-
21. Data: 2018-03-11 23:15:13
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to
rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol.
-
22. Data: 2018-03-12 00:09:02
Temat: Re: smarowanie srub
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>
>> Pozostale sruby trzymaja, ale ze dwie udalo mi sie troche dokrecic.
>> Klucza dynamometrycznego nie mam, dokrecam "na reke" :-)
>
> a szkoda bo są po 80zł :)
>
> Smaruje i nie znikają tyle, że mam klucz dyn to nie odpadają łebki
> 110 Nm łatwo przeroczyć nie mówiąc o tych co stają na kluczu.
a co mówi wujek google:
Wheel bolts / nuts / studs are safety critical. The manufacturers
specified method of wheel nut tightening should be followed. Usually,
that spec is for clean, dry threads, although I don't know if that is
true for every type of car - check your manual.
The purpose of tightening a fastener is to introduce preload into the
shank of the fastener, and corresponding compression into the joint
members. This combined system then protects the shank of the bolt from
enduring the full applied load. Typically, a properly preloaded bolt
only sees 20% of any applied load. Properly preloaded is the important
part - not excessive, nor insufficient preload - the correct preload.
Technically, by reducing the friction between the nut and thread you
put more preload in the shank of the fastener per unit torque than for
a dry set up. This reduces the margin between the operating preload and
the yield preload for the fastener. i.e., it makes overload of the
fastener more likely.
https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=
33033
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
23. Data: 2018-03-12 00:46:49
Temat: Re: smarowanie srub
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 15:38:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:42:00 +0100, cef napisał(a):
> Jak się jedzie ostro, to tarcze świecą w nocy, a klocki emitują strumienie
> płomieni i iskier.
> Trochę tej temeratury musi tam jednak być ;)
Ale miala byc normalna jazda.
> Natomiast to oczywiście rajd, ale z drugiej strony jakiś forsowny górski
> zjazd załadowanym samochodem gdzie nie da rady skutecznie hamować
> silnikiem.
> Do tego samochodem z za małymi hamulcami (np. Polonezem) i sądzę że
> temperatury mogą być podobne.
Przy 150C plyn wrze, bo oczywiscie w starym poldku nikt go nie
wymienia.
A poniewaz poldki nie byly masowo rozbijane w niektorych miejscach, to
cylinderki 150C nie mialy.
Sruby beda mialy wiecej ?
J.
-
24. Data: 2018-03-12 03:14:20
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
On 2018-03-10 19:36, J.F. wrote:
>
> Od zawsze smarowalem sruby mocujace felgi, i nigdy nie bylo klopotow,
> a dzis patrze - w dwoch kolach mi po srubie brakuje.
Dlaczego jeszcze nikt nie napisał o smarze miedziowym?
-
25. Data: 2018-03-12 21:30:04
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2018-03-11 o 23:15, Zenek Kapelinder pisze:
> Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to
rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol.
Nikogo nie interesuje co Ty uważasz, ale nie propaguj złych praktyk,
które ktoś może przepłacić swoim życiem. Ponadto nie jest obojętne co Ty
robisz, bo poza zabiciem siebie samego, możesz także zabić innych na drodze.
Ja sobie niczego nie uważam, bo to co piszę jest napisane w instrukcjach
serwisowych samochodów oraz producentów części zamiennych. W tym
przypadku producentów śrub/szpilek i nakrętek do kół.
Niektórzy producenci w niektórych modelach dopuszczają smarowanie tylko
i wyłącznie stożków przy śrubach, ale nie gwintów i to też tylko w
nielicznych przypadkach dopuszczone jest smarowanie stożków.
Dlaczego nie wolno smarować gwintów poczytaj sobie na forum dla
profesjonalistów mechaników.
https://motofocus.pl/technika/13406/bezpieczne-dokre
canie-srub-kol-wskazowki-febi-bilstein
lub w instrukcji producenta takich śrub
http://e-autoparts.pl/images_products/101/FEBIEXAKT9
0998_PL.PDF
Smarując gwinty śrub/szpilek do kół nie tylko istnieje zagrożenie ich
samoczynnego odkręcenia, ale także i kwestia urwania, bo taka śruba
dokręcana nawet kluczem dynamometrycznym z prawidłowym momentem jest
zbyt mocno naprężana.
-
26. Data: 2018-03-12 21:54:43
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie jestem religijny i nie interesuje mnie Twoja religia opisujaca dokrecanie srub na
sucho. Zawsze dokrecalem na jakis smar i zawsze na jakis smar bede dokrecal. Z
religiami tak jest ze sie frajera szuka. Na budowaniu jest temat o ogrzewaniu i ktos
tam dal linka do wypowiedzi doktora inzyniera prezesa zespolu rzeczoznawcow
samochodowych co napisal "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika
benzynowego nie jest
uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc
pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie
mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO),
węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."
-
27. Data: 2018-03-12 22:16:23
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2018-03-12 o 21:54, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie jestem religijny i nie interesuje mnie Twoja religia opisujaca dokrecanie srub
na sucho. Zawsze dokrecalem na jakis smar i zawsze na jakis smar bede dokrecal. Z
religiami tak jest ze sie frajera szuka. Na budowaniu jest temat o ogrzewaniu i ktos
tam dal linka do wypowiedzi doktora inzyniera prezesa zespolu rzeczoznawcow
samochodowych co napisal "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika
benzynowego nie jest
> uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc
> pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie
> mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO),
> węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
> redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."
Jak widać to ty tu uskuteczniasz wiarę i to nie wiarę w religię, ale w
voodoo, a przy tym próbujesz z tego zrobić normę.
Kolejny raz swoją niewiedzę starasz się teraz ukryć wprowadzaniem tematu
zastępczego.
Co do dokręcania śrub, to to co piszesz świadczy tylko o kompletnej
twojej ignorancji. Wybacz, ale mam trochę pojęcia na temat mechaniki i
uważam, że dalsza dyskusja z tobą jest marnowaniem czasu.
-
28. Data: 2018-03-12 22:35:52
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak bedziesz mial wiecej niz troche pojecia o mechanice to mozemy dokonczyc rozmowe.
-
29. Data: 2018-03-12 23:03:10
Temat: Re: smarowanie srub
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 12 Mar 2018 13:54:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest
> uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc
> pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie
> mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO),
Owszem, zazwyczaj diesel pracuje na "ubogiej mieszance", ale:
-elektroniczny system sterowania benzyniaka ilosc CO bardzo ogranicza,
a katalizator resztki dopala
-jak kierowca diesla depnie w gaz, to robi sie bogato a nie ubogo
-elektroniczny system sterowania diesla powinien pilnowac zeby nie
zrobilo sie zbyt bogato ... ale czasem widac jak czarny dym leci.
> węglowodorów (HC)
A to nie dokladnosci spalania zalezy, stanu wtryskiwaczy, spozycia
oleju ?
> ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
> redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."
Szczegolnie takich z VW :-)
J.
-
30. Data: 2018-03-13 12:30:50
Temat: Re: smarowanie srub
Od: "RomekA" <o...@d...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:5cff04b0-5398-4a95-a9c8-1a16357a662c@googlegrou
ps.com...
> Jak bedziesz mial wiecej niz troche pojecia o mechanice to mozemy
> dokonczyc rozmowe.
Typowa odpowiedź PiSdziaka spod budki z piwem.
Nikt mi nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne
(C) Kaczyński.