-
Data: 2018-03-12 00:09:02
Temat: Re: smarowanie srub
Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>
>> Pozostale sruby trzymaja, ale ze dwie udalo mi sie troche dokrecic.
>> Klucza dynamometrycznego nie mam, dokrecam "na reke" :-)
>
> a szkoda bo są po 80zł :)
>
> Smaruje i nie znikają tyle, że mam klucz dyn to nie odpadają łebki
> 110 Nm łatwo przeroczyć nie mówiąc o tych co stają na kluczu.
a co mówi wujek google:
Wheel bolts / nuts / studs are safety critical. The manufacturers
specified method of wheel nut tightening should be followed. Usually,
that spec is for clean, dry threads, although I don't know if that is
true for every type of car - check your manual.
The purpose of tightening a fastener is to introduce preload into the
shank of the fastener, and corresponding compression into the joint
members. This combined system then protects the shank of the bolt from
enduring the full applied load. Typically, a properly preloaded bolt
only sees 20% of any applied load. Properly preloaded is the important
part - not excessive, nor insufficient preload - the correct preload.
Technically, by reducing the friction between the nut and thread you
put more preload in the shank of the fastener per unit torque than for
a dry set up. This reduces the margin between the operating preload and
the yield preload for the fastener. i.e., it makes overload of the
fastener more likely.
https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=
33033
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.18 00:46 J.F.
- 12.03.18 03:14 Uncle Pete
- 12.03.18 21:30 Uzytkownik
- 12.03.18 21:54 Zenek Kapelinder
- 12.03.18 22:16 Uzytkownik
- 12.03.18 22:35 Zenek Kapelinder
- 12.03.18 23:03 J.F.
- 13.03.18 12:30 RomekA
- 13.03.18 13:50 Jacek
- 13.03.18 13:54 Jacek
- 13.03.18 17:28 Zenek Kapelinder
- 13.03.18 18:47 Uzytkownik
- 13.03.18 20:07 Zenek Kapelinder
- 13.03.18 20:28 Uzytkownik
- 13.03.18 21:14 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=