  • Data: 2018-03-12 21:30:04
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to
    rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol.

    Nikogo nie interesuje co Ty uważasz, ale nie propaguj złych praktyk,
    które ktoś może przepłacić swoim życiem. Ponadto nie jest obojętne co Ty
    robisz, bo poza zabiciem siebie samego, możesz także zabić innych na drodze.

    Ja sobie niczego nie uważam, bo to co piszę jest napisane w instrukcjach
    serwisowych samochodów oraz producentów części zamiennych. W tym
    przypadku producentów śrub/szpilek i nakrętek do kół.

    Niektórzy producenci w niektórych modelach dopuszczają smarowanie tylko
    i wyłącznie stożków przy śrubach, ale nie gwintów i to też tylko w
    nielicznych przypadkach dopuszczone jest smarowanie stożków.

    Dlaczego nie wolno smarować gwintów poczytaj sobie na forum dla
    profesjonalistów mechaników.

    https://motofocus.pl/technika/13406/bezpieczne-dokre
    canie-srub-kol-wskazowki-febi-bilstein

    lub w instrukcji producenta takich śrub

    http://e-autoparts.pl/images_products/101/FEBIEXAKT9
    0998_PL.PDF

    Smarując gwinty śrub/szpilek do kół nie tylko istnieje zagrożenie ich
    samoczynnego odkręcenia, ale także i kwestia urwania, bo taka śruba
    dokręcana nawet kluczem dynamometrycznym z prawidłowym momentem jest
    zbyt mocno naprężana.