.
    Tak ogólnie to Nikona sprawia bardziej "profesjonalne" wrażenie.
    Bardziej rozbudowane opcje w Auto ISO.
    Stabilizacja w obiektywie działa jakby ciut lepiej.
    Autofocus wyraźnie lepiej radzi sobie gdy jest dość ciemno lub obiekt
    jest mało kontrastowy.
    (no i Nikon ma diodę doświetlającą AF).
    Ogólnie nie są to duże różnice.
    Sony ma za to baaardzo szybki AF w Live VIEW,
    na 100% o niebo szybszy jak w innych lustrzankach.
    Wszystkie inne marki mają ten tryb Live View głównie do statycznych
    zdjęć.