  • 1. Data: 2012-02-07 21:13:37
    Temat: soczewka skanera - szczęśliwe zakończenie!!!
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    To już ostatni odcinek z cyklu "problemy ze skanerem" - obiecuję :-)
    Tym razem chciałem się pochwalić szczęśliwym finałem całej sprawy!!!

    Pamiętacie problem z obiektywem skanera, który poruszałem na grupie
    jakiś czas temu?
    A właściwie problem z jednym z zespołów sklejonych soczewek?
    Wyglądało to tak:

    http://siliconet.pl/fog.jpg

    Powodowało to jasną poświatę wokół mocno kontrastowych obiektów na
    zeskanowanym zdjęciu.

    Po wielu tygodniach poszukiwań namierzyłem w końcu firmę, która podjęła
    się naprawy czegoś takiego, a więc rozklejenia soczewek i ponownego ich
    sklejenia.
    Zaznaczam, że ta soczewka ma ok. 1,5cm średnicy, a więc dość precyzyjna
    sprawa.
    Dziś właśnie dostałem pocztą efekt końcowy - świetna robota!
    A za całą usługę zapłaciłem... uwaga, uwaga... 45zł brutto (!!!) :-)

    Polecam więc:

    Pracownia Optyki Instrumentalnej
    "OPTYKA"
    http://www.poioptyka.com.pl/

    A oto efekty końcowe - perforacja jako test oraz prawdziwe zdjęcia, aby
    pokazać na ile mogło to przeszkadzać:

    http://siliconet.pl/naprawiony_skaner/

    Wreszcie śpię spokojnie i wybieram się do labu po powiększenia za
    slajdów :-D

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 2. Data: 2012-02-07 21:28:18
    Temat: Re: soczewka skanera - szczęśliwe zakończenie!!!
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "syriusz" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tym razem chciałem się pochwalić szczęśliwym finałem całej sprawy!!!
    > Pamiętacie problem z obiektywem skanera, który poruszałem na grupie jakiś

    Wow! A robiłeś może przegląd samego skanera? bo zastanawiam się, gdzie by
    podesłać moją Minolte 5400 ii

    MaW

  • 3. Data: 2012-02-07 21:36:06
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    On 2012-02-07 22:28, MaW wrote:
    > Wow! A robiłeś może przegląd samego skanera? bo zastanawiam się, gdzie
    > by podesłać moją Minolte 5400 ii

    To dokładnie ten sam skaner co mój - Minolta Elite Scan 5400 II -
    świetna maszyna - szczególnie dla slajdów! :-)

    Do tej firmy wysłałem samą soczewkę do naprawy - a resztę sam rozebrałem
    i później złożyłem :-)

    Żadna filozofia - rozkręć, przeczyść, przedmuchaj - i ciesz się efektami :-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 4. Data: 2012-02-07 22:34:11
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

> [...]
    > później złożyłem :-)
    > Żadna filozofia - rozkręć, przeczyść, przedmuchaj - i ciesz się efektami

    Wiem, slajdy miodzio. A jak się samemu wywoła to podwójna satysfakcja :)
    Ale po zeskanowaniu 2-3 ramek ramek ruch "powrotny" zaczyna być coraz
    głośniejszy - też tak masz?

    MaW

  • 5. Data: 2012-02-08 07:11:32
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    On 2012-02-07 23:34, MaW wrote:
    > Ale po zeskanowaniu 2-3 ramek ramek ruch "powrotny" zaczyna być coraz
    > głośniejszy - też tak masz?

    Nie. Żadnych takich efektów nie zauważyłem...

    Pozdrawiam,
    syriusz