-
11. Data: 2018-03-11 13:08:44
Temat: Re: smarowanie srub
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-03-11 o 10:59, Uzytkownik pisze:
> Tak więc Kogutek nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie pisz, że "zawsze się
> smarowało". Może Ty smarowałeś. Ale to co Ty robisz to nie wszyscy i nie
> zawsze.
Ne dopisał że to "zawsze" chodziło o kierowców ciężarówek taplających
się w błocie czyli wywrotek. Tam to miało sens, w pojazdach
korzystających z asfaltu już nie ma.
Pozdrawiam
-
12. Data: 2018-03-11 13:20:30
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 12:41:59 +0100, m4rkiz napisał(a):
> On 2018-03-11 10:59, Uzytkownik wrote:
>> Zwykłe
>> smary typu towot (ŁT) się zapiekają i wręcz utrudniają później
>> odkręcenie śrub, a zanim się zapieką mogą spowodować samoczynne
>> wykręcenie się śrub. Zapiekają się, ponieważ podczas ostrego hamowania
>> tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
>> smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
>
> nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
> normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni
Myślę że bez problemu.
Może nie jeżdżąc po mieście, ale jeśli jeździ się w sposób silnie
nagrzewający tarcze, to i felgi i szpilki osiągają bardzo wysokie
temperatury.
Może nie jest to "normalna eksploatacja", ale wymieniając koło na odcinku
specjalnym, trzeba do trzymania nakrętek używać rękawic z nomexu, bo takie
robocze gumowane się topią :)
-
13. Data: 2018-03-11 13:42:00
Temat: Re: smarowanie srub
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2018-03-11 o 13:20, Tomasz Pyra pisze:
>>> podczas ostrego hamowania
>>> tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
>>> smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
>>
>> nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
>> normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni
>
> Myślę że bez problemu.
>
> Może nie jeżdżąc po mieście, ale jeśli jeździ się w sposób silnie
> nagrzewający tarcze, to i felgi i szpilki osiągają bardzo wysokie
> temperatury.
>
> Może nie jest to "normalna eksploatacja", ale wymieniając koło na odcinku
> specjalnym, trzeba do trzymania nakrętek używać rękawic z nomexu, bo takie
> robocze gumowane się topią :)
Hmmm, gdyby tak jeszcze bardziej agresywnie pojechać,
to określenie "palić gumy" nabrałoby nowego znaczenia :-)
Ustalcie co to są bardzo wysokie temperatury.
Kilkaset stopni, to może same klocki i tarcze chwilowo,
z tego do szpilek nie dociera tyle ciepła, żeby miały
kilkaset stopni.
Do ilu stopni mogą zagrzać się szpilki w ekstremalnej
eksploatacji hamulców?
-
14. Data: 2018-03-11 15:38:00
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:42:00 +0100, cef napisał(a):
> W dniu 2018-03-11 o 13:20, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>> podczas ostrego hamowania
>>>> tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
>>>> smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
>>>
>>> nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
>>> normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni
>>
>> Myślę że bez problemu.
>>
>> Może nie jeżdżąc po mieście, ale jeśli jeździ się w sposób silnie
>> nagrzewający tarcze, to i felgi i szpilki osiągają bardzo wysokie
>> temperatury.
>>
>> Może nie jest to "normalna eksploatacja", ale wymieniając koło na odcinku
>> specjalnym, trzeba do trzymania nakrętek używać rękawic z nomexu, bo takie
>> robocze gumowane się topią :)
>
> Hmmm, gdyby tak jeszcze bardziej agresywnie pojechać,
> to określenie "palić gumy" nabrałoby nowego znaczenia :-)
> Ustalcie co to są bardzo wysokie temperatury.
> Kilkaset stopni, to może same klocki i tarcze chwilowo,
> z tego do szpilek nie dociera tyle ciepła, żeby miały
> kilkaset stopni.
Jak się jedzie ostro, to tarcze świecą w nocy, a klocki emitują strumienie
płomieni i iskier.
Trochę tej temeratury musi tam jednak być ;)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=117739745563
5157&set=pb.100000947409608.-2207520000.1520779165.&
type=3&theater
Natomiast to oczywiście rajd, ale z drugiej strony jakiś forsowny górski
zjazd załadowanym samochodem gdzie nie da rady skutecznie hamować
silnikiem.
Do tego samochodem z za małymi hamulcami (np. Polonezem) i sądzę że
temperatury mogą być podobne.
> Do ilu stopni mogą zagrzać się szpilki w ekstremalnej
> eksploatacji hamulców?
Jak będzie okazja, to zmierzę :)
-
15. Data: 2018-03-11 16:00:34
Temat: Re: rowanie srub
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 11.03.2018 o 12:41, m4rkiz pisze:
> nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
> normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni
Blokujące się zaciski od ręcznego, to też normalna eksploatacja. Ale
nawet po autostradzie, to raczej felga nie przekracza też temperatury co
podałeś.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
16. Data: 2018-03-11 17:26:18
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
> Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
> samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
Stosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika i
w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą się w
oleju.
Jacek
-
17. Data: 2018-03-11 22:03:42
Temat: Re: smarowanie srub
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 09:32:22 +0100, Cojate napisał(a):
> Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
>> Od zawsze smarowalem sruby mocujace felgi, i nigdy nie bylo klopotow,
>> a dzis patrze - w dwoch kolach mi po srubie brakuje.
>>
> A po jakiego Zenka smarujesz ?
> Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
> samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
Wczesniej samoodkrecenie mnie nie spotkalo.
Za to rozerwanie klucza przy zmianie kola tak :-)
J.
-
18. Data: 2018-03-11 22:06:41
Temat: Re: smarowanie srub
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 17:26:18 +0100, Jacek napisał(a):
> W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
>> Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
>> samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
> Stosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika i
> w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą się w
> oleju.
A kto wie, czy nie sa fabrycznie wkrecone na jakis klej typu Loctite
...
J.
-
19. Data: 2018-03-11 22:20:03
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nue znalazles jeszcze linka na skrecanie korbowodow?
-
20. Data: 2018-03-11 23:04:23
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2018-03-11 o 17:26, Jacek pisze:
> W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
>> Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
>> samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
> Stosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika
> i w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą
> się w oleju.
> Jacek
Tylko, że każde takie połączenie jest liczone do warunków w jakich ma
pracować. Ponadto jak się odkręci jakaś śruba w silniku to co najwyżej
silnik się popsuje i pójdzie na złom. Jak Ci się odkręci koło w trakcie
jazdy to możesz skończyć na cmentarzu. Potrafisz dostrzec poziom wartości?