eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srub
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 88

  • 11. Data: 2018-03-11 13:08:44
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-11 o 10:59, Uzytkownik pisze:

    > Tak więc Kogutek nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie pisz, że "zawsze się
    > smarowało". Może Ty smarowałeś. Ale to co Ty robisz to nie wszyscy i nie
    > zawsze.

    Ne dopisał że to "zawsze" chodziło o kierowców ciężarówek taplających
    się w błocie czyli wywrotek. Tam to miało sens, w pojazdach
    korzystających z asfaltu już nie ma.


    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2018-03-11 13:20:30
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 12:41:59 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > On 2018-03-11 10:59, Uzytkownik wrote:
    >> Zwykłe
    >> smary typu towot (ŁT) się zapiekają i wręcz utrudniają później
    >> odkręcenie śrub, a zanim się zapieką mogą spowodować samoczynne
    >> wykręcenie się śrub. Zapiekają się, ponieważ podczas ostrego hamowania
    >> tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
    >> smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
    >
    > nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
    > normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni

    Myślę że bez problemu.

    Może nie jeżdżąc po mieście, ale jeśli jeździ się w sposób silnie
    nagrzewający tarcze, to i felgi i szpilki osiągają bardzo wysokie
    temperatury.

    Może nie jest to "normalna eksploatacja", ale wymieniając koło na odcinku
    specjalnym, trzeba do trzymania nakrętek używać rękawic z nomexu, bo takie
    robocze gumowane się topią :)


  • 13. Data: 2018-03-11 13:42:00
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 13:20, Tomasz Pyra pisze:

    >>> podczas ostrego hamowania
    >>> tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
    >>> smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
    >>
    >> nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
    >> normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni
    >
    > Myślę że bez problemu.
    >
    > Może nie jeżdżąc po mieście, ale jeśli jeździ się w sposób silnie
    > nagrzewający tarcze, to i felgi i szpilki osiągają bardzo wysokie
    > temperatury.
    >
    > Może nie jest to "normalna eksploatacja", ale wymieniając koło na odcinku
    > specjalnym, trzeba do trzymania nakrętek używać rękawic z nomexu, bo takie
    > robocze gumowane się topią :)

    Hmmm, gdyby tak jeszcze bardziej agresywnie pojechać,
    to określenie "palić gumy" nabrałoby nowego znaczenia :-)
    Ustalcie co to są bardzo wysokie temperatury.
    Kilkaset stopni, to może same klocki i tarcze chwilowo,
    z tego do szpilek nie dociera tyle ciepła, żeby miały
    kilkaset stopni.
    Do ilu stopni mogą zagrzać się szpilki w ekstremalnej
    eksploatacji hamulców?


  • 14. Data: 2018-03-11 15:38:00
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:42:00 +0100, cef napisał(a):

    > W dniu 2018-03-11 o 13:20, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>>> podczas ostrego hamowania
    >>>> tarcze hamulcowe nagrzewają się do kilkuset stopni Celsjusza i poza
    >>>> smarami wysokotemperaturowymi wszystkie inne tylko sprawiają problemy.
    >>>
    >>> nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
    >>> normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni
    >>
    >> Myślę że bez problemu.
    >>
    >> Może nie jeżdżąc po mieście, ale jeśli jeździ się w sposób silnie
    >> nagrzewający tarcze, to i felgi i szpilki osiągają bardzo wysokie
    >> temperatury.
    >>
    >> Może nie jest to "normalna eksploatacja", ale wymieniając koło na odcinku
    >> specjalnym, trzeba do trzymania nakrętek używać rękawic z nomexu, bo takie
    >> robocze gumowane się topią :)
    >
    > Hmmm, gdyby tak jeszcze bardziej agresywnie pojechać,
    > to określenie "palić gumy" nabrałoby nowego znaczenia :-)
    > Ustalcie co to są bardzo wysokie temperatury.
    > Kilkaset stopni, to może same klocki i tarcze chwilowo,
    > z tego do szpilek nie dociera tyle ciepła, żeby miały
    > kilkaset stopni.

    Jak się jedzie ostro, to tarcze świecą w nocy, a klocki emitują strumienie
    płomieni i iskier.
    Trochę tej temeratury musi tam jednak być ;)

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=117739745563
    5157&set=pb.100000947409608.-2207520000.1520779165.&
    type=3&theater

    Natomiast to oczywiście rajd, ale z drugiej strony jakiś forsowny górski
    zjazd załadowanym samochodem gdzie nie da rady skutecznie hamować
    silnikiem.
    Do tego samochodem z za małymi hamulcami (np. Polonezem) i sądzę że
    temperatury mogą być podobne.


    > Do ilu stopni mogą zagrzać się szpilki w ekstremalnej
    > eksploatacji hamulców?

    Jak będzie okazja, to zmierzę :)


  • 15. Data: 2018-03-11 16:00:34
    Temat: Re: rowanie srub
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.03.2018 o 12:41, m4rkiz pisze:
    > nie sadze zeby temperatura na szpilce\srubie kiedykolwiek w sprawnym,
    > normalnie eksploatowanym pojezdzie mogla przekroczyc 70-90 stopni

    Blokujące się zaciski od ręcznego, to też normalna eksploatacja. Ale
    nawet po autostradzie, to raczej felga nie przekracza też temperatury co
    podałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 16. Data: 2018-03-11 17:26:18
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
    > Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
    > samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
    Stosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika i
    w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą się w
    oleju.
    Jacek


  • 17. Data: 2018-03-11 22:03:42
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 09:32:22 +0100, Cojate napisał(a):
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >> Od zawsze smarowalem sruby mocujace felgi, i nigdy nie bylo klopotow,
    >> a dzis patrze - w dwoch kolach mi po srubie brakuje.
    >>
    > A po jakiego Zenka smarujesz ?
    > Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
    > samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.

    Wczesniej samoodkrecenie mnie nie spotkalo.

    Za to rozerwanie klucza przy zmianie kola tak :-)

    J.


  • 18. Data: 2018-03-11 22:06:41
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 17:26:18 +0100, Jacek napisał(a):
    > W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
    >> Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
    >> samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
    > Stosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika i
    > w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą się w
    > oleju.

    A kto wie, czy nie sa fabrycznie wkrecone na jakis klej typu Loctite
    ...

    J.


  • 19. Data: 2018-03-11 22:20:03
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nue znalazles jeszcze linka na skrecanie korbowodow?


  • 20. Data: 2018-03-11 23:04:23
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 17:26, Jacek pisze:
    > W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
    >> Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo
    >> samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu.
    > Stosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika
    > i w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą
    > się w oleju.
    > Jacek


    Tylko, że każde takie połączenie jest liczone do warunków w jakich ma
    pracować. Ponadto jak się odkręci jakaś śruba w silniku to co najwyżej
    silnik się popsuje i pójdzie na złom. Jak Ci się odkręci koło w trakcie
    jazdy to możesz skończyć na cmentarzu. Potrafisz dostrzec poziom wartości?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: